Coupe' quattro -85 orginal

Har du stora planer på G? Vi vill se och vi vill prata om det!
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker
Inlägg: 1343
Blev medlem: lör jul 18, 2009 22:41

Inlägg av Nosliwe »

Var ju synd att du inte hann titta i min bil. Jag har nämligen damasker sydda i mocca immitation ifrån skapamer :)

Leveranstiden var oerhört lång dock. Dom hade tydligen inget hemma när jag beställde.

Bild
Användarvisningsbild
q-sovare
GT-fanatiker
Inlägg: 330
Blev medlem: tor aug 18, 2011 16:19
Ort: Taberg
Kontakt:

Inlägg av q-sovare »

Kanonfina! Synd jag missade det :cry: , glömde en sak till, jag har bytt vindruta åxå? Undrar om jag har jobbat över huvudtaget sista veckan?
evil.tweety
GT-fanatiker
Inlägg: 674
Blev medlem: lör aug 23, 2008 20:34
Ort: N

Inlägg av evil.tweety »

Det har du fast på rätt ställe :) Igaraget.
Användarvisningsbild
McFly
GT-intresserad
Inlägg: 34
Blev medlem: tis mar 25, 2008 09:05
Ort: Molkom
Kontakt:

Inlägg av McFly »

Det var kul att få besök av en till GT-fantast! Tack för titten!
Du kommer få en fin bil när du är klar!

Är det svårt att byta vindruta? (Inte för dig då, men för en vanlig dödlig som jag?) Kan man återanvända gummilisten?
Hellsracing
GT-intresserad
Inlägg: 38
Blev medlem: tor jul 08, 2010 19:48

Inlägg av Hellsracing »

McFly skrev:Det var kul att få besök av en till GT-fantast! Tack för titten!
Du kommer få en fin bil när du är klar!

Är det svårt att byta vindruta? (Inte för dig då, men för en vanlig dödlig som jag?) Kan man återanvända gummilisten?
Det går att återanvända listen, förutsatt att man får lös den hel :)
Användarvisningsbild
q-sovare
GT-fanatiker
Inlägg: 330
Blev medlem: tor aug 18, 2011 16:19
Ort: Taberg
Kontakt:

Inlägg av q-sovare »

Slå en signal Magnus så ska du få alla "hemliga" glasmästar tips , det får gärna andra göra åxå som vill veta, det är inte svårt. Däremot börjar rutorna ta slut, så har man hela ska man va rädd om dem, och framför allt inte skrota donatorer med rutor som är hela i. Jag vet att ena sidans ( kommer inte ihåg villken) inte längre går att få tag i. När det är dags för mig att skrota ska jag försöka dokumentera hur man får ut alla rutor och lister hela.
Fredrik 070-2677236
Användarvisningsbild
McFly
GT-intresserad
Inlägg: 34
Blev medlem: tis mar 25, 2008 09:05
Ort: Molkom
Kontakt:

Inlägg av McFly »

Najs! Tack för tipset!
Jag ringer när det är dags!
Användarvisningsbild
q-sovare
GT-fanatiker
Inlägg: 330
Blev medlem: tor aug 18, 2011 16:19
Ort: Taberg
Kontakt:

Inlägg av q-sovare »

Hade hoppats att få skrika YES! Idag men det blir ett mycket tveksamt nja! Fick ihop avgas systemet idag och efter lite efterjusteringar så sitter och låter det sjukt fint! Tog en liten sväng , kylarvätskan behövdes fyllas några gånger , enkelt att lösa! Sedan kom problemen med stort P. Oljetryckslampan tänds vid 2000+ varv, varför? Bakaxeln tuggar lite när man svänger skarpt i låga farter men det kanske ska va så? Sedan finns det ett litet glapp om man snurrar bakhjulen , då glappar det lite i drivknutarna , någon som vet vad man gör åt det eller om det är allvarligt? Eller kan det vara så enkelt att det bara är att koppla i och ur diffen några gånger och att den efter att ha stått så länge hamat i något mellanläge?
Användarvisningsbild
q-sovare
GT-fanatiker
Inlägg: 330
Blev medlem: tor aug 18, 2011 16:19
Ort: Taberg
Kontakt:

Inlägg av q-sovare »

Polvände oljetrycksgivaren och då löste det ett problem, drog en lite runda på småvägar! Finns en del missljud men de ska nog kunna fixas, har bara vågat belasta upp till 4000 varv än så länge men den låter så jääkla gott!
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Härligt att den rullar!! :D

Bra jobbat! Småproblem får man pilla med under tiden, huvudsaken är att den rullar *yes*
Användarvisningsbild
q-sovare
GT-fanatiker
Inlägg: 330
Blev medlem: tor aug 18, 2011 16:19
Ort: Taberg
Kontakt:

Inlägg av q-sovare »

