intresse koll över en ny träff

Information om träffar samt bilder från träffarna
GTCOUPE
GT-fanatiker
Inlägg: 170
Blev medlem: tor sep 11, 2008 20:22

intresse koll över en ny träff

Inlägg av GTCOUPE »

jag undrar om det finns något intresse över att ha en gt coupe träff på kumla torg i sommar? :) eller en miniträff för oss själva på mässan i örebro:) på kvälls kvisten:)?
Jojjan
GT-fanatiker
Inlägg: 921
Blev medlem: fre okt 20, 2006 10:00

Inlägg av Jojjan »

Ja det vore kul.
GTCOUPE
GT-fanatiker
Inlägg: 170
Blev medlem: tor sep 11, 2008 20:22

Inlägg av GTCOUPE »

i såfall vilket av ställena :) det blir ju såklart i sommar :D
Användarvisningsbild
Jimmen
GT-fanatiker
Inlägg: 361
Blev medlem: sön okt 30, 2005 13:41
Ort: Vicktory Lake

Inlägg av Jimmen »

Mässan är ju givet i så fall!
Användarvisningsbild
rallytobbe
GT-fanatiker
Inlägg: 566
Blev medlem: sön apr 03, 2005 14:47
Ort: Tran
Kontakt:

Inlägg av rallytobbe »

Visst det skulle va roligt själv kommer man säkert fara lite överallt i sommar så det skulle va häftigt isf
bara börja planera lite
Jojjan
GT-fanatiker
Inlägg: 921
Blev medlem: fre okt 20, 2006 10:00

Inlägg av Jojjan »

Vad händer på Mässan då?

Ska försöka komma iväg på Vadstenaträffen också, vore kul att träffa alla forumnissar. :wink:
GTCOUPE
GT-fanatiker
Inlägg: 170
Blev medlem: tor sep 11, 2008 20:22

Inlägg av GTCOUPE »

hehe kej kej mässan:P låter ju bra:P men vi får fundera på en dag och en tid att ha det på:P sommar är ju ett självklart mål men måste ju hitta en bra passande dag med:P
Jojjan
GT-fanatiker
Inlägg: 921
Blev medlem: fre okt 20, 2006 10:00

Inlägg av Jojjan »

Vi kanske ska vänta med datum tills Vadstenaträffen är spikad. Vore ju olyckligt om det kommer för nära inpå. Sommaren är ju ganska lång trots allt. :wink:
Användarvisningsbild
bruzze
GT-fanatiker
Inlägg: 1528
Blev medlem: mån mar 12, 2007 13:53
Ort: Link

Inlägg av bruzze »

Vi har börjat så smått att spåna fram datum för Vadstenaträffen. Ska försöka hitta en lucka mellan eventen så att så många som möjligt kan komma. Vi tar gärna emot förslag. Om någon har en bra motoreventkalender för året så är vi intresserade av den.
Användarvisningsbild
Jimmen
GT-fanatiker
Inlägg: 361
Blev medlem: sön okt 30, 2005 13:41
Ort: Vicktory Lake

Inlägg av Jimmen »

Hey Jimbo, inget hindrar väl att du och jag och Scorpio och alla andra inom rimlig radie ses lite då och då i sommar på Mässan och tjöööötar lite ändå! Vi kan la bara plita ner tid och datum här dom gånger det blir av, vore ju inga fel att försöka ses typ en eller två gånger i månaden på Mässan och umgås lite... Men det är ju bara min åsikt!
Jojjan
GT-fanatiker
Inlägg: 921
Blev medlem: fre okt 20, 2006 10:00

Inlägg av Jojjan »

Typiskt Jimmy att komma med smarta insikter. :wink:
Klart att vi kan försöka träffas när det passar. Det vore kul.
Jag har drygt 6 mil till Örebro.
GTCOUPE
GT-fanatiker
Inlägg: 170
Blev medlem: tor sep 11, 2008 20:22

Inlägg av GTCOUPE »

har hört talas ett rykte som sägaer att ägarn till mässanparkeringen att han ska spärra av den efter stängningsdax nu till sommarn:(
Användarvisningsbild
Jimmen
GT-fanatiker
Inlägg: 361
Blev medlem: sön okt 30, 2005 13:41
Ort: Vicktory Lake

Inlägg av Jimmen »

Ägarn till mässanparkeringen är kommunen, det vet jag, för det var dit vi fick åka och be om ursäkt för nått år sen när vi arrangerade en träff som drog ett par hundra bilar utan deras tillstånd, parkeringen såg ut som en soptipp dagen efter vilket ledde till att vi fick valet att träffa dom på kommunkontoret eller tingsrätten :-) Men Anders heter han som sköter om parkeringen och jag vet att han är rätt mad över alla bilar som åker och sladdar bort gruset när han grusar parkeringen på vintrarna... typ...
Jojjan
GT-fanatiker
Inlägg: 921
Blev medlem: fre okt 20, 2006 10:00

