mitt projekt
ser bra ut,, ja skulle köra på en catcam på 260-280 grader o ca 10-11 i lyft samt mekaniska lyftare
det e kannon att du la lite på ventilerna med
det e kannon att du la lite på ventilerna med
Slobodan Kostic,
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
- rallytobbe
- GT-fanatiker
- Inlägg: 566
- Blev medlem: sön apr 03, 2005 14:47
- Ort: Tran
- Kontakt:
Det ska bli roligt när man börjar montera ihop gtn igen ,men det tar ett tag till ,har opererat bort skenan med resten av skruvarna just nu kan säga att det gjorde förbannat ont så ett par dagar till så kan man nog åka till garaget igen heheEdis skrev:Härligt Tobbe, det ska bli spännande att höra resultatet, kan tänka mig att det blir kul att skruva ihop allt igen
Kent /Rallytobbe http://kent.lundin.dinstudio.se
Trimm!
Förstår att du längtar efter "toppen", det kommer att bli "kanon", följer, följer.. ehh, ja.. jag kan väl inte undgå det(så att säga) eller?
[____]==OOOO==[____]
*Filosofen*
*Filosofen*
- rallytobbe
- GT-fanatiker
- Inlägg: 566
- Blev medlem: sön apr 03, 2005 14:47
- Ort: Tran
- Kontakt:
Jodå det blev en 267 gr kam,har ingen aning om det är någon extra nock för vacumpumpen men det antar jag...blueman83 skrev:Hur går det med kamaxel valet?
Är det extra nock för vaccumpumpen på alla kamaxlar?
Nu ligger min topp hos Wetterskog oxå.
Då kanske man får se din topp ska upp till honom nästa helg och hämta min
har testat en sänkningssats på gt och vilken skillnad det blev gjorde bara ena sidan så det syns ganska väl att det är en rejäl slagsida sänktes 4,5 cm fram
Kent /Rallytobbe http://kent.lundin.dinstudio.se
- rallytobbe
- GT-fanatiker
- Inlägg: 566
- Blev medlem: sön apr 03, 2005 14:47
- Ort: Tran
- Kontakt:
Nu ligger min topp hos Wetterskog oxå. [/quote]
Ja jag såg din topp,va uppe i Ludvika i fredags och hämtade min topp en liten sträcka på 60 mil
[/img]
[/img]
[/img]
[/img]
[/img]
[/img]
Testa hur de ska lysa
[/img]
Ja jag såg din topp,va uppe i Ludvika i fredags och hämtade min topp en liten sträcka på 60 mil
[/img]
[/img]
[/img]
[/img]
[/img]
[/img]
Testa hur de ska lysa
[/img]
Kent /Rallytobbe http://kent.lundin.dinstudio.se
- rallytobbe
- GT-fanatiker
- Inlägg: 566
- Blev medlem: sön apr 03, 2005 14:47
- Ort: Tran
- Kontakt:
Jodu Edis jag är ganska nyfiken oxå bara en väntan på kammen sen ska det iEdis skrev:Det ska verkligen bli spännande att höra hur motorn går efter detta! Kanske blir ett massanfall mot Ludvika med toppar som behöver få lite kärlek efter detta
Patrick kanske får fullt upp hehe
lite småplock med framvagnen först bussningar ska bytas,Sänkningen på och lådan ska flyttas fram lite samt göra tunneln lite större lådan ligger för nära tunneln
NipO: Hehehe hoppas det blir lite mer drag iaf,
Kent /Rallytobbe http://kent.lundin.dinstudio.se
- rallytobbe
- GT-fanatiker
- Inlägg: 566
- Blev medlem: sön apr 03, 2005 14:47
- Ort: Tran
- Kontakt:
Har ingen aning om vad det kan kosta men skicka ett mail till honom och fråga han är hur trevlig som helstJojjan skrev:Vad kan han ta för att renovera en HY-topp då? Alltså originalrenovering och inget speciellt trimmande?
pwetterskog@hotmail.com
Kent /Rallytobbe http://kent.lundin.dinstudio.se
Det ser verkligen bra ut.
Slutet av Mars så kommer min topp bli klar från Wetterskog. Sen ska det byggas vidare på den toppen,byggas grenrör samt poleras är det tänkt. Så till hösten är nog toppdelen klar.
Matchar portningen hålen på avgas/insugs packningarna nu?
Original så är ju packningarna oftast större änn hålen itoppen.
Ska du matchporta insugsröret oxå?
Blir spännande sen när du fått igång motorn vilken karaktär den har.
Slutet av Mars så kommer min topp bli klar från Wetterskog. Sen ska det byggas vidare på den toppen,byggas grenrör samt poleras är det tänkt. Så till hösten är nog toppdelen klar.
Matchar portningen hålen på avgas/insugs packningarna nu?
Original så är ju packningarna oftast större änn hålen itoppen.
Ska du matchporta insugsröret oxå?
Blir spännande sen när du fått igång motorn vilken karaktär den har.
- rallytobbe
- GT-fanatiker
- Inlägg: 566
- Blev medlem: sön apr 03, 2005 14:47
- Ort: Tran
- Kontakt:
nej portningen matchar ej ,hålen va mkt större än packningarna både insug och avgaspackningarna fick slipas upp ,även slipa bra mycket på grenröret oxåblueman83 skrev:Det ser verkligen bra ut.
Slutet av Mars så kommer min topp bli klar från Wetterskog. Sen ska det byggas vidare på den toppen,byggas grenrör samt poleras är det tänkt. Så till hösten är nog toppdelen klar.
Matchar portningen hålen på avgas/insugs packningarna nu?
Original så är ju packningarna oftast större änn hålen itoppen.
Ska du matchporta insugsröret oxå?
Blir spännande sen när du fått igång motorn vilken karaktär den har.
längtar efter ljudet efter 5:an
Kent /Rallytobbe http://kent.lundin.dinstudio.se
Topp!
Jag gillar "skarpt" jobbet på toppen och dom nya mätarna i bilen.
[____]==OOOO==[____]
*Filosofen*
*Filosofen*
- rallytobbe
- GT-fanatiker
- Inlägg: 566
- Blev medlem: sön apr 03, 2005 14:47
- Ort: Tran
- Kontakt:
Re: Topp!
Tackar Dompe! saknar dig i garaget va ett tags sen nuDompers skrev:Jag gillar "skarpt" jobbet på toppen och dom nya mätarna i bilen.
Kent /Rallytobbe http://kent.lundin.dinstudio.se
- rallytobbe
- GT-fanatiker
- Inlägg: 566
- Blev medlem: sön apr 03, 2005 14:47
- Ort: Tran
- Kontakt:
Jodå de passar i orginalramen ,fick göra om min lite så den passade där uppe istFegis skrev:fasen sådana nya mätare stod jag och kollade på i söndags men köpte inte, tänkte ifall dom inte passar där dom gamla sitter men det kanske dom gör eller gjorde du nya hål?
tyckte det blev betydligt bättre då har man de nästan i ögonhöjd slipper titta neråt hela tiden hehe
Kent /Rallytobbe http://kent.lundin.dinstudio.se