Coupe' quattro -85 orginal

Har du stora planer på G? Vi vill se och vi vill prata om det!
Användarvisningsbild
q-sovare
GT-fanatiker
Inlägg: 330
Blev medlem: tor aug 18, 2011 16:19
Ort: Taberg
Kontakt:

Inlägg av q-sovare »

Ja det kan vara så att den är till mekaniska men jag beställde för hydraliska. Det kan åxå vara så att den är till någon USA variant . Catcams säger att de inte har någon som ser ut som min :(. Och schrickkammar finns inte heller längre nya. Strunt samma motorn går jäkligt fint nu , toppen helrenoverad och bytt hela kamrems kittet. Toppen blev bara planad för att bli plan och inget extra. I eftermiddag har det nog blivit 15 mil i solen på små krokiga vägar söder om Jönköping! GÖTT *hehe*
Evil du har PM förresten!
Användarvisningsbild
q-sovare
GT-fanatiker
Inlägg: 330
Blev medlem: tor aug 18, 2011 16:19
Ort: Taberg
Kontakt:

Inlägg av q-sovare »

Varit och hämtat pärlan hos "Buckel Johan" som fixat till tre bucklor , en på höger fram skärm, en på huven och en på höger bak. Så nu är det jämnt och fint!
Audimannen2
GT-fanatiker
Inlägg: 564
Blev medlem: ons dec 28, 2005 13:08
Ort: Uppsala/Alunda

Inlägg av Audimannen2 »

Fint det :D men ang. nya Schrick kammar så har Motornord sådana kammar, 3 olika, en för mekaniska o 2 för hydrauliska *yes*
phille_hbg
GT-fanatiker
Inlägg: 264
Blev medlem: tis maj 26, 2009 12:28
Ort: Helsingborg

Inlägg av phille_hbg »

Enem har även dom kammar, så det kan vara värt att kolla upp.

MVH Phille
Användarvisningsbild
q-sovare
GT-fanatiker
Inlägg: 330
Blev medlem: tor aug 18, 2011 16:19
Ort: Taberg
Kontakt:

Inlägg av q-sovare »

Nej Schrickkammarna finns inte längre :( , det var från Motor Nord jag köpte. De finns på hemsidan men inte i verkligheten. Nej nu kör jag med orginales , hon går så fint ändå!
Användarvisningsbild
q-sovare
GT-fanatiker
Inlägg: 330
Blev medlem: tor aug 18, 2011 16:19
Ort: Taberg
Kontakt:

Inlägg av q-sovare »

Verkar vara lugnt här inne just nu ! Håller på att bygga stall just nu så det är inte mycket tid till pärlan. Tog ut henne för en månad sen för att ta lite justa höstbilder på en liten väg i skogen , älsta grabben körde som en tok fram och tillbaka och jag fotade, kännde efter ett tag att det luktade skumt var gång han åkte förbi, han ringde och frågade om det ska ryka från vänster framhjul :? , han är inte särskillt tekniskt begåvad! Konstaterade att bromsoket vänster fram gett upp, så nu är nya inköpta men ska plocka ner alla och pulverlacka sadlarna när det är nere ändå. Även stolarna är urplockade och skinnklädseln ska renoveras.
Användarvisningsbild
Totti
GT-fanatiker
Inlägg: 898
Blev medlem: sön jul 01, 2007 11:49
Ort: Tran
Kontakt:

Inlägg av Totti »

jäkla snygga mattor! vart e dom köpta?
80quattro -85 ***
Audi Gt -86
Audi coupe -90
Användarvisningsbild
q-sovare
GT-fanatiker
Inlägg: 330
Blev medlem: tor aug 18, 2011 16:19
Ort: Taberg
Kontakt:

Äntligen!

Inlägg av q-sovare »

Har äntligen haft lite tid att lägga på pärlan efter att ha renoverat stall i 4 månader. Rivit ner bromsarna både bak och fram och lämnat sadlarna ( eller vad grunkorna runt oken heter) till blästring och pulverlackering.
Användarvisningsbild
q-sovare
GT-fanatiker
Inlägg: 330
Blev medlem: tor aug 18, 2011 16:19
Ort: Taberg
Kontakt:

Oj så det kan bli!

