backspeglen har pajat

Här snackar vi säten, sportrattar och handskfack!
Användarvisningsbild
Gizmo
GT-fanatiker
Inlägg: 1034
Blev medlem: lör jul 08, 2006 21:52
Ort: Landskrona
Kontakt:

backspeglen har pajat

Inlägg av Gizmo »

Jag skulle rätta till min backspegel o fick den i handen.. :( så nu undrar jag om här e någon som har byttat sin eller vet hur man gör.. :?: har inte titta så noga på det.. eller måste man limma dit den
Audi - Four rings to rule them all.. http://www.garaget.org/?car=5922
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

De har faktiskt lossnat på BÅDA mina GT:s :lol: :lol:

Köp riktigt glaslim hos en glasmästare, då får man med det man behöver. Det sitter en liten platta vill jag minnas som fungerar som ett snabbfäste för spegeln. Kolla upp var du ska sätta den och låt inte spegeln hänga i den över natten utan låt limmet härda. Hörde någon som limmade med epoxi och lät spegeln sitta kvar. När han kom ut i bilen dagen efter satt spegeln stenhårt! Fast en halvmeter längre ner och ett snyggt "sladdspår" bakom den. Det blev rutbyte :lol:

Vet inte om det stämmer att det inte är bra att limma med epoxi, har hört det från flera, så satsa på riktigt glaslim.
Användarvisningsbild
Gizmo
GT-fanatiker
Inlägg: 1034
Blev medlem: lör jul 08, 2006 21:52
Ort: Landskrona
Kontakt:

speglen

Inlägg av Gizmo »

Den bröts av.. så den svarta foten sitter kvar.. och den "armen" som ska sitta där har brytits.. jag antar att foten går o få av på något sätt. får nog gå ut o kolla nogare på det igen..
Audi - Four rings to rule them all.. http://www.garaget.org/?car=5922
Användarvisningsbild
Jimmen
GT-fanatiker
Inlägg: 361
Blev medlem: sön okt 30, 2005 13:41
Ort: Vicktory Lake

Inlägg av Jimmen »

Haha jag limmade med nått mirakelmedel jag med en gång och aldrig mer, fast min spegel satt inte en halvmeter längre ner på rutan, utan den satt limmad i gummimattan på passagerarsidan morgonen efter...
Rätt praktiskt med bärhandtag på golvmattan men dålig sikt vid backning osv...
Skriv svar