Gott med lite natonaldagsfirande! Var på jobbet 05:30 i morse och har hunnit laga, tvätta och montera hanskfack och facket under ratten samt de små panelerna nere vid golvet. Nu hoppas jag bara att damaskerna blir klara idag med så börjar det se riktigt fint ut :D . Hanskfacket är lite klurigt när man själv inte plockat ner det och det var över 20 år sen sist!
Användarvisningsbild
q-sovare
GT-fanatiker
Inlägg: 330
Blev medlem: tor aug 18, 2011 16:19
Ort: Taberg
Kontakt:

Inlägg av q-sovare »

BESIKTIGAD! 3 anmärkningar men ingen efterkontroll :D ! Tjohooo! Men det bästa va ändå besiktningsmannens lovord om bilen trotts att den läckte olja på hans flint och glasögon. Läckaget visade sig komma från ventilkåpspackningen så den är snart bytt. Kanske inte börjat läcka förrän på väg till besiktningen eftersom det var första gången jag vågat varva den lite rejält!
Användarvisningsbild
Totti
GT-fanatiker
Inlägg: 898
Blev medlem: sön jul 01, 2007 11:49
Ort: Tran
Kontakt:

Inlägg av Totti »

q-sovare skrev:BESIKTIGAD! 3 anmärkningar men ingen efterkontroll :D ! Tjohooo! Men det bästa va ändå besiktningsmannens lovord om bilen trotts att den läckte olja på hans flint och glasögon. Läckaget visade sig komma från ventilkåpspackningen så den är snart bytt. Kanske inte börjat läcka förrän på väg till besiktningen eftersom det var första gången jag vågat varva den lite rejält!

Man får ta å grartulera *yes* :lol:
alltid go känsla att besikta sin pärla!
80quattro -85 ***
Audi Gt -86
Audi coupe -90
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Stort grattis!! Låter ju kanoooon! :D
Användarvisningsbild
q-sovare
GT-fanatiker
Inlägg: 330
Blev medlem: tor aug 18, 2011 16:19
Ort: Taberg
Kontakt:

Inlägg av q-sovare »

Plockade bort ventilkåpan och kamremskåpan fick dem blästrade och ska på pulverlack i morgon, men det kanske är lika bra att byta alla remmar inkl. kamrem när man ändå har det mesta nerplockat. tänkte ju åka lite i den midsommarhelgen, men tror jag har fastnat totalt i förbättringsträsket. beställt nya mattor med fast de får jag visst vänta några veckor på.
Användarvisningsbild
q-sovare
GT-fanatiker
Inlägg: 330
Blev medlem: tor aug 18, 2011 16:19
Ort: Taberg
Kontakt:

Inlägg av q-sovare »

Fått tillbaka kåporna från lack och fått dit ny ventilkåpspackning, fick fel först och en kompis som är bilmek kommenterade olje läckaget med - det är inte fråga om en 2:a på besiktningen utan frågan om eventuellt åtal om miljöbrott! :D
kåporna blev kanon och med nya insex på kamremskåpan blev det jätte frächt.
Fixat till egna textilmattor som ska kantsys och ev. broderas loggor på samt fått handbromsdamasken, nu väntar jag bara på vxlspaksdamasken
Användarvisningsbild
q-sovare
GT-fanatiker
Inlägg: 330
Blev medlem: tor aug 18, 2011 16:19
Ort: Taberg
Kontakt:

Inlägg av q-sovare »

Ja de där mattorna jag beställt visade ju sig naturligtvis inte finnas längre :cry: , trotts att firman sa sig ha till alla Audimodeller.
Användarvisningsbild
q-sovare
GT-fanatiker
Inlägg: 330
Blev medlem: tor aug 18, 2011 16:19
Ort: Taberg
Kontakt:

Inlägg av q-sovare »

Oooops, smällt topplockspackningen mellan 3:an och 4:ans cylinder tog ett tag att fatta att det var den som var paj när den går mellan cylindrarna. När toppen ändå är ur lämnar jag in den på lite renovering. Men frågan är ska jag plana den och isf hur mycket? Och framför allt gör det något?
MummZ
GT-tok
Inlägg: 116
Blev medlem: lör maj 06, 2006 23:36
Ort: Ume
Kontakt:

Inlägg av MummZ »

De va juh mindre kul att packningen gått.
Men ska du inte trimma(har inte läst alla inlägg så vet inte om du ska de) så plana bara så de blir fina ytor så lite som möjligt å sätt tillbaka det.

Har man grejor som lirar ihop kan man plana mycket!
På min är det planat 1.2mm å den går ;)

Mvh

Victor
evil.tweety
GT-fanatiker
Inlägg: 674
Blev medlem: lör aug 23, 2008 20:34
Ort: N

Inlägg av evil.tweety »

Det är aldrig fel att plana lite extra. mer komp mer effekt. :lol:
Skriv svar