Inlägg av q-sovare »

Det som var tänkt som en lätt uppfrächning av bromsarna har helt plötsligt blivit ett jätte projekt. Har man ändå plockat bort bromsarna kanske man lika gärna ska ge sig på fjäderbenen bak och fixa till dem lite och då kan man ju kanske ta bärarmarna med, nu visade det ju sig att bussningarna var av den typ som består av bara rost och små smulor av gummi vilket ledde till att jag kollade bussningarna i bakvagnen som visade sig bestå av samma sak. Så nu är bakvagnen nere åxå och ska få sig en runda blästring, funderar faktiskt på att galva den innan lack, borde vara bra! Nya bärarmar och bussningar står på inköpslistan och har hittat allt nytt för en hyfsad peng.
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Aj då, men det är ju helt rätt att göra allt rätt från början!

Den har verkligen hamnat i goda händer ser jag *yes*
Användarvisningsbild
q-sovare
GT-fanatiker
Inlägg: 330
Blev medlem: tor aug 18, 2011 16:19
Ort: Taberg
Kontakt:

Inlägg av q-sovare »

Jaha då var hela bakvagnen nerplockad, tog en stund bultarna/muttrarna hade rostat ganska bra, två 17 muttrar fick jag loss med 15 hylsa :D . nu är iaf hela bakvagnen och en del smådelar blästrade och inlämnade på elförzinkning/gulcromatering för att sedan lackas. varmgalv var tydligen inte så bra då hela bakvagnen kunde bli skev. Nu är det dags att ge sig på fjäderbenen. Nya bärarmar och stödstag har anlänt och bakvagnsbussningarna beställda! bilder kommer *hehe*
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Skönt att ha allt det fixat, inte kul att byta en sak i taget, lika bra att gå all-in :D
Audimannen2
GT-fanatiker
Inlägg: 564
Blev medlem: ons dec 28, 2005 13:08
Ort: Uppsala/Alunda

Inlägg av Audimannen2 »

Låter kanon det där blir nog som en ny bil o köra :D Jag håller på med i stort sett samma grejer som du, byter alla bussningar bättre väghållning bromsar mm. så ska bli riktigt kul o köra sen i vår o känna skillnaden då alla original grejer på bilen i stort sett hade gjort sitt :D Keep up the good work :D
Användarvisningsbild
q-sovare
GT-fanatiker
Inlägg: 330
Blev medlem: tor aug 18, 2011 16:19
Ort: Taberg
Kontakt:

Hjulafton

Inlägg av q-sovare »

Kom ett litet paket igår från Susanna Eberle från Schweitz med smågodis!

Bild[/img]

Här är en som servar sina kunder, något som VAG borde tänka på!
Betalade i måndags och grejjerna i posten på onsdagen !
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker
Inlägg: 1343
Blev medlem: lör jul 18, 2009 22:41

Inlägg av Nosliwe »

Trevligt med saker som går fort. Vart beställde du ifrån?
Användarvisningsbild
q-sovare
GT-fanatiker
Inlägg: 330
Blev medlem: tor aug 18, 2011 16:19
Ort: Taberg
Kontakt:

Inlägg av q-sovare »

Allvarligt Noslive ! Tror du jag talar om var man köper bra grejjer till bra priser med kanon service av en tjej som kör urquattro och som har haft en coupequattro. Aldrg i livet!
Användarvisningsbild
q-sovare
GT-fanatiker
Inlägg: 330
Blev medlem: tor aug 18, 2011 16:19
Ort: Taberg
Kontakt:

Inlägg av q-sovare »

Audimannen2
GT-fanatiker
Inlägg: 564
Blev medlem: ons dec 28, 2005 13:08
Ort: Uppsala/Alunda

Inlägg av Audimannen2 »

Du måste bara dela med dig 8)
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker
Inlägg: 1343
Blev medlem: lör jul 18, 2009 22:41

Inlägg av Nosliwe »

Hehe misstänkte att det var därifrån. Ville bara få det bekräftat. Bra, då vet man att det är bra service och att dom är pålitliga. Ska beställa lite saker därifrån har jag tänkt.
Användarvisningsbild
q-sovare
GT-fanatiker
Inlägg: 330
Blev medlem: tor aug 18, 2011 16:19
Ort: Taberg
Kontakt:

Mer Hjulgodis

Inlägg av q-sovare »

Idag dök det upp ett litet paket från customautocraft ytterligare en som är trevlig att handla med
Bild

Och timmen senare ett roligt paket från Hova
Bild

Ja nu skulle man haft ledigt i helgen då hade det blivit lite gjort.
Skriv svar