Hejsan....

Har du stora planer på G? Vi vill se och vi vill prata om det!
Lill Troll
GT-intresserad
Inlägg: 23
Blev medlem: lör jul 31, 2010 11:24
Ort: H

Hejsan....

Inlägg av Lill Troll »

Hejsan är ny här och kommer här lägga in bilder på mitt projekt...

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild


Den är nu under renovering, det sitter en Audi 100 Turbo motor i den som ska uppgraderas, sen ska den lackas om i mattsvart....
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Härligt! *yes*

Välkommen hit! :D

Med alla motorbyggen och värstingmotorer som rullar på träffarna nuförtiden så blir man bara mer och mer sugen på att ha en riktig busbil också. Vore gott med en GT med en massa pulver under huven :D

Vad har du för planer för motorn?
Lill Troll
GT-intresserad
Inlägg: 23
Blev medlem: lör jul 31, 2010 11:24
Ort: H

Inlägg av Lill Troll »

Edis skrev:Härligt! *yes*

Välkommen hit! :D

Med alla motorbyggen och värstingmotorer som rullar på träffarna nuförtiden så blir man bara mer och mer sugen på att ha en riktig busbil också. Vore gott med en GT med en massa pulver under huven :D

Vad har du för planer för motorn?

Ha ha ja vad fasen ska man vara som alla andra för...

Just nu ligger det "bara" 200 hästar under huven men det är ändå ett jävla tryck i den, men när jag är klar räknar jag på en 330 hästar...

Och ja jag kanske skulle tillägga att jag är av kvinnligt kön så jag får diskutera med pojkvännen osså ha ha...

Annars sysslar jag med billjud....
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker
Inlägg: 1343
Blev medlem: lör jul 18, 2009 22:41

Inlägg av Nosliwe »

Tufft med ban räser! lite kontrast med hel rensat och billjud hehe :)
Lill Troll
GT-intresserad
Inlägg: 23
Blev medlem: lör jul 31, 2010 11:24
Ort: H

Inlägg av Lill Troll »

Nosliwe skrev:Tufft med ban räser! lite kontrast med hel rensat och billjud hehe :)

Ha ha ja man måste ju vidga sina vyer haha....


Men pssst ( efter att Audin gjorts vid och lekts lite med kommer den vara till salu, men det är hemligt än hihi ;) )
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Kul med fler tjejer som kör GT och som trimmar dessutom *yes*

Eftersom GT:n är så lätt så lär den röra sig ordentligt med 330 pållar under huven :D
Lill Troll
GT-intresserad
Inlägg: 23
Blev medlem: lör jul 31, 2010 11:24
Ort: H

Inlägg av Lill Troll »

Edis skrev:Kul med fler tjejer som kör GT och som trimmar dessutom *yes*

Eftersom GT:n är så lätt så lär den röra sig ordentligt med 330 pållar under huven :D

Ja med tanke på att den verkligen är totalt strippad och väger nu 950 kg

Så något måste man nog modifiera så att den inte börjar flyga...


Och ja det är jag och en tjej kompis till mig som sysslar mycket med byggande på både ljudet och bilen, båda står för byggandet men hon sköter lacken...
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker
Inlägg: 1343
Blev medlem: lör jul 18, 2009 22:41

Inlägg av Nosliwe »

får man fråga om det har hännt något med fronten? ser lite sne ut
Lill Troll
GT-intresserad
Inlägg: 23
Blev medlem: lör jul 31, 2010 11:24
Ort: H

Inlägg av Lill Troll »

Nosliwe skrev:får man fråga om det har hännt något med fronten? ser lite sne ut

Ja du jag vet faktiskt inte, den förre ägaren höll på med mycket mullemekande, men allt det ska fixas till och bytas ut nu, renvering är som sagt i gång och nu letas det delar för fullt som kan ge bilen ett snyggare utseende...

Det är ju en banracing bil och har inte funnits i våran ägo så länge....
Lill Troll
GT-intresserad
Inlägg: 23
Blev medlem: lör jul 31, 2010 11:24
Ort: H

Gjort i detta nu...

Inlägg av Lill Troll »

Gjort i detta nu på bilen är att insuget är fixat då det tjuvade luft innan, insprutningsboxen är rengjord och det kommer att bytas stift innan dagen är slut....


Tomgången gången fixad och wastegaten ner skruvad så att det ger mer effekt när man trycker plattan i botten :)
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Det är inte så bra att skruva på wastegaten om man inte har koll på lambdavärdet. Får inte bilen tillräckligt med soppa blir den inte så långlivad.
Lill Troll
GT-intresserad
Inlägg: 23
Blev medlem: lör jul 31, 2010 11:24
Ort: H

Inlägg av Lill Troll »

Edis skrev:Det är inte så bra att skruva på wastegaten om man inte har koll på lambdavärdet. Får inte bilen tillräckligt med soppa blir den inte så långlivad.


