Nyfiken heten är ett måste för att leva , men och jag har fått massa frågor om vilken bil min Turbo GT är. Ni ska få en länk som inte uppdateras men kommer jag kommer snart att göra det. Lite spec finns men det ska uppdateras efter allt meckande 2006. Inga frågor är dumma nog!
Fråga alltså gärna.
Sveriges snabbaste FWD med orginal baserad motor?
Vill Veta.
p.s Gillar era projekt särkislt den där Cheva Audin. Som säkert går starkt. Där för skirver jag inte sveriges snabbaste GT. Hoppas på en utmaning 2007!
http://www.gatbilar.se/car.php?car=1715
Skulle vara kul med en gt träff i mellan sverige!
MVH Audi Art
Turbo GT med Stort G
Utmaningen godtages med glädje. Fast det blir med handikapp.....
Hoppas att komma med två bilar till vadstena men jag ska inte låva för mycket utan jag kan säga med 97 % säkerhet att min pappa och jag kör ner hans GT-87.
Föresten Philblad är det du som kör Audi 100Tq i Brika 05? Som är med på dvdn? (Impalan är snabb så jag tycker inte att du körde dåligt om det är du)
Hoppas att komma med två bilar till vadstena men jag ska inte låva för mycket utan jag kan säga med 97 % säkerhet att min pappa och jag kör ner hans GT-87.
Föresten Philblad är det du som kör Audi 100Tq i Brika 05? Som är med på dvdn? (Impalan är snabb så jag tycker inte att du körde dåligt om det är du)
Min Gt är som sagt en dragracing bil men den är fortfarnade för slö och den är framhjusdriven. Jag funderar om man kan bygga en Quattro Gt av en skrot 82a... Med lite godis och ni vet... 12-11sek bil skulle vara kul. För min kompis Patrick Jansson från Stockholm var med i bilsport. För alla som undrar så är jag född 89 och inget annat. Någon som vill vara med och sponsra eller har ett hobby-verkstad eller garrage i stockholmstrakten som kan tänka sig att hjälpa?
Jo det är det synd att ingen av de andra reporna är med på dvd:n.AudiArt skrev:Föresten Philblad är det du som kör Audi 100Tq i Brika 05? Som är med på dvdn? (Impalan är snabb så jag tycker inte att du körde dåligt om det är du)
Fast den repan var verkligen inget vidare, var min första birka-repa och första riktiga repan med stora turbon på plats, fortfarande med originalintercooler, för små spridare och standard kam, och bara 1.4 bar laddtryck.
Dessutom körde jag ingen launchkontroll och missade växlarna ganska rejält, man blir lätt ganska distraherad när den där v8:an vrållade till precis bredvid... Det var då jag insåg att man behöver shiftlight för man hör inte sin egen motor när ett sånt monster ger fullt precis bredvid
Skulle gissa på att motorn kanske lämnade 350hk där, när man väl hade laddtryck...
Körde tyvärr aldrig nån birka när bilen gick som värst, då den hade 2-bar laddtryck, stor intercooler, 1000cc spridare och sjövild kam, körde sönder så ofta då... Men en del mos lämnade den nog
Här finns lite race-filmer med 100tq:n om ni inte sett de förut:
http://www.garmic.se/movies.html
Men till i sommar hoppas jag kunna köra lite när quattrod:en är klar och den riktiga race-motorn sitter i...
/Micke
Budgeten slog till efter bilsport interjuvn och nu ska det köras K-jet (tyvärr) . tar systemet från Audi 200. Hoppas på att köra på 300hk iaf. Kommer nog att bli lite små problem.. Soppa förbrukning bla. Vet någon var man ska placera/flytta generator? den slår ju i KKK 26/27an som sitter som gjutet annars!
Hoppas på att dycka upp till sommaren och köra som fan med den och kriga på. Kanske kommer att ses i en ny lack
Hoppas på att dycka upp till sommaren och köra som fan med den och kriga på. Kanske kommer att ses i en ny lack
-
- GT-fanatiker
- Inlägg: 674
- Blev medlem: lör aug 23, 2008 20:34
- Ort: N