Scorpio86 skrev:Har ingen räknad effekt. Allt återstår att se. När saker flyger ur motorrummet så byts det till värre. Just nu se hur mycket man får ur orginal prylar
Då var det tur för dig att jag aldrig fullföljde att stoppa i min elaka 10v turbospis i gt-quattron, hade blivit svårare att vara snabbast då!
Liten snabbupdate. har hänt rätt mycket men inget man ser på bilder. Så nu är alla slangar klara endast IC rör kvar som svetsas idag. Sen i med olja och ställa tändning sen är det troligtvis uppstart ikväll/natt.
Har köpt ny tändkabel sats alla 6 kablar, flertalet slangar, Nytt Optima batteri till ljudet
haha jag jobbar på det sen åkte man på att ladda batteriet nu när det satt på plats då det inte orkar vrida runt startmotorn då den bara klickar. men jag jobbar på det
Det vart ingen start då startmotorn vill få för sig att jävlas så river ner den i molekyler och hittar plast planetväxeln i delar (standard fel V.A.G).
Så lägger snart upp en guide i hur man renoverar startmotor. Ska fixa del imorgon så då blir det nog start
Scorpio86 skrev:Det vart ingen start då startmotorn vill få för sig att jävlas så river ner den i molekyler och hittar plast planetväxeln i delar (standard fel V.A.G).
Så lägger snart upp en guide i hur man renoverar startmotor. Ska fixa del imorgon så då blir det nog start
hur får du ner kompet i maskin dåe?? helt annat på turbo turbo botten... ?
har nu satt ihop allt men startmotorn bara klickar så har renoverat upp den lägger upp en guide på startmotor renovering när jag får tid här i helgen. men kan bjuda på lite helger nu när whiskeyn fick ta över min sorg för att motorn inte startar
Nosliwe skrev:Quattro märke, nät längst ner och bortplockade spolare?
Nätet har jag haft alla år Quattro märket satt där för bes förra året se om han märkte och sket i bromsprovaren :P
Så det ska bort.
Det var mest spolarna jag tänkte på
Nu är provkörningarna avklarade. Den laddar definitivt mer än 0,4 men vad vet jag inte riktigt.
Den går sjukt mycket värre nästan så jag vart rädd för bilen i första provkörningen.
kör du med original motor med turbo? eller är det en original turbo motor? tänkte efter som du använde dubbla topp packningar. när jag monterade min turbo motor i min gt första gången så köpte jag en luft burk från en urquattro. dom är i aluminium. Risk finns att luftburken smälter och brinner upp. ett tips bara. sjäkv laddade jag 1,6bar så mycket turbon orkade. för att se hur mycket grejerna hängde med. funkade hyfsat. lite klurigt att ställa in k-jet så den gick rent.