ratt nav till gt

Här snackar vi säten, sportrattar och handskfack!
Tommy
GT-intresserad
Inlägg: 13
Blev medlem: sön jun 25, 2006 21:33

ratt nav till gt

Inlägg av Tommy »

tjena är ny här på sidan tänkte fråga. om ratt nav till audi 80 passar till gt???
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Jag köpte ett momorattnav som sades vara till en Coupé GT, men det verkar finnas någon brytgräns runt 86 eller liknande för det navet jag fick passar i min Audi 100 -88B och i Coupén från -89, men inte riktigt bra i min 86:a. Det passar rent mekaniskt, men tutan fungerar inte eftersom de har annorlunda lösningar på detta...

Jag ska köpa ett nytt nav snart...

Välkommen hit förresten :D
Användarvisningsbild
Dr_pepper
GT-fanatiker
Inlägg: 162
Blev medlem: mån mar 07, 2005 13:33

Inlägg av Dr_pepper »

Jag köpte ett nav på micro, där det står att det passar till Audi 80 och 100. Det passade kanon i min GT, o tutan fungerade som den skulle. Det är även dubbel mönsterpassning så de flesta rattar borde passa!

Kostar 249 kronor dessutom! :)
:(
Saab og900 Aero -88 www.garaget.org/?car=32951
Användarvisningsbild
SibbSon
GT-fanatiker
Inlägg: 495
Blev medlem: tor sep 29, 2005 12:18
Ort: Sthlm

ja med..

Inlägg av SibbSon »

köpte min på micro & tutan funkade oxxå, blev ett mellanrum mellan navet & panelen på ca: 0.5-1cm dock.. *hehe*
Tommy
GT-intresserad
Inlägg: 13
Blev medlem: sön jun 25, 2006 21:33

Inlägg av Tommy »

okej tack så mkt...då vet jag det :D
Användarvisningsbild
Christian_J
GT-fanatiker
Inlägg: 272
Blev medlem: fre okt 08, 2004 20:49
Ort: S
Kontakt:

Inlägg av Christian_J »

Mitt nav är av märket luisi och har dubbelt hålmönster (För Momo, Sparco & Luisi så vitt jag kan förstå). Tutan funkar, men jag var tvungen att göra en "specialare" och jorda tutan med en kort kabel och ringkabelsko runt en av ratt bultarna efterssom ytan på ratten (Sparco R325) inte verkar leda ström speciellt bra.

Navet är inhandlat hos Mekonomen, angående hurivida ett 80 nav passar i en GT beror på årsmodell. Titta här! (7308 är nog den du bör ha)

mvh

/Christian
Skriv svar