Nej det vet jag, men den var tvungen att skruvas ner lite, då den bara laddade 0,3 nu laddar den 0,9 som den ska....

Men har å andra sidan inte kommit så långt ner i motorn ännu, med tanke på att det är en gammal audi 100 turbo motor i så är jag inte säker på att det sitter en lambda i alls.....


Funderar på att installera en öppen dump också för att avlasta turbon, där satt ingen när bilen kom i vår ägo.....
Lill Troll
GT-intresserad
Inlägg: 23
Blev medlem: lör jul 31, 2010 11:24
Ort: H

Upptäkte....

Inlägg av Lill Troll »

Upptäkte att framvagnen är helt fel inställd också, så länkarmarna ska ses över och även Toe och Caster vinkeln ska fixas....

Och bränslefiltret ska rengöras eller bytas ut...
Mickel
GT-diggare
Inlägg: 65
Blev medlem: tor aug 06, 2009 19:48
Ort: V

Inlägg av Mickel »

Lill Troll skrev:
Edis skrev:Det är inte så bra att skruva på wastegaten om man inte har koll på lambdavärdet. Får inte bilen tillräckligt med soppa blir den inte så långlivad.


Men har å andra sidan inte kommit så långt ner i motorn ännu, med tanke på att det är en gammal audi 100 turbo motor i så är jag inte säker på att det sitter en lambda i alls.....
Det han menar är bränsleförhållandet (lambda), det finns alltid där även om motorn inte har en lambdasond som kan läsa av det *yes*

Går den för snålt blir det varmt, och då kan den börja spika eller i värsta fall så skär eller smälter nåt.
Lill Troll
GT-intresserad
Inlägg: 23
Blev medlem: lör jul 31, 2010 11:24
Ort: H

Inlägg av Lill Troll »

Mickel skrev:
Lill Troll skrev:

Men har å andra sidan inte kommit så långt ner i motorn ännu, med tanke på att det är en gammal audi 100 turbo motor i så är jag inte säker på att det sitter en lambda i alls.....
Det han menar är bränsleförhållandet (lambda), det finns alltid där även om motorn inte har en lambdasond som kan läsa av det *yes*

Går den för snålt blir det varmt, och då kan den börja spika eller i värsta fall så skär eller smälter nåt.
He he ok ja då har jag lärt mig något nytt :)

Man lär sig något varje dag :)

Får väl skylla på att jag är tjej ha ha....


Håller ju för det mesta på med billjud och inte motorer...
Användarvisningsbild
blueman83
GT-fanatiker
Inlägg: 931
Blev medlem: fre nov 09, 2007 02:32
Kontakt:

Inlägg av blueman83 »

Fränt projekt.

Banracer, då tänker jag på ställbar fjädring runt om och bromsar stora som tallrikar. *yes*

Väghållning och bromsar är minst lika viktigt om inte viktigare änn effekten imotorn på en bana..

Ska bli kul att följa detta. :D
Lill Troll
GT-intresserad
Inlägg: 23
Blev medlem: lör jul 31, 2010 11:24
Ort: H

Inlägg av Lill Troll »

blueman83 skrev:Fränt projekt.

Banracer, då tänker jag på ställbar fjädring runt om och bromsar stora som tallrikar. *yes*

Väghållning och bromsar är minst lika viktigt om inte viktigare änn effekten imotorn på en bana..

Ska bli kul att följa detta. :D

Ha ha riktigt sånna värsting grejer är det inte...

Den är numera gatreggad men har vart en banräzer....


Men den har ju potencial att gå på banan igen om nästa ägare önskar det....
Lill Troll
GT-intresserad
Inlägg: 23
Blev medlem: lör jul 31, 2010 11:24
Ort: H

Visst är det kul....

Inlägg av Lill Troll »

Visst är det kul när man börjar pilla i gamla motorer och man upptäcker fel på fel...

Efter mer pillande idag så är det konstaterat att motorn verkligen måste gås igenom och att toppackningen med mera måste bytas.....


Men det är tur att man i sin kompis krets har bilmekaniker som har möjlighet att hjälpa en att hissa upp bilen med mera....
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Surt med motorbekymmer...

Har Ni, eller ska Ni besiktiga den?
Lill Troll
GT-intresserad
Inlägg: 23
Blev medlem: lör jul 31, 2010 11:24
Ort: H

Inlägg av Lill Troll »

Edis skrev:Surt med motorbekymmer...

Har Ni, eller ska Ni besiktiga den?
Den ska besiktigas, me är i detta nu både oskattad och obesiktigad...


Ja det är surt, men lite kul också att ha något och skruva med, det är ju som sagt ett projekt :)
Skriv svar