Sida 3 av 3

Postat: tis jun 22, 2010 15:41
av Scorpio86
Det är en orginal motor som är turbo konverterad. Jo k-jeten är lite klurigt. just nu säger den stopp vid 4500 varv på fullgas.

Postat: tis jun 22, 2010 23:49
av evil.tweety
oki dubbla packningar brukar inte palla med så mycket ladd tryck. ett tips är att köra med rs packning ska vad jag har hört vara tjockare eller koppar packning ca 2mm o-ringat. då kan du ladda mer. säger dom som har testat jag har själv aldrig testat det. du vet väl att på din vänstra sida på motorn i den lilla aluminium klumpen som sitter på motor blocket. där styrs bränsle trycket bland annat där kan man tydligen sätta en btr som kan gå linjärt med ladd trycket. sen finns det en skruv på bränslespridar huvudet en insekts skruv med en mutter på. innan för där kan du ju ställa btr oxå genom att montera fler brickor men stoppa inte ditt några 2mm brickor utan skrota någon annan bränslehuvud och ta brickorna i från. men det kanske du visste redan.

Postat: ons jun 23, 2010 14:26
av Urquattro85
034 motorsport har jo 3 lags stålpakkninger. Både til mekaniske og hydrauliske ventiler.

www.034motorsport.com

Stian

Postat: tor jun 24, 2010 12:45
av Scorpio86
tack för tipsen men har inte haft problem tidigare med dubbla packningar. Får se hur länge det går. rasar motorn så rasar den då blir det 20V turbo ist :P Detta är ju mest bara ett budget bygge.

Postat: tor jun 24, 2010 18:10
av Urquattro85
Jeg kjører med stålpakining fra 034, og kjører på 2,2 kg ladetrykk. Har aldri hatt noe tull med lekkasjer. Kjører 10 vt med turbonetics t - 61.

Stian

Postat: lör jul 17, 2010 13:41
av Scorpio86
Dåliga nyheter har skjutit topp packningarna när jag börjar leka med laddtryck. men har fått hem en S2 dubbellagers metallpackning istället som är på G in i motorn

Postat: lör jul 17, 2010 16:56
av Scorpio86
helt org va ;)

Bild

Postat: lör jul 17, 2010 17:47
av fprobban
den packningen har jag med :P

Postat: sön jul 18, 2010 09:06
av evil.tweety
sa ju det :wink:

Postat: sön jul 18, 2010 14:13
av Scorpio86
haha Evil men det var ju inte att topp packningarna inte höll det var bultarna som var klena :P

Postat: sön jul 18, 2010 16:35
av anteman
turbopackning har väll alla...även 10V sugisar ;)

Bild

Postat: sön jul 18, 2010 17:46
av Scorpio86
haha anteman det där är ju den klena papp packningen man ska ju ha stål packningen :P

Postat: sön jul 18, 2010 19:23
av blueman83
Kikade på stålpackning till min sugmotor, men det var några kanaler som skiljde.
Jämfört med std. packningen.

Postat: sön jul 18, 2010 19:47
av anteman
Scorpio86: hehe jag fular mig bara, de är allt ;)

Postat: sön apr 10, 2011 11:24
av Scorpio86
Nu för att uppdatera lite. Projektet har byggts om med en MCII maskin med MAC-14 box. Efter att den förra turbokonverterade motorn gav upp helt enkelt med tokspikade kolvar etc. Så fick jag tag i en Audi 100T Avant med 20 000 på mätaren och automat men med fullstämlplad servicebok. Nu efter strul i 4 månader så hoppade bilen äntligen igång ska skruva ihop det sista idag sen blir det ut för testrunda sen blir det börja leka laddtryck.

Postat: sön apr 10, 2011 19:58
av evil.tweety
låter som en bra plan tänk på att du inte kan ladda mer än 1,2bar med original motorn med det sprutet sen spikar det. jag råkade ladda 1,6 bar var tydligen inget bra för motorn. hehe och inte för turbon heller för den orkade inte mer :lol:

Postat: mån apr 11, 2011 13:15
av Scorpio86
allt går att ladda mer med :P Blir ett tilläggssprut när jag ska ladda mer :P
men blir vänta lite motorn varmnöp med vevlagren så har beställt nya kommer imorgon så kommer bilder troligen i övermorrn

Postat: tis apr 12, 2011 05:06
av evil.tweety
jo klart det går. men inte med original sprutet som det är.

Postat: tor apr 14, 2011 10:26
av Scorpio86
Så nu är det nya vevlager i maskin. Fick visserligen slipa och polera en vevtapp då den hade fått ett lager utanpå i form av ett vevlager :P
Men nu går maskin igen och ihopmonteringen är i full gång. Ska iväg och idag och slänga dit ram under motorn, kofångare, grill och diverse inredning...