Vadstenaträffen 2009 - Anmälan och info

Information om träffar samt bilder från träffarna
Användarvisningsbild
bruzze
GT-fanatiker
Inlägg: 1528
Blev medlem: mån mar 12, 2007 13:53
Ort: Link

Vadstenaträffen 2009 - Anmälan och info

Inlägg av bruzze »

Info och anmälan till Vadstenaträffen 2009!!! ÄNTLIGEN!
  • Nyhet:
    2009-06-29 -> Bara några dagar kvar till träffen och här kommer ytterligare info om detaljer runt träffen.

    Tider
    Vi kommer att finnas på plats från fredag kväll och för er som vill komma redan då är ni hjärtligt välkomna. På lördagen är träffens officiella starttid kl 12 ungefär så försök att vara där då. Vi börjar lite soft och sen ökar vi :-) Runt 19:00 kör vi prisutdelning och grillning! På söndagen bryter vi upp på förmiddagen och för de som vill åka till Söderköping för Nordicaudis Glassträff så bör ni sticka vid 12:30-13:00.

    Träffkostnad 100kr
    För att täcka våra utgifter så tar vi en träffkostnad på 100kr. Detta är för att täcka in allt från priser i tävlingen till grillkol. Denna betalas till Rallytobbe direkt när ni anländer.

    Campingkostnad
    Ni som vill stanna kvar över en eller två nätter måste checka in på campingen. Man betalar per plats oavsett om man har tält eller husvagn. Kostnad per plats för oss är 150kr för plats utan el och 200kr med el.

    Mat
    Under dagen ges tillfälle att sticka till något matställe och få en bit mat. Till kvällen tänder vi upp grillen och den är stor så ta med er eget kött, körv eller liknande till den. Tänk också på att ni själva får ta med er tallrikar och tillbehör.

    Dryck
    Givetvis alkoholfritt om ni ska köra bil. Till kvällen tar vi gärna en eller flera öl. Frihet under ansvar. Campingen har till året en pub med rättigheter.

    Övrigt
    - Det är bra att ta med vikstolar och ev. bord, om man får plats, till kvällens aktiviteter.
    - Om ni har bra kontakt med något företag så är det alltid välkommet med lite extra godis som vi kan dela ut till vinnare och förlorare i tävlingarna. Förra året hade vi diverse kepsar och vax/tvätthink m.m.

    Till sist
    Vi håller till på en campingplats och på området rör sig mycket barn och djur. Därför är det viktigt att ingen busåka sker på området. Vi ska föregå med gott exempel och bibehålla våran goda relation med campingägarna. Så kör saaaaakta på området.
Den här tråden är den officiella anmälan- och infotråden om träffen. Denna förstaposten kommer att editeras vartefter vi släpper mer info! Posta er anmälan i denna tråd.

Var: Vätterviksbadets Camping utanför Vadstena http://www.vadstenacamping.se Följ skyltarna på området. Vi kommer att hålla till i den Södra änden av campingen.
När: 3-5/7
Vem: Alla, du behöver inte komma i en Audi, men det uppskattas!
Kostnad:
- Träffkostnad: 100kr
- Övernattning utan el: 150kr
- Övernattning med el: 200kr
Hålltider:
- FREDAG
När som helst under eftermiddagen. Vi dyker upp under kvällen och om vi inte hunnit dit så kommer vi.
- LÖRDAG
12:00 Träffen startar.
ca 19:00 Gemensam grillning och avslut.
- SÖNDAG
13:00 Avresa för de som önskar åka till Nordicaudis Glassträff i Söderköping.
  • Old News:
    2009-06-13 -> Det börjar närma sig träffen och om ni önskar boka stuga eller villavagn så måste ni själv kontakta campingen. För er som ska bo i egen husvagn eller tält behöver inte boka det innan. Detaljer om priser m.m. kommer senare. Vi håller på att planera för en hel del aktiviteter som t.ex. den från förra året mycket uppskattade konbanan. Förslag på aktiviteter får ni gärna PM:a till mig, GT_87 eller rallytobbe. Likaså om ni har ett stamställe där ni handlar delar. Gå dit och tigg till er lite träffpriser. Det är alltid uppskattat!

    Vi kommer även att skicka en inbjudan till sciroccoklubben och erbjuda dom att vara med på vår träff. Våra bilar är ju lite från samma tid och samma stuk.

