Coupe' quattro -85 orginal

Har du stora planer på G? Vi vill se och vi vill prata om det!
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Ojojoj, mycket godis på kort tid :D

Bara en massa arbete kvar nu, men roligt sådant! *yes*
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker
Inlägg: 1343
Blev medlem: lör jul 18, 2009 22:41

Inlägg av Nosliwe »

Har varit sugen på fjädring ifrån hova med. Men är tveksam till om bilen blir lika låg som den är nu. Så lutar åt en sats med dämpare och fjädrar ifrån realcar. Så ska bli intressant att se hur det blir på din bil.
Användarvisningsbild
sleeper
GT-fanatiker
Inlägg: 291
Blev medlem: tor dec 13, 2007 19:16
Ort: Eskilstuna

Inlägg av sleeper »

Först och främst Grattis till sveriges finaste gt quattro. *yes*
Men fjädrarna från hova är fel. De bakre hör inte hemma på en quattro iaf.. ::
Bilarna: http://www.garaget.org/quattro
Audi coupe quattro -87
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker
Inlägg: 1343
Blev medlem: lör jul 18, 2009 22:41

Inlägg av Nosliwe »

Dom ser ut att passa en vanlig gt i bak :P
Audimannen2
GT-fanatiker
Inlägg: 564
Blev medlem: ons dec 28, 2005 13:08
Ort: Uppsala/Alunda

Inlägg av Audimannen2 »

Fint med nya bussningar till subframen o till låda o diff :D mina va helt slut till diffen.
Jag köpte fjädrar från H&R o dom såg inte riktigt ut sådär heller som sleeper sa :/
Användarvisningsbild
q-sovare
GT-fanatiker
Inlägg: 330
Blev medlem: tor aug 18, 2011 16:19
Ort: Taberg
Kontakt:

Inlägg av q-sovare »

Mja, jag är lite skeptisk själv men jag har inte plockat ner de främre fjäderbenen än, däremot tycker jag det verkar tvärt om , de kortare och med större diameter ska nog passa bra bak men isåfall är ju de främre helt fel. Nu är bakre benen på lackering så jag får väl se när de kommer tillbaka. På Tuv godkännandet står det att de ska vara OK till coupe och limosin och skall vara till quattro. Men vi får se! Tack för komplimangen sleeper! Det är föresten från dig jag inspirerades till mitt användarnamn! Eftersom jag inte ägt GT på 20 år men på den tiden drömde om en quattro så tyckte jag q-sovare blev bra:)
evil.tweety
GT-fanatiker
Inlägg: 674
Blev medlem: lör aug 23, 2008 20:34
Ort: N

Inlägg av evil.tweety »

Samma fjädrar fram som bak. sitter nämligen samma fjäderben både fram och bak.
evil.tweety
GT-fanatiker
Inlägg: 674
Blev medlem: lör aug 23, 2008 20:34
Ort: N

Inlägg av evil.tweety »

Ja Jag måste då säga att den hamnade i rätt händer iaf. Tur jag inte sålde den till en nån snorig kille från sthlm som skulle bygga nån form av rally bil av den. Men nu saknar man ju den grymt mycket så planerna ligger på att få tag på gt igen kanske inte quattro men en vanlig.
Användarvisningsbild
q-sovare
GT-fanatiker
Inlägg: 330
Blev medlem: tor aug 18, 2011 16:19
Ort: Taberg
Kontakt:

Inlägg av q-sovare »

evil.tweety skrev:Samma fjädrar fram som bak. sitter nämligen samma fjäderben både fram och bak.
Nej det är inte samma ben fram som bak, det som dock är samma är bärarmarna.
Men det var så som ni skrev innan att fram fjädrarna var rätt, men bak var ju hur fel som helst. men nu ska hova skicka HR fjädrar som ska passa (förhoppningsvis)
Användarvisningsbild
q-sovare
GT-fanatiker
Inlägg: 330
Blev medlem: tor aug 18, 2011 16:19
Ort: Taberg
Kontakt:

Inlägg av q-sovare »

Här kommer lita bilder på bakvagnsrenoveringen.
Bild
Lite halvrisig bakvagn

Bild
Bussningen till bakdiffen lämnade lite övrigt att önska!

Bild
Nyblästrad och fin

Bild
Elförzinkad och gulcromaterad.

