Har äntligen fått tummen ur och ska väcka urisen ur törnrosasömn efter ca 13 år steg ett blir att gå igenom lite el och div mekaniskt och komma ut i sommar.nästa steg blir i så fall totall renovering med div rostlagning o dyl, samla på mig delar under tiden.tanken är en någorlunda original bil med lite väss
Jag laddar upp mina bilder via imgur.com
tycker det funkar riktigt bra. Får du färdiga länkar att kopiera och klistra in i tråden. Välj "Large thumbnail" på bilden bara, annars får den inte ens plats på skärmen.
Har inhandlat en bosch 044 soppapump som jag tänkte montera.motorn är lite vässad o har väll tänkt vässa lite mer framöver.en 10v med k-jetronic:)nya pumpen kommer antag ge mer än org.kommer jag behöva sätta dit tryckregulator,räcker returen till?ngn som gjort detta o kan dela med sig
Urquattrons k-jetronic bränslesystem är ju väldigt begränsat..
bränslehuvudet och spridare räcker till ca 220-230hk har jag för mig.
Sen börjar det bli magert med bränsle!
På tiden det begav sig så hade treser en vässad motor till ca 250hk
med bla. ett större bränslehuvud från en porche 928, större IC och annan kamaxel.
mm...
Ja det e ju lite luddigt men enligt förra ägaren är det en rallycrosskam,portad toppp och balanserad motor,kanske 250 hk ca.om man vill ha koll på trycket var sätta mätaruttag i så fall?
Soppatrycket alltså räcker det inte med att lägga in ett t-stycke på en av spridarna.det är väll ändå där trycket är mest väsentligt.ringde o fråga ngn på dahlbäcks igår o han mena på att det typ bara va o sätta dit pumpen o köra.jag sätter nog dit en mätare varjefall för att ha lite koll.