Förarstolen?

Här snackar vi säten, sportrattar och handskfack!

Japp...
43
78%
12
22%
 
Antal röster: 55

Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Förarstolen?

Inlägg av Edis »

I hur mångas pärlor är förarstolen "uppsliten" på vänstersidan (den sidan närmast dörren)?

Jag har ännu inte sett någon GT utan sliten förarstol.... ::

Finns det någon lycklig här i församlingen?
AudiJohan
GT-intresserad
Inlägg: 24
Blev medlem: fre okt 08, 2004 23:32
Ort: V

Inlägg av AudiJohan »

Tyvärr.

Väldigt sliten när jag köpte den.
Men jag fixade det genom att köpa en tjock tvättsvamp (utan vax) och sydde sedan dit bitar av den så att formen blev bra.
Sedan köpte jag en Artex klädsel och drog över.
Blev väldigt bra till slut.
Användarvisningsbild
Christian_J
GT-fanatiker
Inlägg: 272
Blev medlem: fre okt 08, 2004 20:49
Ort: S
Kontakt:

Förarstol

Inlägg av Christian_J »

Festligt!

Min hade/har ett uppslitet hål på vänster sida, men jag har lyckats köpa en stol i bra skick ifrån en nyimporterad 87:a (Quattro). Undrar varför nästan alla blir sådär? Köpte även växelspaksdamasken i skinn infrån Quattron då den har en tendens att hålla bättre än den vanliga GT:ns skinnimitation. Lädertvål och minkolja... :)

/Christian
Reed
GT-intresserad
Inlägg: 15
Blev medlem: sön nov 28, 2004 11:43
Ort: S

Inlägg av Reed »

Har du fått ordning på din bil än då christian?

Min bil står nu om möjligt ännu mera nerlplockad i delar, men jag ahr iaf hittat en ersättningsstöl till jag köpt riktiga rallystolar

Alla mina pengar går till ljudbygget i min 100 just nu... Nästa år ska jag fan vinna SM :)

jag tog en golf mk2 stol på skroten och sen fick jag kapa ca 1 cam på vardera sida så det bakre fästet flyttades in (ögonmåttade bara)

jag gjorde det här som en chansning med en stol för 150 kr, och det funkar bar men stolen sitter nästan fast så man får vålda när man ska flytta den i längdsled. Men är man seriös så kan man nog göra detta med mycket bra resultat, så ut och jaga golfar nu!
Användarvisningsbild
Christian_J
GT-fanatiker
Inlägg: 272
Blev medlem: fre okt 08, 2004 20:49
Ort: S
Kontakt:

Inlägg av Christian_J »

Näe, ingen ordning ännu.

Har köpt på mig lite mer delar och pillar lite med inredning och smådelar, men det är för kallt i garaget nu så hon får nog stå i fred till våren. Har fixat i princip all rost, men det krävs mer spackel och slipning innan det är klart för lack. Har dessutom snäppt upp ribban lite så det blir nog att plocka loss dörrar etc för och lacka lite nogrannare. Men jag tänker inte plocka ur motorn i det här läget för då känner jag att jag måste blästra och lacka hjulupphängningen och då vill jag byta dämpare och bussningar och det har jag helt enkelt inte råd med... :cry:

Har fått nya fronten men inte börjat bygga fästen. Har iaf varit förbi och köpt stål till nya kofångarbalken, där kommer man att kunna montera många extraljus... ( 20 x 40 mm balk ) :)

Har du gått och skaffat en 20v motor??

Varför ska du sälja huven? Nya planer? Nu blev jag riktigt sugen, tror att SPQ huven skulle sitta fint ovanför Riegerfronten... :?

/Christian
Jimpa_31
GT-diggare
Inlägg: 89
Blev medlem: ons dec 15, 2004 09:11
Ort: Kopparberg /

Inlägg av Jimpa_31 »

Nope min förar stol är från en santana : /. Skönaste är ju att jag ej kan fälla det ^^. slipper man gå ur bilen när folk ska packas in i den :P
Audi Gt Coupe 82
Bild
audigtcoupe
GT-intresserad
Inlägg: 17
Blev medlem: sön maj 14, 2006 21:15

lycklig

Inlägg av audigtcoupe »

nej.....
projekt:audi gt-87 halft nerplockad
Simpiii
GT-intresserad
Inlägg: 10
Blev medlem: ons jan 04, 2006 11:30
Ort: Tegsn

klockrent

Inlägg av Simpiii »

Haha så jävla klockrent..Min ska då in på renovering så småning om...har en hel 83'a stående men dom sätena känner man sej fet varenda gång man sätter sej åsså då försvinner stolsvärmen :(
Skriv svar