Överdragsklädsel... eller inte?

Här snackar vi säten, sportrattar och handskfack!

Pimp
1
8%
Original
11
92%
 
Antal röster: 12

Användarvisningsbild
bruzze
GT-fanatiker
Inlägg: 1528
Blev medlem: mån mar 12, 2007 13:53
Ort: Link

Överdragsklädsel... eller inte?

Inlägg av bruzze »

Har en överdragsklädsel liggandes. Funderar på att kränga på den för att skydda originalklädseln. Men... den är ruggigt "Pimpig". Dock inte helt fel i färg. Jag kan inte bestämma mig. Vill ju ha skinnstolar men vägen dit är lång...

Vad tycker ni? Bra eller Anus?
Här är den bara ditkastad för att se hur det ser ut.

Bild
Bild
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Jag tycker att det är lite synd att ha de monterade, det förstör originalstuket för mycket och ser lite "epa" ut i mina ögon :oops:

Sedan är det inte säkert att man sparar på originalstolarna heller, har hört vissa säga att det blir värre istället. De brukar väl vara klädda med ett tunnt skumgummilager på insidan och det kanske blir en annan friktion med det ::

En inredningstvätt hos en rekondare skulle nog sitta som en smäck, men jag tycker att dina originalstolar ser kanon ut annars *yes* :D
Användarvisningsbild
Simpa
GT-fanatiker
Inlägg: 421
Blev medlem: mån feb 19, 2007 21:03
Ort: Solna

Inlägg av Simpa »

Kluven man blir. Jag har en skinnöverdrag. Det tyckte jag lyfte som fan, och klätt om dörrsidorna i samma stuk. Jag är skeptisk mot drakar och sånt...då är orginal snyggare om du frågar mig. Men mitt läderöverdrag är snyggt tycker jag... :)
Användarvisningsbild
GT-87
GT-tok
Inlägg: 128
Blev medlem: tor feb 03, 2005 12:27
Ort: Bor

Inlägg av GT-87 »

Nej fy för överdragsklädsel. Det är alltid fel. Vad är meningen med att skydda orginalklädseln om man ändå inte ser den?
Renault Clio Sport tourer.
Peugeot 107 Griffe.
Fan vad jag saknar min GT!
Användarvisningsbild
bruzze
GT-fanatiker
Inlägg: 1528
Blev medlem: mån mar 12, 2007 13:53
Ort: Link

Inlägg av bruzze »

Ja jag håller med. Det bästa vore om man kunde kasta ut stolarna och sätta in skinnstolar. Jag är lite sugen på att klä om ett par stoar med konstskinn eller liknande. Kan tänka mig rött i sittdynan och resten svart med röda linjer i sömmarna.

Klädseln har jag haft liggande ett tag. Skulle haft den till en bil jag sålde.

Bra idé med klädseltvätt Edis. Jag ska kolla på det. Det går ju inte att få samma resultat om man inte har proffsmaskiner hemma.

Simpa: Vad är det för märke på ditt skinnöverdrag? Har du någon bild? VAG hade en originalklädsel som var svindyr. Den hade kompisen i sin Golf och den var skapligt snygg.
Användarvisningsbild
Simpa
GT-fanatiker
Inlägg: 421
Blev medlem: mån feb 19, 2007 21:03
Ort: Solna

Inlägg av Simpa »

"X-car accesories" heter den, kostade typ 500kr eller nåt. Inget från VAG. Ska försöka fixa en bild.
Användarvisningsbild
Simpa
GT-fanatiker
Inlägg: 421
Blev medlem: mån feb 19, 2007 21:03
Ort: Solna

Min klädsel.

Inlägg av Simpa »

Min överdragsklädsel. Glansigare på bild än på riktigt.

Bild
Skriv svar