Coupe' quattro -85 orginal

Har du stora planer på G? Vi vill se och vi vill prata om det!
Användarvisningsbild
q-sovare
GT-fanatiker
Inlägg: 330
Blev medlem: tor aug 18, 2011 16:19
Ort: Taberg
Kontakt:

Inlägg av q-sovare »

Ajdå! Det var visst inte bara topplockspackningen , några avgassventiler och ventilstyrningar hade gått åt skogen med :( . Nu blir det helrenovering av toppen, kanske en vassare kam med när man ändå är igång. Blir nog ingen omlackning, det här verkar bli dyrt!
Användarvisningsbild
Totti
GT-fanatiker
Inlägg: 898
Blev medlem: sön jul 01, 2007 11:49
Ort: Tran
Kontakt:

Inlägg av Totti »

fasen va tråkigt! när blire bild uppdate da?:D känns som man väntat i halv år:)
80quattro -85 ***
Audi Gt -86
Audi coupe -90
Användarvisningsbild
q-sovare
GT-fanatiker
Inlägg: 330
Blev medlem: tor aug 18, 2011 16:19
Ort: Taberg
Kontakt:

Inlägg av q-sovare »

Skulle tro att för mig är det enklare att köra till Tranås än att lägga upp bilder :D . Kanske ska ta en tur dit när den funkar igen!
evil.tweety
GT-fanatiker
Inlägg: 674
Blev medlem: lör aug 23, 2008 20:34
Ort: N

Inlägg av evil.tweety »

jag skulle lägga upp bilder åt q-sovare men tele gick sönder så nu går det inte.
Användarvisningsbild
q-sovare
GT-fanatiker
Inlägg: 330
Blev medlem: tor aug 18, 2011 16:19
Ort: Taberg
Kontakt:

Inlägg av q-sovare »

Nu är det jäkligt nära att jag klarar att ladda upp bilder men de blir så stora! hur farao gör man dem mindre.
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Vad har du för operativ på datorn?

Vissa bildsidor fixar det automatiskt också.
Användarvisningsbild
q-sovare
GT-fanatiker
Inlägg: 330
Blev medlem: tor aug 18, 2011 16:19
Ort: Taberg
Kontakt:

Inlägg av q-sovare »

Just den datorn jag laddade ifrån har XP. Och när bilden kom in här hade det behövts typ 12 skärmar för att se hela , men visst funkade det. La upp dem på laddaupp.se, får försöka igen!
Användarvisningsbild
q-sovare
GT-fanatiker
Inlägg: 330
Blev medlem: tor aug 18, 2011 16:19
Ort: Taberg
Kontakt:

Inlägg av q-sovare »

Bild
The Eagle has landed, september 2011.

Bild

Bild

Mars 2012, äntligen bilen går att köra, låter dock för jäkligt utan någonting bakom grenröret och förarstolen består av en uppochnedvänd läskback :D Men, den kan själv *hehe*
I bakgrunden skymtar en stolt donator.

Bild

Ett paket dyker upp från Paul Fernandez på Custom Autocraft Luxemburg. finishen på avgassystemet är GRYMT! och passformen likaså. även två vita blinkers därifrån.

Bild

Avgassystemet på plats och nya fälgar och däck. Dessa fälgar finns även i svart kolfiberlook och de beställde jag egentligen men leverantören gjorde fel och skickade dem i silver och det var då jag insåg hur lika orginalfälgerna de var, det var inte svårt att pruta när de borrat upp fel fälgar till mig, fast jag var ju skit nöjd!

Bild

Bild

Bild

Bild
Här är en bild på min andra passion, hon heter CanCan och driver åxå på alla fyra, quattron i bakgrunden :D

Bild
Så där ja, nu tycker jag att jag varit skitduktig som lyckats lägga ut lite bilder! Men jag tror jag ska åka till Tranås i alla fall Totti! Bara hon blir hel igen :cry:
Användarvisningsbild
Totti
GT-fanatiker
Inlägg: 898
Blev medlem: sön jul 01, 2007 11:49
Ort: Tran
Kontakt:

Inlägg av Totti »

fan så fin hon blev! den där fåru inte sälja nånsin! eller isf te mig:)
jasså vad ska du göra här?? :D

mvh tobbe
80quattro -85 ***
Audi Gt -86
Audi coupe -90
Användarvisningsbild
q-sovare
GT-fanatiker
Inlägg: 330
Blev medlem: tor aug 18, 2011 16:19
Ort: Taberg
Kontakt:

Inlägg av q-sovare »

