Sida 2 av 2

Postat: mån aug 02, 2010 21:23
av Edis
Det är väl säkrast att hinka i en motor utan turbo om Ni ska besiktiga den.

En annan sak som jag tror kan ställa till det lite är buren, vet inte vad som gäller, men snokar man på lite olika forum verkar det som att man måste regbesiktiga den med helbur. Har Er bil blivit reg.besiktigats? Vore ju guld om det är så.

Postat: mån aug 02, 2010 21:33
av Lill Troll
Edis skrev:Det är väl säkrast att hinka i en motor utan turbo om Ni ska besiktiga den.

En annan sak som jag tror kan ställa till det lite är buren, vet inte vad som gäller, men snokar man på lite olika forum verkar det som att man måste regbesiktiga den med helbur. Har Er bil blivit reg.besiktigats? Vore ju guld om det är så.

Jag vet faktiskt inte om någon föregående ägare har gjort det, men eftersom den är gatreggad så borde den vara det, men ska kolla upp det....

Postat: mån aug 02, 2010 21:42
av Edis
Lill Troll skrev:Jag vet faktiskt inte om någon föregående ägare har gjort det, men eftersom den är gatreggad så borde den vara det, men ska kolla upp det....
Kollade på Transportstyrelsens hemsida och där stod det att den är reggad för 1 passagerare, så det verkar ju lovande! Det borde stå info om detta i ägarhandlingarna du har fått, någon kommentar eller liknande om buren.

Den var tyvärr reggad med 136hk, så turbomotorn är inte helt rumsren. Men har man tur när man besiktigar så kanske den går igenom ändp. Det kanske är lättare att få igenom en turbokonverterad bil om man är tjej :lol:

Postat: mån aug 02, 2010 22:19
av Lill Troll
Edis skrev:
Lill Troll skrev:Jag vet faktiskt inte om någon föregående ägare har gjort det, men eftersom den är gatreggad så borde den vara det, men ska kolla upp det....
Kollade på Transportstyrelsens hemsida och där stod det att den är reggad för 1 passagerare, så det verkar ju lovande! Det borde stå info om detta i ägarhandlingarna du har fått, någon kommentar eller liknande om buren.

Den var tyvärr reggad med 136hk, så turbomotorn är inte helt rumsren. Men har man tur när man besiktigar så kanske den går igenom ändp. Det kanske är lättare att få igenom en turbokonverterad bil om man är tjej :lol:

Ja tack så mycket att du kollade upp det för jag gjorde nog fel när jag försökte för jag hittade inget...

Ha ha ja kanske det ;)

Får väl prova och se vad dom säger, men det görs inte förrs motorn är fixad...

Efter mer pillande på motorn

Postat: ons aug 04, 2010 15:02
av Lill Troll
Ja som rubriken lyder så har man verkligen insett att föregående ägare ägnat sig åt klippa och klistra metoden på hög nivå... :lol: :roll:


Kan vara insprutningen eller det elektriska eller....... eller........ eller......


Någon som är kunnig på dessa två områden??

Postat: ons aug 04, 2010 15:57
av Scorpio86
Trevligt med fler turbo gt:s
Ett varningens ord bara ingen öppen dump. En återcirkulerande är det som gäller på dessa motorer.

Audi 100 laddar 0.35 -0.4 orginal ska man upp över 0,7 så är en dump ett måste. Finns en sida på nätet om hur man både trimmar och låter motorn leva ett tag till men kommer inte ihåg länken dit ska se om jag hittar den.

Dom flesta sätter dit den återcirkulerande dumpen från TT 225hk versionen på 100 turbo maskiner den dumpen finns på V.A.G återförsäljare för 249kr har jag för mig den kostar. En av dom bästa dumparna man kan ha på marknaden

Efter mer pillande....

Postat: mån aug 09, 2010 17:59
av Lill Troll
Efter mer pillande med motorn upptäcktes det att att toppen är på väg att rasa samt att den tryckte ut olja i kylarvattnet.....


Bilen är numera såld till en som har mer kunskap och möjlighet att göra vid den....

Re: Efter mer pillande....

Postat: fre sep 17, 2010 21:42
av Edis
Lill Troll skrev:Efter mer pillande med motorn upptäcktes det att att toppen är på väg att rasa samt att den tryckte ut olja i kylarvattnet.....


Bilen är numera såld till en som har mer kunskap och möjlighet att göra vid den....
Till salu på Tradera nu...
http://www.tradera.com/AUDI-GT-TURBO-au ... _118686462