Sida 1 av 1

Är detta fattigt?

Postat: mån jun 04, 2007 17:36
av Dajjmen
Tjabba, har planer på att köpa en vanlig Gt och köpa typ ur-breddningen och huven och grupe B vingen. Är detta fattigt att göra om man bara kör framhjulsdriven orginalmotor??

//dajjmen

Postat: mån jun 04, 2007 20:25
av codrac
personligen tycker jag att det är lite fattigt att försöka efterlikna nått som man inte har eller går för.. men det är ju många som inriktar sig bara på "styling" så om du vill göra det så tycker jag att du ska. själv hade jag nog tagit alla dessa pengar det kostar och köpt en värre bil från början, typ en GT quattro eller kanske en Uris *yes*

Postat: mån jun 04, 2007 20:55
av Dajjmen
codrac skrev:personligen tycker jag att det är lite fattigt att försöka efterlikna nått som man inte har eller går för.. men det är ju många som inriktar sig bara på "styling" så om du vill göra det så tycker jag att du ska. själv hade jag nog tagit alla dessa pengar det kostar och köpt en värre bil från början, typ en GT quattro eller kanske en Uris *yes*
Men hur många Gt Quattro finns det på blocket :P

Postat: mån jun 04, 2007 21:02
av codrac
nä man kanske får ha lite tålamod och leta,, det kommer ju nån då och då eller köp allt av 90tq :
http://www.traderamotor.com/showObject. ... %9dprojekt

Postat: mån jun 04, 2007 21:24
av bruzze
Jag tycker att det är lite fattigt ja. Tänk dig själv, du är ute och cruisar i din färdiga bil och vid ett rödljus rullar upp en plastig subaru impotentresa eller en 850 turbo med alldeles för mycket självförtroende(Edis, det är inte dig jag menar :) ). Jaha racetime, igen. Det bara dammar till på sidan medans du fortfarande håller på att vara upp dina 136 friska...

Bättre att få ett grymt skick och en grp B med huven är alldrig fel. Men skärmarna "writes checks the enginge can't cash..."

Min åsikt! Hur du än gör så lycka till! Jag vet en skärmbreddad GT med originalskärmkanterna kvar också. Den är ascool men motorn är original, tror jag.

Bruzze

Postat: mån jun 04, 2007 22:40
av Edis
Jag har ju skaffat lite urquattroskärmar m.m. och har tänkt att skruva på det på min 85:a... Men det börjar faktiskt att bära emot, den är faktiskt lite för fin i plåten för att man ska "sabba" den.. Har även funderat på det där med "får i ulvakläder", men det bekymrar inte mig, det går ju alltid att trimma om man vill det... :D

Hursomhelst så kostar det en slant att köpa alla delar man behöver till denna operation, plus att man upptäcker mer rost än man trodde fanns när man börjar kapa i delarna... Det är då det börjar dra iväg i tid och pengar, för ju mer man pillar på grejerna desto mer hittar man. Man vill ju inte göra det "halvdant" heller...

Postat: tis jun 05, 2007 09:28
av Simpa
Alternativt bara bredda den bak för skoj skull och dra på grupp B vingen. Då ser den ju ut att vilja gå frammåt och man lurar inte ett tränat öga. Då race:ar man med en kul GT och inte en skum uris...

Postat: tis jun 05, 2007 11:00
av Dajjmen
Mjo förstår vad ni menar, men tänte att man kanske kan bygga sig en uris replika, sen när man har lite mer pengar och tid köper man en audi 90 quattro och stoppar i den i gtn, mer som ett långtidsprojekt, jag är inte så mycket för att trimma och sånt utan mer för utseende.

Postat: ons jun 06, 2007 15:17
av codrac
sen när man har lite mer pengar och tid köper man en audi 90 quattro och stoppar i den i gtn
hur menar du nu? ::

Postat: ons jun 06, 2007 16:13
av Edis
Håller med codrac, det blir nog lite svårt att "stoppa i" den i GT:n. Det är inte bara att smacka på drivlinan, du får bygga dig en kardantunnel och allt det medför om du ska lyckas få en GT fyrhjulsdriven. Ett "litet" projekt om man säger så...

Postat: ons jun 06, 2007 20:04
av Dajjmen
Edis skrev:Håller med codrac, det blir nog lite svårt att "stoppa i" den i GT:n. Det är inte bara att smacka på drivlinan, du får bygga dig en kardantunnel och allt det medför om du ska lyckas få en GT fyrhjulsdriven. Ett "litet" projekt om man säger så...
haha, jag trodde det var typ klick :D