    2009-05-07 -> Datumet för 2009 års träff är nu spikat. Det blir den 3-4 Juli. Ansök om semester, spara ihop soppapengar, ställ in bröllopet och skjut upp planerade födslar redan nu!!! På söndagen den 5 Juli så är Nordicaudis Glassträff i Söderköping. Vi hade tänkt det som en rolig avslutning på vår träff för de som vill! Vi hoppas på bättre deltagande detta år. Förra året hade vi 25 anmälda bilar men bara 8 kom. Vi som var där hade en grymt rolig helg med karavanåkning, konbana, tävlingar, grillning, lite pilsner, Mycket GT-snack, en och annan rolig historia m.m. m.m.! Denna träff kommer bli minst lika kul!
Anmälda deltagare, Bil, Åker från
1. Bruzze + tjej, GT, Linköping
2. Edis + Bror, GT, Hyltebruk
3. Rallytobbe, GT, Tranås
4. Totti, GT, Tranås
5. Fegis, GT, Tidaholm
6. Kitty + Sambo, Kanske GT, Skaraborg
7. Scorpio86, Kanske GT, ? (Preliminäranmälan)
8.
9. sonken91, GT, Hagfors
10. coupesudden, A90, Sunne
11. Henke_GT85, GT, Borås (Preliminäranmälan)
12. Jimmen, Bil, Örebro
13. Audi_Melin, GT, Nässjö
14. GT_87 + Linda och bror, GT, Gotland
15. Jojjan, GT, Degerfors
16. Lilja, GT, Motala
17. HASSE GT, Audis, Kolbäck
18. hagiz, GT, Växjö/Bergunda
19. Audi5cyl + Absolutcheva, GT
20. GT-Björn o farsgubben, GT, Nässjö
21. Josam, GT, Örebro
22. sleeper, GT-Q, Eskilstuna
23.
24.
25.
26.
27.
28.
29.
30.
Senast redigerad av 18 bruzze, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
rallytobbe
GT-fanatiker
Inlägg: 566
Blev medlem: sön apr 03, 2005 14:47
Ort: Tran
Kontakt:

Inlägg av rallytobbe »

Grabben och jag kommer ( 2 GT )
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

I´ll be there *asg*
Fegis
GT-fanatiker
Inlägg: 647
Blev medlem: sön aug 24, 2008 16:49
Ort: Tidaholm

Inlägg av Fegis »

Sätt upp mig på kanske listan ska bara höra om ledighet..
Kitty
GT-tok
Inlägg: 149
Blev medlem: ons nov 19, 2008 01:18
Ort: Skaraborg
Kontakt:

Inlägg av Kitty »

Jag o sambon kommer, håll tummarna att det lyckas bli i gt:n! :D

En snabb OT: Fegis, samåka? :)
Fegis
GT-fanatiker
Inlägg: 647
Blev medlem: sön aug 24, 2008 16:49
Ort: Tidaholm

Inlägg av Fegis »

Kitty skrev:Jag o sambon kommer, håll tummarna att det lyckas bli i gt:n! :D

En snabb OT: Fegis, samåka? :)
Kan vi göra =) lite roligare när man har en GT framför eller bakom sig.
Scorpio86
GT-fanatiker
Inlägg: 284
Blev medlem: tor dec 20, 2007 02:08

Inlägg av Scorpio86 »

sätt mig på preliminärt så länge. beror på om jag får ledigt och bilen är nästan klar ;)
odens
GT-diggare
Inlägg: 66
Blev medlem: tor jul 03, 2008 04:26
Ort: Mockfj

Inlägg av odens »

Sätt upp mig på Preliminäranmälan! Har ju bara 26mil dit, Ska höra om ledigt den 3dje!
Användarvisningsbild
bruzze
GT-fanatiker
Inlägg: 1528
Blev medlem: mån mar 12, 2007 13:53
Ort: Link

Inlägg av bruzze »

Ett förtydligande till odens och andra. Fredagen är till för uppsamling och lite hang around på kvällen. Huvuddagen är lördagen den 4:e. Programmet är inte spikat men förra året såg det ut såhär:

- FREDAG:
12:00 Campingen öppnar och under kvällen gemensam grillning.
- LÖRDAG:
12:00 Samling.
14:30 Crusing med hemlig köraktivitet. Möjlighet till lunch.
17:00 Återsamling på träffområdet.
19:00 Prisutdelning och avslut för dagen. I samband med detta, gemensam grillning.
- SÖNDAG:
14:00 Träffen avslutas,
Användarvisningsbild
Dajjmen
GT-fanatiker
Inlägg: 658
Blev medlem: sön mar 25, 2007 23:26
Ort: Helsingborg

Inlägg av Dajjmen »

Skulle gärna komma men det är 40 mil och jag är inte helt 100 på ett bilen hade klarat en sån påfrestning. Men en annan gång kanske.

