Coupe' quattro -85 orginal

Har du stora planer på G? Vi vill se och vi vill prata om det!
Användarvisningsbild
q-sovare
GT-fanatiker
Inlägg: 330
Blev medlem: tor aug 18, 2011 16:19
Ort: Taberg
Kontakt:

Inlägg av q-sovare »

Jahapp! Och nu ser jag någon annans avgassytem på telefonen, Datastrul igen. Men tack Edis för att du städade lite *yes*
Får försöka igen en dag jag har bättre tid och göra det på en dstor istället!
Användarvisningsbild
q-sovare
GT-fanatiker
Inlägg: 330
Blev medlem: tor aug 18, 2011 16:19
Ort: Taberg
Kontakt:

Inlägg av q-sovare »

Imorgon är det stora putsardagen, allt ska bli skinande inför NA Swapmeet, ska bli skitkul ska hämta Noslive på fredag morgon för att samköra upp, nu blir det svårt att hänga på honom!
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Blir säkert en kanonhelg! :D
Ha en trevlig resa! *yes* :D
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker
Inlägg: 1343
Blev medlem: lör jul 18, 2009 22:41

Inlägg av Nosliwe »

Haha svårt att hänga på. Kanske slutar med att jag ser dig köra om halvvägs upp, när jag står vid vägrenen med en stendöd bil :lol:
Jonas
GT-fanatiker
Inlägg: 236
Blev medlem: tis sep 18, 2007 06:39
Ort: Gefle

Inlägg av Jonas »

Väldigt fin bil :!: kollade på den idag på NA Swapmeet *yes*
Honda Africa Twin XRV750 -01
Subaru Impreza kombi -08

Seat ibiza fr 20vt -05 Såld
Subaru Impreza kombi -02 Såld
Aud A4 Avant -96 Såld
Audi Gt Coupé -85 Såld sugen på Gt igen
Audi 80cc -85 bortbytt mot en 850glt Såld
Användarvisningsbild
q-sovare
GT-fanatiker
Inlägg: 330
Blev medlem: tor aug 18, 2011 16:19
Ort: Taberg
Kontakt:

Inlägg av q-sovare »

Tack Jonas😊. Blev verkligen en kanon helg, gocart på fredags eftermiddagen och lite grill och gött snack på kvällen med jättetrevliga människor. Hela träffen är så jäkla bra arrangerad, stort tack Magnus Säll och alla som lägger massvis med tid för att få det att funka. Makalös tur med vädret , började regna en halvmil söder om Hedemora på hemvägen och sedan hela vägen hem.
Hade ju dessutom trevligt sällskap av Fredrik Noslive hela resan . Fick kliva upp på 3:e platsen i 80-talsklassen, känns faktiskt riktigt stort att få stå på samma prispall som Robert Hellsing hans bil är sjukt fin!
Användarvisningsbild
q-sovare
GT-fanatiker
Inlägg: 330
Blev medlem: tor aug 18, 2011 16:19
Ort: Taberg
Kontakt:

Inlägg av q-sovare »

Har inte orkat uppdatera på ett tag men en liten sammanfattning! Sedan oktober har det hänt en del! GTq stäldes in i garage för vintern trodde jag!Köpte en 100 Avant Turbo quattro 87:a som jag gav upp och slaktade och sålde i delar efter ett par veckor har mycket kvar men har redan gått + :D . Köpte en golf CL 89:a som jag tänkte ha till dottern då vi inte har någon bil med manuell låda köpte billigt med rasad motor och har själv ( nu är jag jävligt stolt för jag är helt kass på motorer) bytt motor till en jag fick !!!! Ja min vana trogen så blev det ju lite annat som fixades men hon är klar för besiktning! I går så råkade jag köpa en coupe quattro 93:a V6 2,6 *hehe* på mellandags rea! ni vet ju att jag suger på att lägga upp bilder så ni får leva utan :cry:
Men hoppas att ni har det väl , ni få som är här och kollar!

