Träff 2007

Information om träffar samt bilder från träffarna
Användarvisningsbild
bruzze
GT-fanatiker
Inlägg: 1528
Blev medlem: mån mar 12, 2007 13:53
Ort: Link

Inlägg av bruzze »

Ha ha jag kan ju berätta en anekdot. När jag precis hade fått mitt kort var vi ett gäng från skolan och körde gokart. Efter typ 5 omgångar á 8 minuter var det dags att åka hem. Satte mig i min morsas 245:a och drog iväg med bilen full med folk. När jag kom till första 90gradaren så satt gokartkörningen kvar. Jag vred ett kvarts varv på ratten när jag skulle ta kurvan i lite för snabb hastighet. Det tog någon sekund innan jag fattade vad jag gjorde men fan vad jag fick ratta och VAD det krängde. Det var typ ett hårstrå från att jag la bilen i diket. Fan vad pinigt!

Så är det med för få mils bilrutin i kroppen!

Bruzze

Dottern Elin hälsar: ELIN *asg* *yea* *yes* *neutral* *hehe* :wink: :oops: :shock: :( :? :cry: :!: :?: :: :roll: :lol: 8) :evil:
Användarvisningsbild
Gizmo
GT-fanatiker
Inlägg: 1034
Blev medlem: lör jul 08, 2006 21:52
Ort: Landskrona
Kontakt:

Inlägg av Gizmo »

Hehe ja det hade varit fint om bilen bara hade fortsatt ut mot diket o sen hade den lagt sig där fint..
Vad skulle man sagt till mossan då???

Säkert en orginal 245:a med 70 profil.. Finns det något som kränger så mycket som en sån.. hehe

Hälsa tillbax :D :lol:
Audi - Four rings to rule them all.. http://www.garaget.org/?car=5922
Användarvisningsbild
bruzze
GT-fanatiker
Inlägg: 1528
Blev medlem: mån mar 12, 2007 13:53
Ort: Link

Inlägg av bruzze »

70-profil you bet. Min mor är inte så mycket för styling! Den hade nog rullat nått varv också med det krondiket som finns där!

Elin tackar.
Användarvisningsbild
Dompers
GT-fanatiker
Inlägg: 618
Blev medlem: tor feb 09, 2006 17:41
Ort: Degedala!
Kontakt:

Reminder!

Inlägg av Dompers »

Tror inte jag behöver påminna om detta men.... SNART ÄR VI DÄR!!!!
Det närmar sig med stormsteg. :D :D
Vad "snackar" jag om?.. JO, TRÄFFEN SÅKLART!!!!! :D :D
[____]==OOOO==[____]

*Filosofen*
Användarvisningsbild
bruzze
GT-fanatiker
Inlägg: 1528
Blev medlem: mån mar 12, 2007 13:53
Ort: Link

Inlägg av bruzze »

Japp det närmar sig! Jag skulle vilja veta intresset för ett Gokartrace ifall jag ska boka! Hittills ser det bra ut! Vem är träffgeneral?

Bruzze
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Tänk dock på kostnaden, det är inte billigt att köra gokart. Det finns ingen kassa att plocka pengar ur heller...

Hur ser schemat ut med aktiviteter och sådant? Ska jag låsa denna tråden och starta upp en ny renodlad tråd där vi tar upp lite mer specifikt vad som gäller? Denna tråden börjar bli lång och svår att överblicka, det finns lite info här och var.

Det närmar sig med stormsteg :D
Användarvisningsbild
codrac
GT-fanatiker
Inlägg: 201
Blev medlem: sön sep 24, 2006 20:34
Ort: V
Kontakt:

Inlägg av codrac »

låter vettigt Edis *yes* hursom helst så får väl dom som tycker att dom har råd åka gokart, alla förstår nog att det blir ur egen ficka? :roll:
-Audi 80 Quattro V6 -94 -Audi 80 Quatrro -86 -Audi 80 Quattro -85
Användarvisningsbild
bruzze
GT-fanatiker
Inlägg: 1528
Blev medlem: mån mar 12, 2007 13:53
Ort: Link

Inlägg av bruzze »

Exakt egen ficka gäller. Kostar typ 300 - 500kr för ett race med kval och final. Mycket kul för dom pengarna! Kunde vara en kul aktivitet samtidigt som lite crusing genom linköping!

http://www.ma-grandprix.com/
http://www.hyrgokart.com/

Forsätt gärna på din anmälningstråd med viktig info. Den här tråden kan ju vara kvar som en diskussionstråd om träffen!

Bruzze
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Jo, jag kan ju fylla på anmälningstråden, men eftersom inte jag håller i något så vill jag att någon serverar mig med info :D

Jag tänkte lägga ut en blänkare på NordicAudi snart, då vore det bra med ett litet "program".

Personligen tycker jag att gokart är riktigt roligt, men jag tycker det är lite synd att ha ett event som kostar en hel del som kanske inte alla kan genomföra. Det är ju inte så kul om det hoppar av anmälda om det visar sig att det kommer att bli dyrt att vara med på allt.
Hursomhelst så tycker jag att idén att åka på hembesök hos spq-specialaren vore underbart om det gick att genomföra. Men jag vet att det fixas och donas och planeras hos Dompers och på Gotland, så de kanske har hela schemat klart redan.

