Vajer till motorhuv

Här snackas det plåt, plast och glas
Användarvisningsbild
Clay
GT-diggare
Inlägg: 56
Blev medlem: lör mar 11, 2006 15:17
Ort: Norrk

Vajer till motorhuv

Inlägg av Clay »

Hej!
Jag behöver hjälp med att komma in i motorutrymmet så jag kan ladda mitt urladdade batteri. Problemet är att vajern till motorutrymmet har gått av. Jag tror att den har lossnat inne i motorutrymmet nånstans.

Så frågan är om någon varit med om liknande och lyckats tagit sig in på något annat sätt. För mig verkar det omöjligt, men visst 17 måste det bara gå på nått sätt utan att behöva förstöra bilen?
Jag har varit under bilen och försökt den vägen men det sitter så mycket skyddsplåtar och liknande så man kan inte se att komma åt den vägen heller.

Hur går i motorutrymmet går vajern? Var är lämpligaste väg att ta sig in?

Mvh.
/ Kim
Användarvisningsbild
codrac
GT-fanatiker
Inlägg: 201
Blev medlem: sön sep 24, 2006 20:34
Ort: V
Kontakt:

Inlägg av codrac »

jag har vart med om liknande.. då pillade jag bort grillen och kom åt huvlåsen direkt den vägen, men kan inte svara på riktigt hur grillen sitter fast på en GT? men det är det bästa sättet tror jag, du får försöka *yes*
-Audi 80 Quattro V6 -94 -Audi 80 Quatrro -86 -Audi 80 Quattro -85
Användarvisningsbild
gt_87
GT-fanatiker
Inlägg: 1624
Blev medlem: tis feb 28, 2006 09:25
Ort: Gotland

Inlägg av gt_87 »

hej. skulle du inte kunna pilla loss grillen på något sätt? den sitter bara i krokad ner till så att du vinklar grillen framåt ner till och kan komma åt att dra i vajern vid båda huv låsen. mvh micke
Användarvisningsbild
Clay
GT-diggare
Inlägg: 56
Blev medlem: lör mar 11, 2006 15:17
Ort: Norrk

Inlägg av Clay »

Tack för bra tips. Det får jag försöka med. Bara man kommer åt vajern via grillen så.
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Aha, intressant, listigt tips det där med grillen. Skriv hur det går!
Användarvisningsbild
SibbSon
GT-fanatiker
Inlägg: 495
Blev medlem: tor sep 29, 2005 12:18
Ort: Sthlm

kom igen nu! ;)

Inlägg av SibbSon »

Det är faktiskt bara att plocka ut grillen & sen öppna krokarna där vajern går igenom på varje sida av grillen vänster/höger dra i dem så poppar huven opp som ett flöte *yes*
Användarvisningsbild
Clay
GT-diggare
Inlägg: 56
Blev medlem: lör mar 11, 2006 15:17
Ort: Norrk

Inlägg av Clay »

Ja bra tips, men vi lyckades inte ändå :oops: Det kan ha varit nått annat skit också att vajern gått av på ett tokigt ställe eller fastnat så man måste ta i som en oxe.
Vi bogserade igång den istället och så fick jag bilen såld. Så kan det gå.
Skriv svar