//Dajjmen
Bild
Användarvisningsbild
gt_87
GT-fanatiker
Inlägg: 1624
Blev medlem: tis feb 28, 2006 09:25
Ort: Gotland

Inlägg av gt_87 »

dajmen. klart gt:n klarar det. när jag hade tjej i värmland åkte jag från gotland upp till henne ca 40 mil enkel resa. sån resa gjorde jag 2 till 3 gånger i månaden. lovar den håller *yes*
Användarvisningsbild
bruzze
GT-fanatiker
Inlägg: 1528
Blev medlem: mån mar 12, 2007 13:53
Ort: Link

Inlägg av bruzze »

För er som var med och er som inte var med förra året så hittar ni bilderna här: http://bilsnack.com/gt/viewtopic.php?t=2571
Användarvisningsbild
sleeper
GT-fanatiker
Inlägg: 291
Blev medlem: tor dec 13, 2007 19:16
Ort: Eskilstuna

Inlägg av sleeper »

Dajjmen skrev:Skulle gärna komma men det är 40 mil och jag är inte helt 100 på ett bilen hade klarat en sån påfrestning. Men en annan gång kanske.

//Dajjmen
Vad kan vara mindre påfrestande för en bil än att slippa kallstarter och för en gångs skull få bli genomvarm i hela drivlinan och slippa se samma byggnader och miljö dag ut och dag in, en bil mår bra av att få sträcka ut lite och se lite nya landskap! :D

Jag köpte min 90 quattro 100 mil hemifrån, han sa att han körde med den fram och tillbaka till jobbet så då vart det boka flygbiljett och så körde jag hem den de 100 milen, tror aldrig den bilen mått så bra! *yes*

Edit: Själv dyker jag upp om ekonomin håller trots tillfällig arbetsbrist..
Bilarna: http://www.garaget.org/quattro
Audi coupe quattro -87
Användarvisningsbild
Dajjmen
GT-fanatiker
Inlägg: 658
Blev medlem: sön mar 25, 2007 23:26
Ort: Helsingborg

Inlägg av Dajjmen »

sleeper skrev:
Dajjmen skrev:Skulle gärna komma men det är 40 mil och jag är inte helt 100 på ett bilen hade klarat en sån påfrestning. Men en annan gång kanske.

//Dajjmen
Vad kan vara mindre påfrestande för en bil än att slippa kallstarter och för en gångs skull få bli genomvarm i hela drivlinan och slippa se samma byggnader och miljö dag ut och dag in, en bil mår bra av att få sträcka ut lite och se lite nya landskap! :D

Jag köpte min 90 quattro 100 mil hemifrån, han sa att han körde med den fram och tillbaka till jobbet så då vart det boka flygbiljett och så körde jag hem den de 100 milen, tror aldrig den bilen mått så bra! *yes*

Edit: Själv dyker jag upp om ekonomin håller trots tillfällig arbetsbrist..
Mjo du har säkert rätt, men om nått skulle strula så är det inte kul att vara 40 mil hemifrån. Sen är ju ekonomin lite taskig eftersom jag är arbetslös.
Bild
sonken91
Inlägg: 3
Blev medlem: mån apr 13, 2009 16:15
Ort: Hagfors/V

Inlägg av sonken91 »

ja kommer också, tar med mig Gtn :)
Användarvisningsbild
coupesudden
GT-fanatiker
Inlägg: 255
Blev medlem: fre jan 18, 2008 18:44
Ort: sunne

Inlägg av coupesudden »

kommer nog jag oxå =) det var ju så himlans trevligt sist alltså =) men jag kommer nog i -90 coupén denna gång ... hoppas det är ok =)
Användarvisningsbild
Henke_GT85
GT-fanatiker
Inlägg: 195
Blev medlem: lör apr 28, 2007 00:52
Ort: Bor

Inlägg av Henke_GT85 »

sätt upp mig som preliminär! själklart tar jag GT'n
Användarvisningsbild
bruzze
GT-fanatiker
Inlägg: 1528
Blev medlem: mån mar 12, 2007 13:53
Ort: Link

Inlägg av bruzze »

coupesudden skrev:kommer nog jag oxå =) det var ju så himlans trevligt sist alltså =) men jag kommer nog i -90 coupén denna gång ... hoppas det är ok =)
Nu blir jag besviken. Trodde du skulle komma med Sportisen! Är den inte klar än? Vad har du gjort hela vintern??? :-)

Självklart är du välkommen i vad du än åker i. Det är inte vad man kör som räknas utan vad man har i blodet *yes*
Användarvisningsbild
coupesudden
GT-fanatiker
Inlägg: 255
Blev medlem: fre jan 18, 2008 18:44
Ort: sunne

Inlägg av coupesudden »

har ju förlustat mig med peugeoten ju =) ska lacka -90 coupen nu å sen ska jag ta GT:n ....å sen ska jag äntligen ta mig an kortisen =) har för många projekt på kö .... suck
Användarvisningsbild
Jimmen
GT-fanatiker
Inlägg: 361
Blev medlem: sön okt 30, 2005 13:41
Ort: Vicktory Lake

Inlägg av Jimmen »

för två år sen strula farsans gt på träffen, men det var ju rätt ställe att strula på kan man väl säga, många kunniga och reservdelar på OKQ8 i det fallet... Tror inte man har nått att förlora på att testa :-)
Låst