Sida 1 av 1

renovering uris

Postat: fre jan 09, 2015 21:25
av leffe.b
Har äntligen fått tummen ur och ska väcka urisen ur törnrosasömn efter ca 13 år :D steg ett blir att gå igenom lite el och div mekaniskt och komma ut i sommar.nästa steg blir i så fall totall renovering med div rostlagning o dyl, samla på mig delar under tiden.tanken är en någorlunda original bil med lite väss :D

Postat: fre jan 09, 2015 21:55
av Edis
Yeah!

Det gillas :D

Postat: sön jan 11, 2015 01:01
av Audimannen2
Låter mkt trevligt :D Mera Audis åt folket :D

Postat: sön jan 11, 2015 21:08
av leffe.b
Hur gör jag för att lägga till bilder på den här sidan?

Postat: sön jan 11, 2015 22:50
av Nosliwe
Kul med ett urquattro projekt :) kommer följas.

Jag laddar upp mina bilder via imgur.com
tycker det funkar riktigt bra. Får du färdiga länkar att kopiera och klistra in i tråden. Välj "Large thumbnail" på bilden bara, annars får den inte ens plats på skärmen.

Postat: lör jan 17, 2015 14:02
av leffe.b
Har inhandlat en bosch 044 soppapump som jag tänkte montera.motorn är lite vässad o har väll tänkt vässa lite mer framöver.en 10v med k-jetronic:)nya pumpen kommer antag ge mer än org.kommer jag behöva sätta dit tryckregulator,räcker returen till?ngn som gjort detta o kan dela med sig :D

Postat: mån jan 19, 2015 18:56
av Flipman
Hur är motorn vässad?

Urquattrons k-jetronic bränslesystem är ju väldigt begränsat..
bränslehuvudet och spridare räcker till ca 220-230hk har jag för mig.
Sen börjar det bli magert med bränsle! :)

På tiden det begav sig så hade treser en vässad motor till ca 250hk
med bla. ett större bränslehuvud från en porche 928, större IC och annan kamaxel.
mm... :)

Postat: tis jan 20, 2015 16:17
av leffe.b
Ja det e ju lite luddigt men enligt förra ägaren är det en rallycrosskam,portad toppp och balanserad motor,kanske 250 hk ca.om man vill ha koll på trycket var sätta mätaruttag i så fall? :)

Postat: tis jan 20, 2015 17:27
av Nosliwe
En av utgångarna på insuget ;)

Postat: ons jan 21, 2015 04:39
av leffe.b
Soppatrycket alltså :D räcker det inte med att lägga in ett t-stycke på en av spridarna.det är väll ändå där trycket är mest väsentligt.ringde o fråga ngn på dahlbäcks igår o han mena på att det typ bara va o sätta dit pumpen o köra.jag sätter nog dit en mätare varjefall för att ha lite koll.

Postat: ons jan 21, 2015 05:50
av Nosliwe
Aha haha trodde du menade laddtrycket :D

Postat: lör apr 11, 2015 19:38
av leffe.b
Har varit ute o kört en sväng med bilen nu,allt vetkar funka :D