Sida 2 av 3

Postat: ons apr 28, 2010 22:27
av Scorpio86
Lite japp. Sen kommer han nog inte vråla högst på träffarna nå mer då turbon slår ihjäl lite ljud också :P

Postat: tor apr 29, 2010 08:00
av pihlblad
Scorpio86 skrev:Har ingen räknad effekt. Allt återstår att se. När saker flyger ur motorrummet så byts det till värre. Just nu se hur mycket man får ur orginal prylar
Då var det tur för dig att jag aldrig fullföljde att stoppa i min elaka 10v turbospis i gt-quattron, hade blivit svårare att vara snabbast då! 8)

Bild
Bild

Ljudet med den kammen i:
http://www.quattrod.se/film/2005_a100tq.wmv

Kan tipsa dig lite om du vill trimma 10v' sen *yes*

Postat: tor apr 29, 2010 10:56
av Scorpio86
haha ja du pihlblad då hade jag fått jobbat hårt med att bli snabbast :P

Postat: ons jun 09, 2010 15:34
av Scorpio86
Liten snabbupdate. har hänt rätt mycket men inget man ser på bilder. Så nu är alla slangar klara endast IC rör kvar som svetsas idag. Sen i med olja och ställa tändning sen är det troligtvis uppstart ikväll/natt.
Har köpt ny tändkabel sats alla 6 kablar, flertalet slangar, Nytt Optima batteri till ljudet

Kommer med en update om bilen går ikväll.

Postat: tor jun 10, 2010 20:20
av Scorpio86
Nu är det nära grabbar. Bara i med nya Optimat i skuffen sen är det provstart som gäller.

Postat: tor jun 10, 2010 20:41
av Edis
Scorpio86 skrev:Nu är det nära grabbar. Bara i med nya Optimat i skuffen sen är det provstart som gäller.
Nå, vad väntar du på :lol:

Postat: tor jun 10, 2010 22:43
av Scorpio86
haha jag jobbar på det sen åkte man på att ladda batteriet nu när det satt på plats då det inte orkar vrida runt startmotorn då den bara klickar. men jag jobbar på det

Postat: fre jun 11, 2010 00:13
av Scorpio86
Det vart ingen start då startmotorn vill få för sig att jävlas så river ner den i molekyler och hittar plast planetväxeln i delar (standard fel V.A.G).
Så lägger snart upp en guide i hur man renoverar startmotor. Ska fixa del imorgon så då blir det nog start

Postat: fre jun 11, 2010 01:36
av Totti
Scorpio86 skrev:Det vart ingen start då startmotorn vill få för sig att jävlas så river ner den i molekyler och hittar plast planetväxeln i delar (standard fel V.A.G).
Så lägger snart upp en guide i hur man renoverar startmotor. Ska fixa del imorgon så då blir det nog start

hur får du ner kompet i maskin dåe?? helt annat på turbo turbo botten... ?

Postat: fre jun 11, 2010 11:21
av Scorpio86
just nu kör jag dubbla topplocks packningar

Postat: fre jun 11, 2010 16:29
av Scorpio86
har nu satt ihop allt men startmotorn bara klickar så har renoverat upp den lägger upp en guide på startmotor renovering när jag får tid här i helgen. men kan bjuda på lite helger nu när whiskeyn fick ta över min sorg för att motorn inte startar

Bild lite slang dragning

Bild Tryck rörs dragning

Bild Andra tryckröret under generatorn

Bildmotorn som den ser ut nu

Bild IC placering ( org audi 100 IC)

Bild Bort spacklad strålkastarspolning

Postat: mån jun 14, 2010 01:35
av Scorpio86
nu är det sjukt nära pojkar och flickor. Endast tändningen som bråkar just nu han är så nära att hoppa igång...

Bild

Postat: mån jun 14, 2010 23:26
av Scorpio86
Den lever. Den är i gång. Endast svetsa styrstag då det tar i Watsegaten så är den ute och sprider skräck ännu värre iår

Postat: mån jun 14, 2010 23:40
av blueman83
Härligt.. *yes*

Postat: tis jun 15, 2010 05:33
av Edis
Gott!! Grattis! *yes* :D

Postat: tor jun 17, 2010 00:44
av Scorpio86
Är det någon som ser nån skillnad i fronten?
Polarna gör inte det iaf men hoppas ni Audi (nördar :P) gör det :P
Mappning imorrn för körning i helgen

Postat: tor jun 17, 2010 04:56
av Nosliwe
Quattro märke, nät längst ner och bortplockade spolare?

Postat: tor jun 17, 2010 14:23
av Scorpio86
Nosliwe skrev:Quattro märke, nät längst ner och bortplockade spolare?

Nätet har jag haft alla år Quattro märket satt där för bes förra året se om han märkte och sket i bromsprovaren :P
Så det ska bort.
Det var mest spolarna jag tänkte på

Postat: fre jun 18, 2010 01:41
av Scorpio86
Nu är provkörningarna avklarade. Den laddar definitivt mer än 0,4 men vad vet jag inte riktigt.
Den går sjukt mycket värre nästan så jag vart rädd för bilen i första provkörningen.

Postat: tis jun 22, 2010 10:38
av evil.tweety
kör du med original motor med turbo? eller är det en original turbo motor? tänkte efter som du använde dubbla topp packningar. när jag monterade min turbo motor i min gt första gången så köpte jag en luft burk från en urquattro. dom är i aluminium. Risk finns att luftburken smälter och brinner upp. ett tips bara. sjäkv laddade jag 1,6bar så mycket turbon orkade. för att se hur mycket grejerna hängde med. funkade hyfsat. lite klurigt att ställa in k-jet så den gick rent.