Ja just ja!! glömde ju! fick ett idiot ryck och fick för mig att jag skulle åka till fjällen över jul, i GTq:n, 22:e dec ringde jag och kollade om en däckfirma kunde ordna till den 23:e det kunde dem! Dit med bilöen kl. 11 på fm, sedan packa och drog iväg vid 12.30. 40 mil senare med en mil kvar till Mora fick jag punktering! Eller hur det nu var?? punktering, bromsok slagit loss en stor bit av bromsskivan, en liten bit av fälgen. blev bärgning och hyrbils golf till vemdalen! tanken var ju att kunna ta lite vinterbilder på GTq:n, tji fick jag! Nu står bilen i Falun och väntar på att lagas!! Hade med mig lite delar till Vemdalen till en kille som renoverade en GT till sin grab, han körde ner från Östersund och mötte mig i Vemdalen, kul!!

Håller dessutom på att tillsammans med transportstyrelsen ta reda på hur många GTq det finns kvar! är lite svårt men jag tror vi börjar närma oss sanningen! så har du en GTq så kommer du få ett riktigt brev i posten så småningom för att se vilken status din bil har, och kanske på något sätt skapa en grupp för GTq ägare.
Användarvisningsbild
q-sovare
GT-fanatiker
Inlägg: 330
Blev medlem: tor aug 18, 2011 16:19
Ort: Taberg
Kontakt:

Inlägg av q-sovare »

Har inte orkat uppdatera på ett tag men en liten sammanfattning! Sedan oktober har det hänt en del! GTq stäldes in i garage för vintern trodde jag!Köpte en 100 Avant Turbo quattro 87:a som jag gav upp och slaktade och sålde i delar efter ett par veckor har mycket kvar men har redan gått + :D . Köpte en golf CL 89:a som jag tänkte ha till dottern, då vi inte har någon bil med manuell låda köpte billigt med rasad motor och har själv ( nu är jag jävligt stolt för jag är helt kass på motorer) bytt motor till en jag fick !!!! Ja min vana trogen så blev det ju lite annat som fixades men hon är klar för besiktning! I går så råkade jag köpa en coupe quattro 93:a V6 2,6 *hehe* på mellandags rea! ni vet ju att jag suger på att lägga upp bilder så ni får leva utan :cry:
Men hoppas att ni har det väl , ni få som är här och kollar!

Ja just ja!! glömde ju! fick ett idiot ryck och fick för mig att jag skulle åka till fjällen över jul, i GTq:n, 22:e dec ringde jag och kollade om en däckfirma kunde ordna till den 23:e det kunde dem! Dit med bilöen kl. 11 på fm, sedan packa och drog iväg vid 12.30. 40 mil senare med en mil kvar till Mora fick jag punktering! Eller hur det nu var?? punktering, bromsok slagit loss en stor bit av bromsskivan, en liten bit av fälgen. blev bärgning och hyrbils golf till vemdalen! tanken var ju att kunna ta lite vinterbilder på GTq:n, tji fick jag! Nu står bilen i Falun och väntar på att lagas!! Hade med mig lite delar till Vemdalen till en kille som renoverade en GT till sin grab, han körde ner från Östersund och mötte mig i Vemdalen, kul!!

Håller dessutom på att tillsammans med transportstyrelsen ta reda på hur många GTq det finns kvar! är lite svårt men jag tror vi börjar närma oss sanningen! så har du en GTq så kommer du få ett riktigt brev i posten så småningom för att se vilken status din bil har, och kanske på något sätt skapa en grupp för GTq ägare.
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Oj, har hänt en massor, kul :D

Jag har en rätt gedigen lista på GTq-bilar. Inte lätt att hitta alla, man får söka lite klurigt pga felstavningar och liknande.
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker
Inlägg: 1343
Blev medlem: lör jul 18, 2009 22:41

Inlägg av Nosliwe »

Ja och sen är ju frågan hur många det är som fortfarande är full längds GT quattros som rullar på vägen.
Skriv svar