Projekt: Rullande renovering Urquattro

Har du stora planer på G? Vi vill se och vi vill prata om det!
Användarvisningsbild
Fladdermusen
GT-tok
Inlägg: 114
Blev medlem: tis jul 13, 2010 08:49
Ort: Oskarshamn
Kontakt:

Kanske dags för en liten uppdatering, tyvärr inget nytt dock

Inlägg av Fladdermusen »

Det går just nu lite tungt med projektet då jag inte har haft tid att jobba särskilt mycket med bilen pga utlandssemester o.s.v men jag skall försöka komma igång med det snart igen. Just nu saknar jag ett ställe med lyft så jag kan jobba under bilen med att bla byta olja i diff o vxl-låda, kompisen har 2 lyftar men har nyss bytt verkstad o inte hunnit resa lyftarna ännu. Motorproblemen är ännu inte lösta heller, skall försöka sänka laddtrycket för att komma till rätta med att motorn inte vill varva ur på del-last o jag har dessutom haft problem med kylningen i sommar så just nu är givaren till el-fläkten förbikopplad så fläkten går hela tiden. Skall även försöka få vänster tröskel fixad i höst/vinter då den sitter lite fel efter att förra ägaren bytte den, en kompis till mig(Erik på QTD) känner en plåtslagare så vi skall se om jag kan lämna dit bilen o eventuellt få lite rost fixad samtidigt.
Projekt rullande renovering Urquattro

Audi Sport // /
Skoda V//RS

Quattro 4-ever
Användarvisningsbild
Fladdermusen
GT-tok
Inlägg: 114
Blev medlem: tis jul 13, 2010 08:49
Ort: Oskarshamn
Kontakt:

Inlägg av Fladdermusen »

Projektet är avstannat ett tag pga bristande intresse att hålla på o skruva då jag inte har någon vettig lokal att vara i men hoppas återfå lusten att skruva o komma igång med projektet igen under vintern trots bristen på vettig lokal. Prioritering är oljebyten i motor, vxl-låda o bakaxel samt lösa motorproblemen.
Kolla gärna o kommentera bilen på garaget.org: Urquattron på g.org :)
Projekt rullande renovering Urquattro

Audi Sport // /
Skoda V//RS

Quattro 4-ever
evil.tweety
GT-fanatiker
Inlägg: 674
Blev medlem: lör aug 23, 2008 20:34
Ort: N

Inlägg av evil.tweety »

Om du har problem med att motorn inte går som den ska och tempen är hög kan det vara topppackningen som är dålig. kan vara bra att kolla upp. iaf om du har ställt på turbo trycket.
Användarvisningsbild
Fladdermusen
GT-tok
Inlägg: 114
Blev medlem: tis jul 13, 2010 08:49
Ort: Oskarshamn
Kontakt:

Inlägg av Fladdermusen »

evil.tweety skrev:Om du har problem med att motorn inte går som den ska och tempen är hög kan det vara topppackningen som är dålig. kan vara bra att kolla upp. iaf om du har ställt på turbo trycket.
Aha okej jag får väl komptesta o se om det går att se om toppackningen är gången.
Projekt rullande renovering Urquattro

Audi Sport // /
Skoda V//RS

Quattro 4-ever
Användarvisningsbild
Fladdermusen
GT-tok
Inlägg: 114
Blev medlem: tis jul 13, 2010 08:49
Ort: Oskarshamn
Kontakt:

Inlägg av Fladdermusen »

Fick ett ryck o ville hitta på något så äntligen sitter de nya bakljusen o den nya bakljusrampen på bilen, tyvärr är min kamera havererad så det vart inga bilder men det kommer framöver:)
Projekt rullande renovering Urquattro

Audi Sport // /
Skoda V//RS

Quattro 4-ever
Audimannen2
GT-fanatiker
Inlägg: 564
Blev medlem: ons dec 28, 2005 13:08
Ort: Uppsala/Alunda

Inlägg av Audimannen2 »

Fint det :D nya lysen o ramp där bak gör väldigt mkt :D
Användarvisningsbild
Fladdermusen
GT-tok
Inlägg: 114
Blev medlem: tis jul 13, 2010 08:49
Ort: Oskarshamn
Kontakt:

