rallystolar eller skinn

Här snackar vi säten, sportrattar och handskfack!
Användarvisningsbild
stork3n
GT-fanatiker
Inlägg: 775
Blev medlem: tis apr 03, 2007 19:01
Ort: uppland

rallystolar eller skinn

Inlägg av stork3n »

hej, undrar vad ni tror om att sätta i 4 st rallystolar i gt, fällbara i fram och stela i bak, har funderat på att göra så så fort den får färg på sig, tänkte spara på klädseln :roll: , och på tal om det, bilen får grundfärg på sig i veckan, och min vinge borde komma vilken minut som helst... lycklig! *hehe* *yea* *asg*
Senast redigerad av 1 stork3n, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
Megiltura
GT-fanatiker
Inlägg: 285
Blev medlem: tis mar 13, 2007 10:00
Ort: Kungsbacka
Kontakt:

Inlägg av Megiltura »

Nu är jag tråknyttig, men fällbara rally stolar gör inte sitt jobb hälften så bra som fasta, och det ska ju inte bara se bra ut.

Jag hade satt fasta fram och tagit ur baksätet, alternativt haft fast på förarsidan och fällbart på passagerarsidan, svårt bara att få två olika stolar att se lika ut dock.

Vad gäller fastsättningen är det inga prablem fram i alla fall och bak är det nog enklare fast det har jag aldrig gjort.
www.Garage11.se bilder och mycket mer.
Användarvisningsbild
stork3n
GT-fanatiker
Inlägg: 775
Blev medlem: tis apr 03, 2007 19:01
Ort: uppland

Inlägg av stork3n »

okok, jo men man vill ju ha lite plåtluders med sig med så man måste ju ha stolar i bak, och ha fällbart i fram så man kommer bak dit... men det borde kanske gå och få i det i bak? *hehe*
AudiArt
GT-fanatiker
Inlägg: 410
Blev medlem: tis okt 17, 2006 18:13
Ort: Solna

Inlägg av AudiArt »

Det sitter ju en upphöjning i bak så du får nu höja taket.. :roll:
Användarvisningsbild
stork3n
GT-fanatiker
Inlägg: 775
Blev medlem: tis apr 03, 2007 19:01
Ort: uppland

Inlägg av stork3n »

jo jag vet, men ven vet inte hur mycket det höjer upp, mätte på en stel rallystol och höjden på den med skenor och allt va på 90cm ungefär, och från upphöjningen till taket var det ungefär 98-100cm skulle jag tro *asg* , om inte annat får man sänka ner dom lite i upphöjningen? *hehe* *yea*
Användarvisningsbild
stork3n
GT-fanatiker
Inlägg: 775
Blev medlem: tis apr 03, 2007 19:01
Ort: uppland

Inlägg av stork3n »

okej, har tagit en funderare på hur man ska göra och har bestämmt mig för skinn tror jag, men va får man tag på det, ifall det kommer ut på blocket så har ju edis redan ringt innan han som ska sälja det ens fått svars meijet från blocket.se att annonsen är inlagd.. *hehe* *yea*
Användarvisningsbild
Simpa
GT-fanatiker
Inlägg: 421
Blev medlem: mån feb 19, 2007 21:03
Ort: Solna

Inlägg av Simpa »

Blir ju krux med besiktningen om du har 4 platser i en bil som är reggad med 5 platser, fick jag höra när jag ville ta bort baksätet helt. Men du kanske satsar på oreggad busbil för hela slanten? :wink:
Användarvisningsbild
stork3n
GT-fanatiker
Inlägg: 775
Blev medlem: tis apr 03, 2007 19:01
Ort: uppland

Inlägg av stork3n »

nej, fan eller det blir min glidarbil, men det blir nog s2 stolar ifram i skinn, och så får man köpa en urquattro och ta baksätet av och sen skrotar man den.. nej det blir nog till å sy eget i skinn, eller så får man sätta farmor i arbete *yea* *yes*
Användarvisningsbild
bruzze
GT-fanatiker
Inlägg: 1528
Blev medlem: mån mar 12, 2007 13:53
Ort: Link

Inlägg av bruzze »

Ha ha lycka till! När du sytt ett par kan du ju ta upp beställning.

Det var ju någon på forumet med en gul GT som sydde upp inredningen men den hörde jag inget meraö. Skulle varit kul att se resultatet!
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

stork3n skrev:okej, har tagit en funderare på hur man ska göra och har bestämmt mig för skinn tror jag, men va får man tag på det, ifall det kommer ut på blocket så har ju edis redan ringt innan han som ska sälja det ens fått svars meijet från blocket.se att annonsen är inlagd..
Hehe, det gäller att vara på hugget :D

Den bruna inredningen jag köpte senast är riktigt trevlig, hade den varit svart hade jag satt den i min 86:a, men den kommer att hamna i 85:an så småningom. Just nu står den mest i vägen, har den inne i huset, vill inte låta den stå och mögla i ladugården. :roll: :oops:
Användarvisningsbild
stork3n
GT-fanatiker
Inlägg: 775
Blev medlem: tis apr 03, 2007 19:01
Ort: uppland

Inlägg av stork3n »

hehe, a visst, jo man får väl börja ta upp beställningar sen. nej vet inte riktigt hur det blir, men julafton kommer snart så... hehe *yea* *asg*
Användarvisningsbild
Megiltura
GT-fanatiker
Inlägg: 285
Blev medlem: tis mar 13, 2007 10:00
Ort: Kungsbacka
Kontakt:

Inlägg av Megiltura »

Annars har jag för mig att det ska finnas recaro stolar i skin till GT, jävligt ballt, men nästintill omöjligt att få tag på.
www.Garage11.se bilder och mycket mer.
Användarvisningsbild
bruzze
GT-fanatiker
Inlägg: 1528
Blev medlem: mån mar 12, 2007 13:53
Ort: Link

Inlägg av bruzze »

Är det inte dom som är elinställbara? Som dom som sitter i den här:
Bild
Bild
Bruzze
Användarvisningsbild
dagg
GT-fanatiker
Inlägg: 1088
Blev medlem: fre jul 20, 2007 20:57
Ort: R

Inlägg av dagg »

jää*lar vilken lyx! :D riktigt nice
Användarvisningsbild
Megiltura
GT-fanatiker
Inlägg: 285
Blev medlem: tis mar 13, 2007 10:00
Ort: Kungsbacka
Kontakt:

Inlägg av Megiltura »

jo, de är det, inte racing presic väger säkert sina modiga kilon men tufft är det.
www.Garage11.se bilder och mycket mer.
Användarvisningsbild
bruzze
GT-fanatiker
Inlägg: 1528
Blev medlem: mån mar 12, 2007 13:53
Ort: Link

Inlägg av bruzze »

Megiltura skrev:jo, de är det, inte racing presic väger säkert sina modiga kilon men tufft är det.
Jo men den bil de sitter i har ju en komplett äkta Sport-Quattro-drivlina så det rör nog på sig ändå!
Skriv svar