Coupe' quattro -85 orginal

Har du stora planer på G? Vi vill se och vi vill prata om det!
Audimannen2
GT-fanatiker
Inlägg: 564
Blev medlem: ons dec 28, 2005 13:08
Ort: Uppsala/Alunda

Inlägg av Audimannen2 »

Okej okej då vet jag, var lite nyfiken bara :D Skönt med nya grejer kmr rulla lätt sen :D
Användarvisningsbild
q-sovare
GT-fanatiker
Inlägg: 330
Blev medlem: tor aug 18, 2011 16:19
Ort: Taberg
Kontakt:

Inlägg av q-sovare »

Va och köpte en halv m2 svart skinn idag till framstolarna, i helgen skall "cola" laga de fält i kädseln som är spruckna och klädseln ska flyttas över till "piggare" stommar. Dörrsidorna måste åxå fixas, men fick en ide om att sy de snedställda partierna på dörrsidan i Audi Sports färger , först svart ( det stora partier bakifrån) sedan ljusgrått, sen rött och den sista lilla triangeln vit. Eller blir det för "porrigt" ? Inte särskillt orginal men väldigt Audi!
Almen
GT-diggare
Inlägg: 96
Blev medlem: tis mar 08, 2011 21:36
Ort: LKPG
Kontakt:

Inlägg av Almen »

q-sovare skrev:Va och köpte en halv m2 svart skinn idag till framstolarna, i helgen skall "cola" laga de fält i kädseln som är spruckna och klädseln ska flyttas över till "piggare" stommar. Dörrsidorna måste åxå fixas, men fick en ide om att sy de snedställda partierna på dörrsidan i Audi Sports färger , först svart ( det stora partier bakifrån) sedan ljusgrått, sen rött och den sista lilla triangeln vit. Eller blir det för "porrigt" ? Inte särskillt orginal men väldigt Audi!

Det där med Audi Sports färgerna tycker jag du ska satsa stenhårt på! Kommer bli så sjukt fränt! :D
Användarvisningsbild
q-sovare
GT-fanatiker
Inlägg: 330
Blev medlem: tor aug 18, 2011 16:19
Ort: Taberg
Kontakt:

Inlägg av q-sovare »

Bild
jo jag skulle ju bara........
byta glödlampa på ett dimljus fram *hehe*
men allvarligt talat, hur vanligt är det med riktiga dimljus fram? på min -87:a som jag hade förra årtusendet var det bara dummies! Men på min är det riktiga doningar och nu funkar de :D
Audimannen2
GT-fanatiker
Inlägg: 564
Blev medlem: ons dec 28, 2005 13:08
Ort: Uppsala/Alunda

Inlägg av Audimannen2 »

Ojoj här händer grejer :D Keep up the good work *yes* Hur kmr det sig att du demonterat hela fronten, lättast o byta lampor då va? :wink: Tror inte det är så vanligt med dimljus på vanliga GT:na mkt vanligare på uris är min erfarenhet :D
Användarvisningsbild
q-sovare
GT-fanatiker
Inlägg: 330
Blev medlem: tor aug 18, 2011 16:19
Ort: Taberg
Kontakt:

Inlägg av q-sovare »

Bild
I väntan på att det ska komma tillbaka främre fjäderben från lack och omklädningen av sätena lägger jag ut en bild på en gammal kärlek. Och det var pga denna bil jag en dag för tre år sedan fick mitt livs chock.
Jag hade varit och tittat på ett jobb i Jönköping och kommer ut och sätter mig i bilen, jag tittar på bilen som står parkerad framför och kände direkt att det var något som inte stämde....... Va i H--te! den har mitt gamla reg.nr! Min gamla cuppe är död ! Jodå så var det, mitt regnr. satt på en Toyota Avensis vilken konstig känsla! och det var efter det som jag börja kolla efter en coupé igen, jag var ute och provkörde en hos en bekant som jag inte ens visste att han hade en stående i en lada och vilken skön känsla att känna den stickande tygklädseln igen emot ryggen. Sedan dök Evils röda coupe quattro upp på blocket en dag, och på den vägen är det *hehe*
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Galet liten chans att se sitt gamla regnummer på en annan bil IRL!!

Jag hade dessa data sedan jag knappade igenom bilregistret för några årsedan:
Audi Coupé GT -87
Regdatum: 870819
Avregistrerad: 2004-04-29
13 ägare
Slutade på Kungsåra Bilskrot, Västerås
Användarvisningsbild
q-sovare
GT-fanatiker
Inlägg: 330
Blev medlem: tor aug 18, 2011 16:19
Ort: Taberg
Kontakt:

Inlägg av q-sovare »

Edis skrev:Galet liten chans att se sitt gamla regnummer på en annan bil IRL!!