Nedräkningen har verkligen börjat! Jag tänkte att jag skulle lackat lite motordetaljer och trixa lite, men jag vet inte om jag vågar skruva isär allt, då råkar jag väl ut för skumheter med allt möjligt istället :lol:
Användarvisningsbild
bruzze
GT-fanatiker
Inlägg: 1528
Blev medlem: mån mar 12, 2007 13:53
Ort: Link

Inlägg av bruzze »

OK Kollar med Dompers om det funkar. En 300kr borde man kunna klämma fram. Om man inte vill va med så kan man titta på! Eller stanna i vadstena.

Update: Har överlåtit GT_87 att kolla om det finns tid för ett race. Han och Bowser är ju lite aktivitetsnissar. Jag ställer upp och ordnar racet ifall det blir av. Mer info kommer!

Bruzze
Audimannen2
GT-fanatiker
Inlägg: 564
Blev medlem: ons dec 28, 2005 13:08
Ort: Uppsala/Alunda

Inlägg av Audimannen2 »

Edis Det brukar kunna bli så, om man har tänkt man ska fixa lite med motorn, så blir det nåt knas sen, man vill ju inte bli ståendes nu när det inte är så långt kvar till träffen *hehe* .......längtar :D



//Audimannen2
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Har lagt ut info om träffen på www.gtcoupe.se och skapade även en tråd på NordicAudi

:D
Användarvisningsbild
gt_87
GT-fanatiker
Inlägg: 1624
Blev medlem: tis feb 28, 2006 09:25
Ort: Gotland

Inlägg av gt_87 »

trevligt med reklam för oss inne på nordic audi *yes*
Användarvisningsbild
Christian_J
GT-fanatiker
Inlägg: 272
Blev medlem: fre okt 08, 2004 20:49
Ort: S
Kontakt:

Anmälan

Inlägg av Christian_J »

Hejsan!

Då var man nybesiktigad med blankt papper igen, så jag tänkte anmäla mig till träffen! Det är väl inte försent än?

Kommer att ta med mig familjen i följebil (AC + barnstol), kanske yngste deltagaren på träffen? 8)

mvh

/Christian

Pihlblad har pratat om att följa med men han låg fortfarande i garaget när jag såg honom sist så han får väl tala för sig själv... :wink:
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Jag lägger till Christian på listan!!

Jag har bokat en stuga mellan lördagen och söndagen, så lillebrorsan hänger med, ev. syrran också, vi får se hur fullt det blir i bilen. Brorsan är GT-sugen som tusan, så om någon vill sälja en fin GT till honom så är han säkert lättövertalad :lol:
Användarvisningsbild
SibbSon
GT-fanatiker
Inlägg: 495
Blev medlem: tor sep 29, 2005 12:18
Ort: Sthlm

hejsan

Inlägg av SibbSon »

bättre sent än aldrig, tjejen har tagit semester så hon jag & knodden kommer!! =D dock i våran "nya" A6 =P lova att inte mobbas! :wink:
Användarvisningsbild
gt_87
GT-fanatiker
Inlägg: 1624
Blev medlem: tis feb 28, 2006 09:25
Ort: Gotland

Inlägg av gt_87 »

har blivit lite ändrade planer till träffen min pappa kommer med på träffen med och kommer köra en gt eftersom linda inte fått sitt kort än. den röda åär på ställd och försäkrad idag och dax för besiktning på onsdag. :D
Hinken
GT-diggare
Inlägg: 55
Blev medlem: ons jun 07, 2006 07:01
Ort: Sj

Inlägg av Hinken »

Kul att fler och fler anmäler sig *yes*
Själv måste jag tyvärr hoppa av dock :cry: så du kan stryka mig Edis.
Får inte slänga kryckorna förrän tidigast om en månad. Men hoppas ni får det kul och att bilder läggs ut här sen
Användarvisningsbild
bruzze
GT-fanatiker
Inlägg: 1528
Blev medlem: mån mar 12, 2007 13:53
Ort: Link

Inlägg av bruzze »

Hinken: Vi får väl anlita en bårbil till dig! KAn du inte hänga med någon upp som åker? Eller fixa någon polare/flickvän som kör. I Linköping (Vadstena +5mil) finns ju IKEA och Tornby där det finns grymt många butiker. Något för en shoppingsugen tjej... Dyrt kan det bli men det kan det ju vara värt för att komma på träffen!

Slängde ut en blänkare om vår träff på StreetX som är Linköpings bilentusiast- och "åka fort på nätterna"-klubb.

Bruzze
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Rallytobbe skrev detta i en annan tråd:
Jag tror inte jag hinner färdigt bilen till träffen i år ha ha men nästa år SKA den vara färdig så då kommer jag att ta den till Träffen.
Tänkte ta den på en släpkärra till Träffen, Edis skrev något om bara dom med GT fick slafa över men det får nog vara det blir lite bökigt ,så grabben och jag kommer alla fall till Träffen men utan Gtn och skikar lite på era bilar.
Jag har aldrig skrivit något sådant, däremot så är det bara de med GT som kommer att stå på träfflistan. Om man vill bo på campingen så är det ju bara att checka in! Är man intresserad av GT:s får man ju inte missa detta! :D

Ville bara reda upp detta för jag har inte förbjudit någon att komma dit. :shock:
Låst