Kan va kamaxlen som står fel,, står väl i specen ur den skall stå i öd nolla där efter tändning.. du kan ev behöva lite till i för tändning för att få redigt gott ös i denrallytobbe skrev:
har försökt starta bil jäveln hela söndagen men inte ett liv bara baktänder smäller till som ett bösseskott men inget mer
blir att spana in imorgon,bränslet och tändingen står säkert helt fel
mitt projekt
Slobodan Kostic,
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
- rallytobbe
- GT-fanatiker
- Inlägg: 566
- Blev medlem: sön apr 03, 2005 14:47
- Ort: Tran
- Kontakt:
Tackar Zlobo det blir att spana in det imorgon "VILL" ha igång den nu så ska den besiktas i veckan isfzlobo skrev:Kan va kamaxlen som står fel,, står väl i specen ur den skall stå i öd nolla där efter tändning.. du kan ev behöva lite till i för tändning för att få redigt gott ös i denrallytobbe skrev:
har försökt starta bil jäveln hela söndagen men inte ett liv bara baktänder smäller till som ett bösseskott men inget mer
blir att spana in imorgon,bränslet och tändingen står säkert helt fel
Kent /Rallytobbe http://kent.lundin.dinstudio.se
- rallytobbe
- GT-fanatiker
- Inlägg: 566
- Blev medlem: sön apr 03, 2005 14:47
- Ort: Tran
- Kontakt:
Problemet löst ett jä... simpelt fel hade vänt tändmodulen ett halft varv fel ,lossade den så rotorn kom åt rätt håll mot skåran
startade på en gång inte en suck ens ,så idag har jag ställt in tändningen fixat handbromsen luftat kylarn bla och körde hem bilen från garaget
kan bara säga att det va en sån jävla grym skillnad mot innan nu hände det nått när man tryckte på hehe
startade på en gång inte en suck ens ,så idag har jag ställt in tändningen fixat handbromsen luftat kylarn bla och körde hem bilen från garaget
kan bara säga att det va en sån jävla grym skillnad mot innan nu hände det nått när man tryckte på hehe
Kent /Rallytobbe http://kent.lundin.dinstudio.se
kul, grattis
Slobodan Kostic,
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
- rallytobbe
- GT-fanatiker
- Inlägg: 566
- Blev medlem: sön apr 03, 2005 14:47
- Ort: Tran
- Kontakt:
Tackar så mycket alla, roligt att ni uppskattar det iafblueman83 skrev:Trevligt.
På vilka varv kommer effekten?
Eller känns det även redan från bottenvridet?
tror effekten kommer runt 2500 varv sen går det hela registret ,ångrar jag inte tog den andre kamaxeln iaf 274 gr
blir nog att man köper den ändå skulle vara roligt o se skillnaden
267gr min kam går väldigt bra på tomgången inte det minsta oroligheter,man märker inget förrän man varvar till lite hehe
blir att montera ditt det justerbara kamdrevet nu i veckan och testa lite hehe
ska även hämta ut grupp B vingen kom i fredags så det blir den gröna färgen på den
ska besikta bilen på tisdag,få se vad som händer då
Kent /Rallytobbe http://kent.lundin.dinstudio.se
Grymt =)rallytobbe skrev:Tackar så mycket alla, roligt att ni uppskattar det iafblueman83 skrev:Trevligt.
På vilka varv kommer effekten?
Eller känns det även redan från bottenvridet?
tror effekten kommer runt 2500 varv sen går det hela registret ,ångrar jag inte tog den andre kamaxeln iaf 274 gr
blir nog att man köper den ändå skulle vara roligt o se skillnaden
267gr min kam går väldigt bra på tomgången inte det minsta oroligheter,man märker inget förrän man varvar till lite hehe
blir att montera ditt det justerbara kamdrevet nu i veckan och testa lite hehe
ska även hämta ut grupp B vingen kom i fredags så det blir den gröna färgen på den
ska besikta bilen på tisdag,få se vad som händer då
Passar NG motorn i gt:n utan modifikationer?
Die for metal!
- rallytobbe
- GT-fanatiker
- Inlägg: 566
- Blev medlem: sön apr 03, 2005 14:47
- Ort: Tran
- Kontakt:
det skulle jag tro iaf själv bytte jag ju precis alltihop i hela motorrummet +lådan och hela kabelstammen lådan passar inte bolton tunneln måste bli lite större då
Kent /Rallytobbe http://kent.lundin.dinstudio.se
Okej, jo jag tänkte mest på infästningen då.rallytobbe skrev:det skulle jag tro iaf själv bytte jag ju precis alltihop i hela motorrummet +lådan och hela kabelstammen lådan passar inte bolton tunneln måste bli lite större då
så då är det bäst att få tag i en komplett donator bil alltså, tack för infon
Die for metal!
NG motorn passar direkt på org växellådan också då behöver man inte fixa tunneln.dagg skrev:Okej, jo jag tänkte mest på infästningen då.rallytobbe skrev:det skulle jag tro iaf själv bytte jag ju precis alltihop i hela motorrummet +lådan och hela kabelstammen lådan passar inte bolton tunneln måste bli lite större då
så då är det bäst att få tag i en komplett donator bil alltså, tack för infon
Honda Africa Twin XRV750 -01
Subaru Impreza kombi -08
Seat ibiza fr 20vt -05 Såld
Subaru Impreza kombi -02 Såld
Aud A4 Avant -96 Såld
Audi Gt Coupé -85 Såld sugen på Gt igen
Audi 80cc -85 bortbytt mot en 850glt Såld
Subaru Impreza kombi -08
Seat ibiza fr 20vt -05 Såld
Subaru Impreza kombi -02 Såld
Aud A4 Avant -96 Såld
Audi Gt Coupé -85 Såld sugen på Gt igen
Audi 80cc -85 bortbytt mot en 850glt Såld
- rallytobbe
- GT-fanatiker
- Inlägg: 566
- Blev medlem: sön apr 03, 2005 14:47
- Ort: Tran
- Kontakt:
Tyvärr så har jag växellådan från 90n oxå så den passar absolut inte den är bredare än orginallådan är
Kent /Rallytobbe http://kent.lundin.dinstudio.se
- rallytobbe
- GT-fanatiker
- Inlägg: 566
- Blev medlem: sön apr 03, 2005 14:47
- Ort: Tran
- Kontakt:
Nu blir det att sätta fart med ådin ska börja med lite ljudbygge i skuffen hade jag tänkt
Kent /Rallytobbe http://kent.lundin.dinstudio.se
- rallytobbe
- GT-fanatiker
- Inlägg: 566
- Blev medlem: sön apr 03, 2005 14:47
- Ort: Tran
- Kontakt:
Kent /Rallytobbe http://kent.lundin.dinstudio.se