Inlägg av Fladdermusen »

Audimannen2 skrev:Fint det :D nya lysen o ramp där bak gör väldigt mkt :D
Jo det är ett rejält lyft att gå från gråmatta ljus till blanksvarta :D
Kolla gärna bilprofilen på garaget.org där finns en del bilder på bilen
Urquattron på garaget.org
Projekt rullande renovering Urquattro

Audi Sport // /
Skoda V//RS

Quattro 4-ever
Användarvisningsbild
Fladdermusen
GT-tok
Inlägg: 114
Blev medlem: tis jul 13, 2010 08:49
Ort: Oskarshamn
Kontakt:

Inlägg av Fladdermusen »

Hade ett tag tankar på att sälja bilen då jag behövde pengar till en lägenhet men det vart inget lägenhetsköp :: så bilen blir kvar o långtidsrenoveringen fortsätter :D . Var egentligen aldrig intresserad av att sälja den men behövde som sagt pengar vilket nu som tur är inte längre är aktuellt.
Projekt rullande renovering Urquattro

Audi Sport // /
Skoda V//RS

Quattro 4-ever
Användarvisningsbild
Fladdermusen
GT-tok
Inlägg: 114
Blev medlem: tis jul 13, 2010 08:49
Ort: Oskarshamn
Kontakt:

Nyår i Urquattron

Inlägg av Fladdermusen »

Kände att jag var tvungen att underlätta tolvslaget något för vovven så jag fattade beslutet att gå ner till garaget o fira nyår i bilen o det finns ju sämre ställen att fira nyår på än i en en Urquattro med en god "garagewhiskey" :D
Projekt rullande renovering Urquattro

Audi Sport // /
Skoda V//RS

Quattro 4-ever
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Skönt att behålla bilen, men ibland är ju andra saker viktigare än bilen, men det är ju en sak man skulle ångra sig resten av livet. Men OM man behöver sälja kommer det förhoppningsvis en chans att köpa en pärla framöver ändå!

Igår sköt de värre än vanligt tycker jag, så det var ju snällt mot hunden att vara i garaget, har själv haft en hund som bara låg och skakade när det small... Inte fel att sitta i urisen och skåla in det nya året *yes* :D
Användarvisningsbild
Fladdermusen
GT-tok
Inlägg: 114
Blev medlem: tis jul 13, 2010 08:49
Ort: Oskarshamn
Kontakt:

Inlägg av Fladdermusen »

Edis skrev:Skönt att behålla bilen, men ibland är ju andra saker viktigare än bilen, men det är ju en sak man skulle ångra sig resten av livet. Men OM man behöver sälja kommer det förhoppningsvis en chans att köpa en pärla framöver ändå!

Igår sköt de värre än vanligt tycker jag, så det var ju snällt mot hunden att vara i garaget, har själv haft en hund som bara låg och skakade när det small... Inte fel att sitta i urisen och skåla in det nya året *yes* :D
Ja det är skönt att ha den kvar :D hade en Urquattro -85a tidigare som jag gjorde misstaget att sälja. Den bilen köpte jag för 53k maj -99 o sålde för 58k januari -03 men sedan vart suget efter en Urquattro för stort så när jag hittade denna så köpte jag den trots att jag fick ge nästa dubbelt så mycket för den mot vad jag fick för min gamla så det vill till att hålla i bilen då dem är svåra att hitta o bara blir dyrare dessutom.

Det var riktigt trevligt att sitta o skåla in nyåret med en "garagewhiskey" i quattron ja :D
Projekt rullande renovering Urquattro

Audi Sport // /
Skoda V//RS

Quattro 4-ever
evil.tweety
GT-fanatiker
Inlägg: 674
Blev medlem: lör aug 23, 2008 20:34
Ort: N

Inlägg av evil.tweety »

Själv gjorde jag ju misstaget att sälja min gt quattro på förhoppningar om att starta eget. Jag startade eget men efter ett år med strul med leverantörer och hemside byggare så la jag ner skiten. 45000kr åt h-vete pga oseriösa mäniskor. och 10000+ till skattmasen. bra år 2012.
Användarvisningsbild
Fladdermusen
GT-tok
Inlägg: 114
Blev medlem: tis jul 13, 2010 08:49
Ort: Oskarshamn
Kontakt:

Nytt larm.

