Takbyte

Här snackas det plåt, plast och glas
HASSE GT
GT-fanatiker
Inlägg: 185
Blev medlem: fre jun 17, 2005 00:01
Ort: Kolb

Takbyte

Inlägg av HASSE GT »

Hej alla GT freek! Idag upptäckte jag något väldigt underligt när jag kapade av taket på min urquattro för att jag ej ska ha lucka på den o se,nån toktysk har fylt hela takstolpen fram med fogskum,undra på att dom rostar där,det var lika på taket som jag skall sätta dit! FN tur man hadde böjbart borrfästeså man fick in en roterande fil o fick bort det hade nog inte varit hällsosamt att svetsa i den smeten.

MVH HASSE GT
GT Four ever
Användarvisningsbild
codrac
GT-fanatiker
Inlägg: 201
Blev medlem: sön sep 24, 2006 20:34
Ort: V
Kontakt:

Inlägg av codrac »

hehe! men det kan väl inte ha vart det orginal? låter ju helknasigt :? jaja jag får väl komma över och titta på de nån dag *yes*
-Audi 80 Quattro V6 -94 -Audi 80 Quatrro -86 -Audi 80 Quattro -85
THEDUDE
GT-intresserad
Inlägg: 10
Blev medlem: lör jan 13, 2007 15:06

hehe

Inlägg av THEDUDE »

tjena jaså du har börjat fimpa taket nu?det därmed fog skum har jag vart med om förut.dock inte i tak stolpen.det var typ vid bakskärmen eller någe.din tvätt är fram tagen.bara att hämta. :D har du fått dina dörrar? viste du nån som hade uris bakskärmar?hälst i plåt.ps min tele har blivit stulen så jag har inge nr just nu men kommer få det gammla till baka så fort jag får kortet.mvh johan
Användarvisningsbild
Dompers
GT-fanatiker
Inlägg: 618
Blev medlem: tor feb 09, 2006 17:41
Ort: Degedala!
Kontakt:

Fogskum!

Inlägg av Dompers »

Ser man, ser man, ska allt kolla över detta nu när jag ska montera "dränerings-slangar" i takstolparna! :?
[____]==OOOO==[____]

*Filosofen*
HASSE GT
GT-fanatiker
Inlägg: 185
Blev medlem: fre jun 17, 2005 00:01
Ort: Kolb

Takbyte

Inlägg av HASSE GT »

Tjena! Nu har jag inget hål i taket längre.Nu har jag mallar, om det är någon som vill ha igen draghålet o göra racerbil.Kommer med bilder under projekt senare. så det år bara att höra av sig så får ni låna mallarna


MVH HASSE GT
GT Four ever
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Kul att det rullar på med projektet :D

Låter ju inte helt smart med skum i stolparna, hur är det på andra bilar? :?
HASSE GT
GT-fanatiker
Inlägg: 185
Blev medlem: fre jun 17, 2005 00:01
Ort: Kolb

Takbyte

Inlägg av HASSE GT »

Hej Edis! Tror att alla har det,varför vet jag inte! Men troligt att dom har fixerat slangar o el på detta viset, annars är takstolpen rymlig inuti..Fogskummet sitter från takstolpen överkant till ca250mm ner.Det är nog därför alla med lucka rostar mer än dom som inte har det. dom flästa rostar ju från rutans överkant och 100mm nedåt, även dom utan lucka.men det är inte lika vanligt tror jag


MVH HASSE GT
GT Four ever
Användarvisningsbild
Gizmo
GT-fanatiker
Inlägg: 1034
Blev medlem: lör jul 08, 2006 21:52
Ort: Landskrona
Kontakt:

Luckan

Inlägg av Gizmo »

Ja då e där ett svar på varför det rostar så mycket.. Litta tradigt ju.. där måste ju ha varit ett enklare sätt att sätta fast slangen på
Audi - Four rings to rule them all.. http://www.garaget.org/?car=5922
Skriv svar