Med alla motorbyggen och värstingmotorer som rullar på träffarna nuförtiden så blir man bara mer och mer sugen på att ha en riktig busbil också. Vore gott med en GT med en massa pulver under huven
Med alla motorbyggen och värstingmotorer som rullar på träffarna nuförtiden så blir man bara mer och mer sugen på att ha en riktig busbil också. Vore gott med en GT med en massa pulver under huven
Vad har du för planer för motorn?
Ha ha ja vad fasen ska man vara som alla andra för...
Just nu ligger det "bara" 200 hästar under huven men det är ändå ett jävla tryck i den, men när jag är klar räknar jag på en 330 hästar...
Och ja jag kanske skulle tillägga att jag är av kvinnligt kön så jag får diskutera med pojkvännen osså ha ha...
Edis skrev:Kul med fler tjejer som kör GT och som trimmar dessutom
Eftersom GT:n är så lätt så lär den röra sig ordentligt med 330 pållar under huven
Ja med tanke på att den verkligen är totalt strippad och väger nu 950 kg
Så något måste man nog modifiera så att den inte börjar flyga...
Och ja det är jag och en tjej kompis till mig som sysslar mycket med byggande på både ljudet och bilen, båda står för byggandet men hon sköter lacken...
Nosliwe skrev:får man fråga om det har hännt något med fronten? ser lite sne ut
Ja du jag vet faktiskt inte, den förre ägaren höll på med mycket mullemekande, men allt det ska fixas till och bytas ut nu, renvering är som sagt i gång och nu letas det delar för fullt som kan ge bilen ett snyggare utseende...
Det är ju en banracing bil och har inte funnits i våran ägo så länge....
Gjort i detta nu på bilen är att insuget är fixat då det tjuvade luft innan, insprutningsboxen är rengjord och det kommer att bytas stift innan dagen är slut....
Tomgången gången fixad och wastegaten ner skruvad så att det ger mer effekt när man trycker plattan i botten
Edis skrev:Det är inte så bra att skruva på wastegaten om man inte har koll på lambdavärdet. Får inte bilen tillräckligt med soppa blir den inte så långlivad.
Nej det vet jag, men den var tvungen att skruvas ner lite, då den bara laddade 0,3 nu laddar den 0,9 som den ska....
Men har å andra sidan inte kommit så långt ner i motorn ännu, med tanke på att det är en gammal audi 100 turbo motor i så är jag inte säker på att det sitter en lambda i alls.....
Funderar på att installera en öppen dump också för att avlasta turbon, där satt ingen när bilen kom i vår ägo.....
Edis skrev:Det är inte så bra att skruva på wastegaten om man inte har koll på lambdavärdet. Får inte bilen tillräckligt med soppa blir den inte så långlivad.
Men har å andra sidan inte kommit så långt ner i motorn ännu, med tanke på att det är en gammal audi 100 turbo motor i så är jag inte säker på att det sitter en lambda i alls.....
Det han menar är bränsleförhållandet (lambda), det finns alltid där även om motorn inte har en lambdasond som kan läsa av det
Går den för snålt blir det varmt, och då kan den börja spika eller i värsta fall så skär eller smälter nåt.
Men har å andra sidan inte kommit så långt ner i motorn ännu, med tanke på att det är en gammal audi 100 turbo motor i så är jag inte säker på att det sitter en lambda i alls.....
Det han menar är bränsleförhållandet (lambda), det finns alltid där även om motorn inte har en lambdasond som kan läsa av det
Går den för snålt blir det varmt, och då kan den börja spika eller i värsta fall så skär eller smälter nåt.
He he ok ja då har jag lärt mig något nytt
Man lär sig något varje dag
Får väl skylla på att jag är tjej ha ha....
Håller ju för det mesta på med billjud och inte motorer...