Inlägg av Fladdermusen »

Har nu bytt ut det gamla ej kompletta larmet som satt i bilen då jag köpte den till ett helt nytt larm samt att jag sedan senaste forumuppdateringen även har fått ordning på tempmätaren som jag hade svårt att få fungerande även med ny tempgivare men efter att ha provat lite olika tempgivare fungerar mätaren nu iaf så äntligen vågar jag lita på mätaren när jag är ute o åker lite längre :)
Projekt rullande renovering Urquattro

Audi Sport // /
Skoda V//RS

Quattro 4-ever
Användarvisningsbild
Fladdermusen
GT-tok
Inlägg: 114
Blev medlem: tis jul 13, 2010 08:49
Ort: Oskarshamn
Kontakt:

En låda med godsaker

Inlägg av Fladdermusen »

Köpte en låda med diverse godsaker på Blocket, fick bla tag i mittkonsol med fönsterhiss-knappar, sargen med knapparna kring instrumenthuset o grill med kromat emblem så nu är min grill med svartlackerat emblem utbytt samt att min spruckna sarg är utbytt o båda fönsterhissarna fungerar igen.
Projekt rullande renovering Urquattro

Audi Sport // /
Skoda V//RS

Quattro 4-ever
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Gott, alltid skönt att kunna finlira med sådant och uppgradera sig lite :D
Användarvisningsbild
Fladdermusen
GT-tok
Inlägg: 114
Blev medlem: tis jul 13, 2010 08:49
Ort: Oskarshamn
Kontakt:

Inlägg av Fladdermusen »

Edis skrev:Gott, alltid skönt att kunna finlira med sådant och uppgradera sig lite :D
Jo det är skönt att finlira o fixa lite på bilen då o då o se att det går framåt ändå även att det inte blir så mycket av de större grejjorna fixade men det kommer det med framöver.
Projekt rullande renovering Urquattro

Audi Sport // /
Skoda V//RS

Quattro 4-ever
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Även ett litet steg är ett steg *yes*

Sedan blir det ju ofta så att om man börjar pilla med lite småsaker, så brukar man även komma igång med lite större jobb när man väl har börjat skruva. :D
Användarvisningsbild
Fladdermusen
GT-tok
Inlägg: 114
Blev medlem: tis jul 13, 2010 08:49
Ort: Oskarshamn
Kontakt:

Inlägg av Fladdermusen »

Edis skrev:Även ett litet steg är ett steg *yes*

Sedan blir det ju ofta så att om man börjar pilla med lite småsaker, så brukar man även komma igång med lite större jobb när man väl har börjat skruva. :D
Hehe jo när man väl börjar pilla lite så får man ju lite mer motivation :D
Projekt rullande renovering Urquattro

Audi Sport // /
Skoda V//RS

Quattro 4-ever
Audimannen2
GT-fanatiker
Inlägg: 564
Blev medlem: ons dec 28, 2005 13:08
Ort: Uppsala/Alunda

Inlägg av Audimannen2 »

Bra köp *yes* Jag var själv väldigt sugen på det kittet men glömde mer elr mindre bort det :/
Användarvisningsbild
Fladdermusen
GT-tok
Inlägg: 114
Blev medlem: tis jul 13, 2010 08:49
Ort: Oskarshamn
Kontakt:

Inlägg av Fladdermusen »

Audimannen2 skrev:Bra köp *yes* Jag var själv väldigt sugen på det kittet men glömde mer elr mindre bort det :/
Ja det var en del godbitar i det som jag hade riktigt stor nytta av så jag är nöjd, känns bra att få lite små fel som har irriterat ett bra tag fixade :D
Projekt rullande renovering Urquattro

Audi Sport // /
Skoda V//RS

Quattro 4-ever
Skriv svar