Tänkte bara att det var fina quattrovägar till Tranås och så får jag väl se om jag hittar någon mer som är likasinnad och gillar
Audi GT :D . Framför allt eftersom du tjatat så om bilder!
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Riktigt roligt att äntligen få se pärlan :D

Jisses vad fint avgassystemet var! :shock:

Bra jobbat, känns som att bilen har hamnat i goda händer!
Användarvisningsbild
Totti
GT-fanatiker
Inlägg: 898
Blev medlem: sön jul 01, 2007 11:49
Ort: Tran
Kontakt:

Inlägg av Totti »

[quote="q-sovare"]Tänkte bara att det var fina quattrovägar till Tranås och så får jag väl se om jag hittar någon mer som är likasinnad och gillar
Audi GT :D . Framför allt eftersom du tjatat så om bilder![/quote


du e så välkommen så! hehe ;)
jo det finns roliga vägar hit;) annars hittar man alltid några;)
you got pm! *yes*
80quattro -85 ***
Audi Gt -86
Audi coupe -90
Användarvisningsbild
q-sovare
GT-fanatiker
Inlägg: 330
Blev medlem: tor aug 18, 2011 16:19
Ort: Taberg
Kontakt:

Inlägg av q-sovare »

Bild

Beställde en ny lite vassare kam från Catcams, gick väl så där , passade ju inte :cry: , överfallen stämde men inte nockarna, både för breda och gick i topppen. så det fick bli orginalet iaf.
Användarvisningsbild
q-sovare
GT-fanatiker
Inlägg: 330
Blev medlem: tor aug 18, 2011 16:19
Ort: Taberg
Kontakt:

Inlägg av q-sovare »

Bild

Bild

Nu har jag fått mattorna färdiga åxå och motorn funkar dock problem med tomgången vid låg temperatur, verkar saknas några kablar, är det någon som råkar ha ett elschema liggande där kallstartsventilen finns med hade det uppskattats mycket.
Audimannen2
GT-fanatiker
Inlägg: 564
Blev medlem: ons dec 28, 2005 13:08
Ort: Uppsala/Alunda

Inlägg av Audimannen2 »

Riktigt fräsiga mattor måste jag säga :D vill jag också ha. Vart har du fått tag på dom elr har du pratat med nån sadelmakare? Har precis samma inredning i urisen så dom där mattorna skulle vara pricken över I:et :D

/Dennis
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Surt med kammarna... :?

Men grymt snyggt med mattorna! Är tecten och ringarna broderade eller pålimmade? Texten ser broderad ut iallafall. De jag har i min är bara pålimmade vilket inte känns så exklusivt som man vill.

Gissar att du kommer att gilla det här inlägget:
http://bilsnack.com/gt/viewtopic.php?t=4876
Användarvisningsbild
q-sovare
GT-fanatiker
Inlägg: 330
Blev medlem: tor aug 18, 2011 16:19
Ort: Taberg
Kontakt:

Inlägg av q-sovare »

Tackar! Jo mattorna blev bra, jag köpte tyget i en mattaffär och skar till formen sedan lämnade jag dem på Langetering ( sån där kant som är sydd med en massa trådar) men den tyckte jag inte blev bra så när jag lämna in dem för brodyr ( både ringarna och quattro) så sydde hon på ett kantband åxå, det blev mycket bättre! Har en prov bit med loggorna med på samma svarta matta som jag tänkte sätta bak mellan högtalarna . Kan lägga ut en närbild på brodyren snart.Tyget är inte gummerat på baksidan men tänkte fixa det, ska prova att typ spackla på en MS-polymer på baksidan.
Tackar för tråden Edis :D
Användarvisningsbild
q-sovare
GT-fanatiker
Inlägg: 330
Blev medlem: tor aug 18, 2011 16:19
Ort: Taberg
Kontakt:

Brodyr

Inlägg av q-sovare »

Bild

Så här ser brodyren ut "close up" lite svårt att se att mattan är lurvig på bilden.och upplösningen gör att här ser man knappt att det är sytt, men snyggt är det.
Audimannen2
GT-fanatiker
Inlägg: 564
Blev medlem: ons dec 28, 2005 13:08
Ort: Uppsala/Alunda

Inlägg av Audimannen2 »

Oki då vet jag, kanske kan prata med nåt sadel makeri som kan fixa åt mig sen :D riktigt snyggt som sagt :D
evil.tweety
GT-fanatiker
Inlägg: 674
Blev medlem: lör aug 23, 2008 20:34
Ort: N

Inlägg av evil.tweety »

kamen är inte den till för mekaniska lyftare. det är ju hyrauliska i motorn nu. tror det är det som är skillnaden.
Skriv svar