Var ju i kontakt med tyska Audi

Här kan vi lägga ut info om vad som finns på VAG till våra bilar.
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Var ju i kontakt med tyska Audi

Inlägg av Edis »

Fick ett mycket hövligt svar från tyskarna idag på min fråga om det här med reservdelstillgången till våra pärlor!

Här är delar av svaret:
In order to obtain parts for Audi "Oldtimer" you can visit Audi Classic Parts under the following link:
http://www.audi-classicparts.de

Unfortunately this site is only available in German language. However, you can also contact our colleagues of Audi Classic Parts directly under the following address:

Weser Ems Vertriebsgesellschaft mbH
Volkswagen-Audi Classic Parts Center
Theodor-Heuss-Strasse 28b
38436 Wolfsburg

Tel.: 0049 5361 - 308577 22
E-Mail: info (snabel-a) audi-classicparts.de

We hope you will find this information helpful.
Har kikat på sidan och man måste knacka in artikelnumret, då får man en fingervisning om det finns, är helt kört eller om det kanske går att fixa. Därefter får man skicka en intresseanmälan så tar de fram pris m.m.

Lite jobbigt, men jag ska snoka runt lite och se om det går att få fram några roliga delar den vägen. Jag har dock inga stora förhoppningar...

När jag kollade nummerpresentatören så hade det ringt ett tyskt nummer ungefär samtidigt som mailsvaret dök upp, undrar om det var dem. Riktigt läckert isåfall :lol:
Användarvisningsbild
Cerwinski
GT-fanatiker
Inlägg: 395
Blev medlem: ons jan 02, 2008 23:40

Inlägg av Cerwinski »

Jag har oxå haft kontakt med dessa. Enligt en "källa" jag har så kan man få tag på en hel del där. Tyvärr verkar det bara vara Audi dealers som får konto och kan söka fullt ut själva, annars är man begränsad till den sökning som finns på sidan.

Ett par prylar jag frågade efter fanns inte heller.
Fegis
GT-fanatiker
Inlägg: 647
Blev medlem: sön aug 24, 2008 16:49
Ort: Tidaholm

Inlägg av Fegis »

låter som vi får ta ett studie besök hos dom då? :) vem bokar in oss? hehe
Skriv svar