Inlägg av Jojjan »

Nu är ju jag ganska gammal och dessutom tråkig (enligt vissa) men ska jag komma på någon GT-träff så måste det vara skötsamt och trevligt.
Dessutom tror inte jag att min "karriär" som förtroendevald skulle gagnas av negativa inslag i Nerikes Allehanda eller Tvärsnytt. :wink:
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Jojjan skrev:Nu är ju jag ganska gammal och dessutom tråkig (enligt vissa) men ska jag komma på någon GT-träff så måste det vara skötsamt och trevligt.
Dessutom tror inte jag att min "karriär" som förtroendevald skulle gagnas av negativa inslag i Nerikes Allehanda eller Tvärsnytt. :wink:
Mycket bra sagt och jag vill bara säga en sak...

Alla är välkomna att fixa GT-träffar i GTCoupe.se:s namn men det ska vara seriösa och ordningssamma evenemang. Inget annat tolereras från min sida!
GTCOUPE
GT-fanatiker
Inlägg: 170
Blev medlem: tor sep 11, 2008 20:22

Inlägg av GTCOUPE »

Mycket bra sagt och jag vill bara säga en sak...

Alla är välkomna att fixa GT-träffar i GTCoupe.se:s namn men det ska vara seriösa och ordningssamma evenemang. Inget annat tolereras från min sida!

jo det har du helt rätt i:)
Användarvisningsbild
Jimmen
GT-fanatiker
Inlägg: 361
Blev medlem: sön okt 30, 2005 13:41
Ort: Vicktory Lake

Inlägg av Jimmen »

Ja jo vad tror ni vi hade för upplägg på träffen då, vi hade väntat oss 40-50 bilar lokalt från Örebro, men så var det någon smart kille som lagt in vårt träffdatum i Bilsports kalender, där stod vi förberedda på max 50 bilar, och det kom det minst femdubbla, vi fick givetvis ta på oss det men ingen hörde av killen som la in det på bilsports hemsida!

En vettig träff kräver planering, om ett gäng GT-entusiaster ses en kväll på en parkering så tror jag personligen att det sker under rätt ordnade förhållanden då vi dels inte är så många och dels är vi givetvis skötsamma, och för en sån liten träff att bara träffas och prata lite och eventuellt åka och äta eller dylikt för en kväll så tror jag inte det krävs så mycket planering.

Vadstenaträffen varar ju över ett par dagar och på en camping och drar troligen och förhoppningsvis mer GT's än en liten kvällsträff i Örebro, därmed kräver ju den lite mer planering.

Slutsats, ju fler bilar/personer som kommer och ju längre träffen varar, desto mer planering krävs givetvis. För en träff på 5-10 bilar för en kväll bara tror jag inte man behöver planera något jätteorganiserat utan det går nog att snacka ihop på plats. Dessutom är väl vi GT-människor rätt skötsamma av naturen och vet exempelvis vad en papperskorg är och vad den har för syfte vilket var det största problemet med förra träffen. Nästa problem var att det är olagligt att anordna en sådan träff med så många personer på ett ställe samtidigt utan att söka tillstånd hos polisen vilket vi gjorde men det drog ut för långt på tiden så innan vi fick avslag på tillståndsförfrågan så hade träffen redan ägt rum med katastrofalt resultat!

PS. Den sämsta kommentaren om den misslyckade Vårträffen 2007 var: "Vadå betala straffavgift för nedskräpningen, jag lämna ju panten på parkeringen så ta dom burkarna!"
krill3
GT-diggare
Inlägg: 68
Blev medlem: fre aug 08, 2008 12:39

Inlägg av krill3 »

Jimmen skrev:PS. Den sämsta kommentaren om den misslyckade Vårträffen 2007 var: "Vadå betala straffavgift för nedskräpningen, jag lämna ju panten på parkeringen så ta dom burkarna!"
Haha, bara tacka och se glad ut *hehe*

Jag kommer gärna och kollar in allas GTs för lite ideer osv, bara det inte är för långt bort vill säga :lol:
Användarvisningsbild
Totti
GT-fanatiker
Inlägg: 898
Blev medlem: sön jul 01, 2007 11:49
Ort: Tran
Kontakt:

Inlägg av Totti »

blire ingen träff i år lr? :?
80quattro -85 ***
Audi Gt -86
Audi coupe -90
Jojjan
GT-fanatiker
Inlägg: 921
Blev medlem: fre okt 20, 2006 10:00

Inlägg av Jojjan »

Totti skrev:blire ingen träff i år lr? :?
Vi väntar på att vårkänslorna ska sätta igång först. :wink:
Skriv svar