Jag hade dessa data sedan jag knappade igenom bilregistret för några årsedan:
Audi Coupé GT -87
Regdatum: 870819
Avregistrerad: 2004-04-29
13 ägare
Slutade på Kungsåra Bilskrot, Västerås
Ja ännu galnare blir det ju när jag då bodde i Helsingborg och numera i Jönköping. Bilden är tagen en liten bit norr om helsingborg vid Laröd ungefär. I övrigt kan jag nämna att bilen gått 3700 mil och kostade 139.000 :- när jag köpte den 2/6 1988 (jag fick börja övningsköra den 9/6).Den "hottades" senare upp med Ronal 7*15" fälgar samma som orginal.
Användarvisningsbild
q-sovare
GT-fanatiker
Inlägg: 330
Blev medlem: tor aug 18, 2011 16:19
Ort: Taberg
Kontakt:

Inlägg av q-sovare »

Nu har det äntligen hänt lite.

Bak klart!
Bild

Fram klart!
Bild

Bild

Och äntligen nere på backen igen!
Bild

Svårt att säga hur mycket sänkningssatsen gjorde eftersom jag aldrig mätte före, då det inte var meningen att sänka från början. Men jag tycker hon ser fin ut och det blev ett mycket jämnt mellanrum mellan däck och skärmkant. Har bestämt mig för att köra utan mittkåpan på fälgarna och köra med orginalfälgarnas "centrumplopp" istället. Tycker att det ser lite sportigare ut!
Användarvisningsbild
warniee
GT-tok
Inlägg: 133
Blev medlem: lör sep 01, 2007 10:56
Ort: Venjan

Inlägg av warniee »

Blev kanonsnyggt bra jobbat *yes*
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Allt blir i toppskick! Bra jobbat *yes* :D
Audimannen2
GT-fanatiker
Inlägg: 564
Blev medlem: ons dec 28, 2005 13:08
Ort: Uppsala/Alunda

Inlägg av Audimannen2 »

Riktigt snyggt :D
Användarvisningsbild
q-sovare
GT-fanatiker
Inlägg: 330
Blev medlem: tor aug 18, 2011 16:19
Ort: Taberg
Kontakt:

Inlägg av q-sovare »

Tackar ! Glömde skriva att det blev nya hjullager fram med :) packboxen på ena sidan var "stukad" så då blev det nya fram med!
@ Warniee: var det din GT quattro som var ute på Blocket i vintras? Var lite sugen faktiskt! Kanske mest för jag som "Sörlänning" är stolt över att ha varit i Venjan, eller kanske närmare bestämt åkt igenom många gånger! Finns ju en "go" väg norr om Venjan, Litterdalsvägen som borde vara en riktig quattro väg!
Användarvisningsbild
warniee
GT-tok
Inlägg: 133
Blev medlem: lör sep 01, 2007 10:56
Ort: Venjan

Inlägg av warniee »

Nää min står och samlar damm i en lada inga planer på att sälja den, så min var det då inte du sätt på blocket..
Jaha har du det :) De va inte illa. Påväg till sälen då eller? Ja visst den är rolig, har sommarstuga efter den vägen .
Användarvisningsbild
q-sovare
GT-fanatiker
Inlägg: 330
Blev medlem: tor aug 18, 2011 16:19
Ort: Taberg
Kontakt:

Inlägg av q-sovare »

Nja på väg till Sälen var det ju inte, då är man inte lite vilse, men har släkt i Evertsberg och har tillbringat många somrar och vintrar där som barn , underbart!
Användarvisningsbild
q-sovare
GT-fanatiker
Inlägg: 330
Blev medlem: tor aug 18, 2011 16:19
Ort: Taberg
Kontakt:

Inlägg av q-sovare »

Man får vara glad för det lilla! Idag fick jag belysningen i baggagerummet att funka som det ska. Har dessutom monterat nya högtalare både bak och fram. Orginal 15 watt blaupunkt fram med söndervittrade element byttes mot något frächare 4" som jag lyckades dölja bakom orginalgallerna. Bak blev det 6,5" som passade väldigt bra och inte är ivägen för takluckan! Väntar på framstolarna, dörrsidorna och lite mer godis från p-arts eberle , samt lite mer stereogrejjer!
Användarvisningsbild
McFly
GT-intresserad
Inlägg: 34
Blev medlem: tis mar 25, 2008 09:05
Ort: Molkom
Kontakt:

Inlägg av McFly »

Det går framåt! Det skulle vara kul att se din bil "live"!
Jag är också spänd på att få se skinninredningen när den är klar. Det måste du fixar bilder på!

Mvh//
Magnus
Audimannen2
GT-fanatiker
Inlägg: 564
Blev medlem: ons dec 28, 2005 13:08
Ort: Uppsala/Alunda

Inlägg av Audimannen2 »

Härligt med nya högtalare :D känns som att original inte är det mest optimala efter dessa år :D Tänkte fråga då jag är sugen på att byta i bak på min med när man ändå tagit bort hatthyllan, original är ju 4'' men du behövde inte kapa upp nånting i plåten då för 6,5''? :D Lite större o bättre vill man ju ha men samtidigt inte kapa i bilen *yea*

//Dennis
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker
Inlägg: 1343
Blev medlem: lör jul 18, 2009 22:41

Inlägg av Nosliwe »

Vet att det är kapat i min för att 6:9" ska få plats.
Audimannen2
GT-fanatiker
Inlägg: 564
Blev medlem: ons dec 28, 2005 13:08
Ort: Uppsala/Alunda

Inlägg av Audimannen2 »

Okej så hade dom gjort på min GT med men vill inte göra det på quattron :D
Skriv svar