Instrument...?

Här snackar vi säten, sportrattar och handskfack!
Användarvisningsbild
Christian_J
GT-fanatiker
Inlägg: 272
Blev medlem: fre okt 08, 2004 20:49
Ort: S
Kontakt:

Instrument...?

Inlägg av Christian_J »

Funderar på att modernisera instrumenten lite i stil med de nyare s-modellerna, vad tror ni om det här?
BildBild
"Runda" mätare ser lite mindre gammal golf ut, tycker jag... :D

mvh

/Christian
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Jag har gjort alla mätare vektoriserade för att kunna göra nya i dekalfolie, men det är inte så lätt att få isär mätarna så man kan få dit folien... Så jag la det projektet på is... Jag har ett extra mätarhus som jag har labbat med för originalhuset vill man inte gärna bända och slita i...

Nålarna satt som berget i det mätarhuset... :?

Var försiktig vad du än gör! Vore dock skitkul om du lyckades :D
Användarvisningsbild
Christian_J
GT-fanatiker
Inlägg: 272
Blev medlem: fre okt 08, 2004 20:49
Ort: S
Kontakt:

Inlägg av Christian_J »

Jo, de jag scannade är ifrån polarns extra mätarhus. Tänkte jag skulle skruva sönder mitt extra mätarhus och se om de går att pilla dit dem. Måste bara skaffa någor bra papper att printa på först... :)

Man kanske skulle nolla mätartställningen också när man ändå är igång... :shock:

/Christian
Användarvisningsbild
NSX
GT-fanatiker
Inlägg: 318
Blev medlem: fre okt 07, 2005 08:17
Ort: Skellefte

Inlägg av NSX »

Det där kommer att bli ett rejält lyft. Mycket snygga *yes*
Men vad ska man använda för typ av papper och skrivare för att det ska bli bra? Fungerar det med bläck skrivare eller måste det vara laser skrivare?

Om någon vill dela med sig av sina inscanade orginalmätar-tavlor får någon gärna maila eller berätta var man kan hitta dom. Har letat men bara hittat till Audi 80.
Användarvisningsbild
Christian_J
GT-fanatiker
Inlägg: 272
Blev medlem: fre okt 08, 2004 20:49
Ort: S
Kontakt:

Inlägg av Christian_J »

Jag vet inte riktigt vad jag ska använda för papper och skrivare, har prototypat lite med färglaser men inget bra papper. Funderar på att gå ner och prata med ett microtryckeri här i krokarna och se vad de tar för att skriva ut mina photoshopfiler på någon ball skrivare. När/om jag blir klar så ger jag gärna bort mina scannade orginal (600dpi), men inte före... :lol:

mvh

/Christian
Användarvisningsbild
NSX
GT-fanatiker
Inlägg: 318
Blev medlem: fre okt 07, 2005 08:17
Ort: Skellefte

Inlägg av NSX »

Det vore jätte snällt Christian_J. Har inte så brottom.
Hoppas du hittar någon som ställer upp och kan skriva ut mätartavlorna åt dig.
Användarvisningsbild
Wicke
GT-fanatiker
Inlägg: 166
Blev medlem: tor jan 20, 2005 10:18
Ort: Kumla
Kontakt:

Inlägg av Wicke »

Håller på med två st GT:s en blir kanske utan tak. Skulle vara kul att styla om instrumenten också. Vill gärna att du mailar bilderna till mej med om det går bra.
Skriv svar