Projekt: Rullande renovering Urquattro
- Fladdermusen
- GT-tok
- Inlägg: 114
- Blev medlem: tis jul 13, 2010 08:49
- Ort: Oskarshamn
- Kontakt:
Länge sedan uppdatering på detta projektet nu. Det går sakta framåt men lite händer det dock ibland. Bilen är besiktigad för året, det krävdes dock fix med bromsarna bak så nu är allt nytt bak ok, skivor samt klossar(EBC grennstuff). Har även hunnit med en fordonsträff med bilen här hemma i Oskarshamn skulle dock vilja åka på lite mer Audi-inriktade träffar men det är en bra bit att åka uppåt landet så vi får se när det blir av men tanken är att göra det någon gång iaf.
Bild från fordonsträffen.
Bild från fordonsträffen.
- Fladdermusen
- GT-tok
- Inlägg: 114
- Blev medlem: tis jul 13, 2010 08:49
- Ort: Oskarshamn
- Kontakt:
-
- GT-fanatiker
- Inlägg: 564
- Blev medlem: ons dec 28, 2005 13:08
- Ort: Uppsala/Alunda
- Fladdermusen
- GT-tok
- Inlägg: 114
- Blev medlem: tis jul 13, 2010 08:49
- Ort: Oskarshamn
- Kontakt:
Tackar Besiktningen blir på torsdag 7/4 o det borde gå utan några större otrevligheter, under de åren jag har ägt henne så har det i stort sett bara varit bakbromsarna som det anmärkts på men det skall inte kunna vara några större problem nu med helt nya ok, skivor o klossarAudimannen2 skrev:Myycket trevligt Hoppas hon går igenom med vitt papper
Senast redigerad av 1 Fladdermusen, redigerad totalt 0 gånger.
- Fladdermusen
- GT-tok
- Inlägg: 114
- Blev medlem: tis jul 13, 2010 08:49
- Ort: Oskarshamn
- Kontakt:
Då var quattron besiktigad för året, gick igenom med blankt papper 👍
För första gången sedan jag köpte denna quattron utfördes bromsprovet på väg istället för i bromsprovaren.
Jämförde besiktningsprotokollen från då jag köpte bilen o såg att jag har under dessa år endast kört ca 550mil 😁
För första gången sedan jag köpte denna quattron utfördes bromsprovet på väg istället för i bromsprovaren.
Jämförde besiktningsprotokollen från då jag köpte bilen o såg att jag har under dessa år endast kört ca 550mil 😁
- Fladdermusen
- GT-tok
- Inlägg: 114
- Blev medlem: tis jul 13, 2010 08:49
- Ort: Oskarshamn
- Kontakt:
Har lite problem med att motorn går varm då jag långkör o satt här om dan o diskuterade med en polare om möjliga problem som kan leda till överhettning o efter en stunds diskuterande kom vi fram till att det kan vara bra att kolla kompressionen för att se om topplockspackningen är okej så det inte kan trycka in kompression i kylsystemet o på så sätt orsaka överhettning. Sagt o gjort nu i helgen har vi kollat kompressionen o kom fram till följande.
Kall motor - Varm motor
Cyl 1: 7,9 - 8,5
Cyl 2: 7,8 - 8,5
Cyl 3: 8,6 - 8,8
Cyl 4: 8,3 - 8,3
Cyl 5: 7,7 - 8,5
Som synes inga jätteskillnader mellan cylindrarna dock lite underligt att 4ans cylinder ha samma värde kall som varm o även att 3ans cylinder har ganska små skillnader jämfört med resten. Skall på något sätt försöka se om det går in avgaser vi kylsystemet för att se om den trycker över kompression i kylsystemet så vi måste lyfta toppen o byta packning.
Kall motor - Varm motor
Cyl 1: 7,9 - 8,5
Cyl 2: 7,8 - 8,5
Cyl 3: 8,6 - 8,8
Cyl 4: 8,3 - 8,3
Cyl 5: 7,7 - 8,5
Som synes inga jätteskillnader mellan cylindrarna dock lite underligt att 4ans cylinder ha samma värde kall som varm o även att 3ans cylinder har ganska små skillnader jämfört med resten. Skall på något sätt försöka se om det går in avgaser vi kylsystemet för att se om den trycker över kompression i kylsystemet så vi måste lyfta toppen o byta packning.