Lite förhandstitt på en framtida klassiker - The groupB book

Samlar du på Audiprylar? Visa dina GT och urisrelaterade saker här.
Användarvisningsbild
Cerwinski
GT-fanatiker
Inlägg: 395
Blev medlem: ons jan 02, 2008 23:40

Lite förhandstitt på en framtida klassiker - The groupB book

Inlägg av Cerwinski »

Eftersom jag har beställt ett ex :oops: så fick jag lite förhandstitt i senaste nyhetsbrevet gällande denna produktion.

Är det någon som har det mista intresse i att äga ett exemplar av denna så är det läge att beställa (kanske försent..)?
Den kommer att tryckas i 500 ex som var och ett är handsignerat av "alla" som var något på grupp B-tiden och numrerade.

Bild Bild

Bild

Now that we have a prototype of the book, we can tell you some definite statistics of which probably the most impressive is that it weighs just over twelve kilograms - twenty-six and half pounds. You may need to test your shelf or coffee table to be sure it can take the weight. The two volumes fit into a specially designed slipcase of which the external dimensions are 36cm x 36cm x 14.5cm (14.2 inches x 14.2 inches x 5.7 inches). There are over 1,000 pages of extra thick paper and the covers are made from leather and linen. In addition, each book carries an engraved metal plate bearing your individual customer number. Inside - and these numbers are conservative - there are more than 2,500 photographs and 250 original documents while, at the last count, there were getting on for 200,000 words.

http://www.thegroupbbook.com/
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Haha, du är galen :lol:

Jag hade inte en aning om att detta var på gång, men jag lägger fasiken inte 10000kr på dem även om jag skulle vilja ha dem i hyllan. Riktigt kul att några gör en sådant verk, men jag hade hellre sett en större upplaga och ett mycket lägre pris... :roll:
Användarvisningsbild
Cerwinski
GT-fanatiker
Inlägg: 395
Blev medlem: ons jan 02, 2008 23:40

Inlägg av Cerwinski »

Idag kom ett paket... :D

Det var den utlovade förhandstitten av produktionen och en lapp för förskottsbetalning. Spännande att jag försökt hämta ut paketet tre gånger och dom hade inte ankomstregistrerat det på utlämningsstället :?
Efter en del letande hittade hon paketet på hyllan, men systemet sade att det inte fanns.

Hoppas den oturen inte håller i sig när det riktiga paketet kommer...

Bild

Här får man en känsla av storleken. Rätt maffig! :)

Bild


..här jämfört med A4-arket som sitter där. Vilke för övrigt talar om att jag beställt bok No 100 av 500 :) (Man fick boka ett nummer själv)

Bild

Bild

Bild
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Ser läckert ut! Undrar hur många de har sålt?

Det blir perfekt att du kapar av ryggen på böckerna så kan vi scanna av sidorna och lägga ut de i forumet. :wink: :lol:
Användarvisningsbild
Cerwinski
GT-fanatiker
Inlägg: 395
Blev medlem: ons jan 02, 2008 23:40

Inlägg av Cerwinski »

Jaa, det är frågan.
Skulle inte förvåna mig om någon tok köpt flera ex..

Japp, självklart, lägger dom i planhyveln bara så kan jag scanna på jobbet sen ;)
Användarvisningsbild
blueman83
GT-fanatiker
Inlägg: 931
Blev medlem: fre nov 09, 2007 02:32
Kontakt:

Inlägg av blueman83 »

Trevligt, du får ta med böckerna till ditt hemförsäkringsbolag sen och försäkra dom vid ev. brand eller liknande. *yes*
Användarvisningsbild
Cerwinski
GT-fanatiker
Inlägg: 395
Blev medlem: ons jan 02, 2008 23:40

Inlägg av Cerwinski »

Ojojoj, idag kom ASET!

Lådan som kom var 470x470x300mm och väger alltså närmare 15kg.

Bild

Emballerat med 50mm frigolig låg den tryggt bevarad som när den packades.
No100 :)

Bild

Det är alltså 2 FETA böcker på över 500 sidor var (varje bok är ca 65mm tjock).


Bild

Graverad skylt på varje bok säger vilken av 500 det är och jag beställde alltså No100.

Bild

Har ströbläddrat lite i den ENA boken och säger bara jiiiisses vad material, och vilka bilder! Måste nog sjukskriva mig från jobbet och beställa en travers till taket i sovrummet... ;)

Bild

Har ni minsta lilla funderingar att beställa denna best, så gör det medans det fortfarande finns några kvar... Svårt att motivera att det är värt det men jag tror fasen jag måste säga det ändå. KLART VÄRT! *yes*
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Fasiken vad NICE!! Underbart samlarobjekt! :D

Men du får vara försiktig, kan bli allvarliga olyckor om du skulle somna med en av böckerna i sängen. Kvävd under en grupp-B-bok skulle inte vara bra, då kanske boken blir förbjuden precis som rallyklassen :wink: :lol:

Man blir ju sugen, men jag tycker fortfarande att det är för mycket pengar. Tur att man inte kan se böckerna på närmare håll :lol:
Användarvisningsbild
blueman83
GT-fanatiker
Inlägg: 931
Blev medlem: fre nov 09, 2007 02:32
Kontakt:

Inlägg av blueman83 »

Riktigt läckert måste jag säga. *yes*

Motorblocket på bilden ser ut att vara duktigt deckat. :D
Skriv svar