Bild
Tillbaka från lack *hehe*

Blev en hel del meckat i helgen. hade ett helsike i lördags med att få i bussningarna och när jag väl fått dit dem visade det sig att jag dragit i alla på fel håll :oops: , bara att börja om men nu är den på plats. Hjullagren var inte särskilt fina rullar för lätt och låter torrt. kan va det ljudet jag hört tidigare , ett svag brummande när bilen rullat utan drivnig i låga hastigheter. så nu byter jag lagren med, usch det börjar bli dyrt nu!
Audimannen2
GT-fanatiker
Inlägg: 564
Blev medlem: ons dec 28, 2005 13:08
Ort: Uppsala/Alunda

Inlägg av Audimannen2 »

Ser riktigt nice ut *yes* Ska blästra min brygga på lördag så då har man nåt o sträva efter :D Inte roligt med bussningarna du, ska köra aluminium o då äre bara o slå i dom så blir lite lättare iaf :D
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Otroligt nice! Bra jobbat :D
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker
Inlägg: 1343
Blev medlem: lör jul 18, 2009 22:41

Inlägg av Nosliwe »

Ser mycket trevligt ut! Väntar med spänning på att få se bilen med sänkfjädrarna. Måste som sagt köpa till min innan sommaren, och det börjar närma sig.
Användarvisningsbild
q-sovare
GT-fanatiker
Inlägg: 330
Blev medlem: tor aug 18, 2011 16:19
Ort: Taberg
Kontakt:

Inlägg av q-sovare »

Du får lugna dig lite Noslive, eftersom bakbenen blev så bra så ska fram åxå fixas. Sen passar ju inte denna satsen ändå på din bil så då blir det ju annat iaf.
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker
Inlägg: 1343
Blev medlem: lör jul 18, 2009 22:41

Inlägg av Nosliwe »

Jo givetvis :) Dock så ser jag ju hur mkt det gör i fram. Hur mycket skulle satsen sänka?
Användarvisningsbild
Totti
GT-fanatiker
Inlägg: 898
Blev medlem: sön jul 01, 2007 11:49
Ort: Tran
Kontakt:

Inlägg av Totti »

Mkt bra ut!! kommer bli toppenskick den där!
80quattro -85 ***
Audi Gt -86
Audi coupe -90
Audimannen2
GT-fanatiker
Inlägg: 564
Blev medlem: ons dec 28, 2005 13:08
Ort: Uppsala/Alunda

Inlägg av Audimannen2 »

Lite nyfiken så måste fråga några frågar då jag håller på med samma moment :D Blir mer o mer sugen på o lacka jag med när man ändå har grejerna nere, hade försökt tänkt dra på lite body så det blir svart o fint men lack är ju något porrigare *yes* Har du ABS på din och gick det isf bra o få ur givarna ur fjäderbenet? Sitter ju med en liten insexa o knappt man vågar skruva för då tror man väl plasten ska spricka :shock: Har du låtit pulver lacka dina delar? :D Man kanske kan ha givarna kvar i värsta fall :/


//Dennis
Användarvisningsbild
q-sovare
GT-fanatiker
Inlägg: 330
Blev medlem: tor aug 18, 2011 16:19
Ort: Taberg
Kontakt:

Inlägg av q-sovare »

Jag har våtlackat allt, det hade blivit lite " meckigare" att pulverlacka fjäderbenen tror jag med lager osv. däremot bromsoksbyglarna är pulverlackade kommer bild. Jag har tyvärr inte ABS men skulle gärna vilja ha det men det saknas nog för mycket delar till det som är svåra att få tag i.
Användarvisningsbild
q-sovare
GT-fanatiker
Inlägg: 330
Blev medlem: tor aug 18, 2011 16:19
Ort: Taberg
Kontakt:

Inlägg av q-sovare »

Bild
Här pressas nya lager i på bakfjäderbenen, lite smidigare än någon jag läste som gjorde det på en parkering, de gamla lagerna var snustorra så det här blir mumma

Bild
Bromsoksbyglarna har kommit tillbaka från pulverlackering och ser rätt nice ut, några små porer kvar men med tanke på hur de såg ut innan så är det kanon.
Det mesta på bakvagnen är nu på plats och framben och krängningshämmare lämnat på blästring och lackering. Det är väl rätt stor risk att jag tar resten av framvagnen nästa vinter *hehe* .
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker
Inlägg: 1343
Blev medlem: lör jul 18, 2009 22:41

Inlägg av Nosliwe »

Ser fint ut! Sånna där grejer som gör det lilla extra på bilen.
Det där med att byta lager på en parkering tror jag Edis har erfarenhet av :)
Skriv svar