Coupe' quattro -85 orginal
Först och främst Grattis till sveriges finaste gt quattro.
Men fjädrarna från hova är fel. De bakre hör inte hemma på en quattro iaf..
Men fjädrarna från hova är fel. De bakre hör inte hemma på en quattro iaf..
Bilarna: http://www.garaget.org/quattro
Audi coupe quattro -87
Audi coupe quattro -87
-
- GT-fanatiker
- Inlägg: 564
- Blev medlem: ons dec 28, 2005 13:08
- Ort: Uppsala/Alunda
Mja, jag är lite skeptisk själv men jag har inte plockat ner de främre fjäderbenen än, däremot tycker jag det verkar tvärt om , de kortare och med större diameter ska nog passa bra bak men isåfall är ju de främre helt fel. Nu är bakre benen på lackering så jag får väl se när de kommer tillbaka. På Tuv godkännandet står det att de ska vara OK till coupe och limosin och skall vara till quattro. Men vi får se! Tack för komplimangen sleeper! Det är föresten från dig jag inspirerades till mitt användarnamn! Eftersom jag inte ägt GT på 20 år men på den tiden drömde om en quattro så tyckte jag q-sovare blev bra:)
-
- GT-fanatiker
- Inlägg: 674
- Blev medlem: lör aug 23, 2008 20:34
- Ort: N
-
- GT-fanatiker
- Inlägg: 674
- Blev medlem: lör aug 23, 2008 20:34
- Ort: N
Nej det är inte samma ben fram som bak, det som dock är samma är bärarmarna.evil.tweety skrev:Samma fjädrar fram som bak. sitter nämligen samma fjäderben både fram och bak.
Men det var så som ni skrev innan att fram fjädrarna var rätt, men bak var ju hur fel som helst. men nu ska hova skicka HR fjädrar som ska passa (förhoppningsvis)
Här kommer lita bilder på bakvagnsrenoveringen.
Lite halvrisig bakvagn
Bussningen till bakdiffen lämnade lite övrigt att önska!
Nyblästrad och fin
Elförzinkad och gulcromaterad.
Tillbaka från lack
Blev en hel del meckat i helgen. hade ett helsike i lördags med att få i bussningarna och när jag väl fått dit dem visade det sig att jag dragit i alla på fel håll , bara att börja om men nu är den på plats. Hjullagren var inte särskilt fina rullar för lätt och låter torrt. kan va det ljudet jag hört tidigare , ett svag brummande när bilen rullat utan drivnig i låga hastigheter. så nu byter jag lagren med, usch det börjar bli dyrt nu!
Lite halvrisig bakvagn
Bussningen till bakdiffen lämnade lite övrigt att önska!
Nyblästrad och fin
Elförzinkad och gulcromaterad.
Tillbaka från lack
Blev en hel del meckat i helgen. hade ett helsike i lördags med att få i bussningarna och när jag väl fått dit dem visade det sig att jag dragit i alla på fel håll , bara att börja om men nu är den på plats. Hjullagren var inte särskilt fina rullar för lätt och låter torrt. kan va det ljudet jag hört tidigare , ett svag brummande när bilen rullat utan drivnig i låga hastigheter. så nu byter jag lagren med, usch det börjar bli dyrt nu!
-
- GT-fanatiker
- Inlägg: 564
- Blev medlem: ons dec 28, 2005 13:08
- Ort: Uppsala/Alunda
-
- GT-fanatiker
- Inlägg: 564
- Blev medlem: ons dec 28, 2005 13:08
- Ort: Uppsala/Alunda
Lite nyfiken så måste fråga några frågar då jag håller på med samma moment Blir mer o mer sugen på o lacka jag med när man ändå har grejerna nere, hade försökt tänkt dra på lite body så det blir svart o fint men lack är ju något porrigare Har du ABS på din och gick det isf bra o få ur givarna ur fjäderbenet? Sitter ju med en liten insexa o knappt man vågar skruva för då tror man väl plasten ska spricka Har du låtit pulver lacka dina delar? Man kanske kan ha givarna kvar i värsta fall :/
//Dennis
//Dennis
Här pressas nya lager i på bakfjäderbenen, lite smidigare än någon jag läste som gjorde det på en parkering, de gamla lagerna var snustorra så det här blir mumma
Bromsoksbyglarna har kommit tillbaka från pulverlackering och ser rätt nice ut, några små porer kvar men med tanke på hur de såg ut innan så är det kanon.
Det mesta på bakvagnen är nu på plats och framben och krängningshämmare lämnat på blästring och lackering. Det är väl rätt stor risk att jag tar resten av framvagnen nästa vinter .