Gångjärn till dörrarna

Här snackas det plåt, plast och glas
Användarvisningsbild
dagg
GT-fanatiker
Inlägg: 1088
Blev medlem: fre jul 20, 2007 20:57
Ort: R

Gångjärn till dörrarna

Inlägg av dagg »

Jo de är så att mina dörrar "glappar" oerhört mkt, har plockat av dörrarna och konstaterat att det är gångjärnen.. så jag undrar hur f*n man fixar det?? ja har ju ingen lust att kapa bort dem å svetsa dit nya,, för då lär man ju aldrig få det bra :P

ska lägga upp bild på vad jag menar sen, har inte tillgång till kabeln som man överför bilder med =)

MVH
NipO
GT-fanatiker
Inlägg: 465
Blev medlem: lör jul 28, 2007 23:36
Ort: Tran�s
Kontakt:

Inlägg av NipO »

det är troligtvis "pinnen" som går igenom gångjärnet du menar. brukar vara den som gör att det blir glapp. kolla om det går att slå ut den pinnen på något sätt o hitta på en annan pinne , typ något bultliknande.
Audi GT Quattro -85
Användarvisningsbild
dagg
GT-fanatiker
Inlägg: 1088
Blev medlem: fre jul 20, 2007 20:57
Ort: R

Inlägg av dagg »

ja precis det är den jag menar.. har provat att slå ganska hårt, men den rubbas inte :roll:

har inte vågat ta i, är det bara att banka på eller? sen är de ju frågan om man ska slå uppifrån eller underifrån? har provat båda.. men som sagt inte så hårt
NipO
GT-fanatiker
Inlägg: 465
Blev medlem: lör jul 28, 2007 23:36
Ort: Tran�s
Kontakt:

Inlägg av NipO »

jadu, det kan ju vara så att det sitter fast svetsat uppifrån eller nerifrån ? ta vinkelslipen o gno av lite på ytan. annars ska det bara vara o slå utav fan *hehe*

om du har möjlighet så kan du värma på det lite o sen slå, fungerar inte det så värm mer o sen kyl det fort och slå efter det. det borde gå att slå ut den tycker jag...
Audi GT Quattro -85
Användarvisningsbild
dagg
GT-fanatiker
Inlägg: 1088
Blev medlem: fre jul 20, 2007 20:57
Ort: R

Inlägg av dagg »

NipO skrev:jadu, det kan ju vara så att det sitter fast svetsat uppifrån eller nerifrån ? ta vinkelslipen o gno av lite på ytan. annars ska det bara vara o slå utav fan *hehe*

om du har möjlighet så kan du värma på det lite o sen slå, fungerar inte det så värm mer o sen kyl det fort och slå efter det. det borde gå att slå ut den tycker jag...
aa okej, aa ja får ta fram vinkelslipen då *asg* värma har jag ej tillgång till tyvärr
NipO
GT-fanatiker
Inlägg: 465
Blev medlem: lör jul 28, 2007 23:36
Ort: Tran�s
Kontakt:

Inlägg av NipO »

gör det :) Biltema har billiga gasolbrännare, köp en sån, har alltid funkat för mig :D gått ihop sig många ggr om :D hehe
Audi GT Quattro -85
Användarvisningsbild
dagg
GT-fanatiker
Inlägg: 1088
Blev medlem: fre jul 20, 2007 20:57
Ort: R

Inlägg av dagg »

NipO skrev:gör det :) Biltema har billiga gasolbrännare, köp en sån, har alltid funkat för mig :D gått ihop sig många ggr om :D hehe
Åfan, det har jag aldrig tänkt på! :D får bli en sån vid nästa besök :)
NipO
GT-fanatiker
Inlägg: 465
Blev medlem: lör jul 28, 2007 23:36
Ort: Tran�s
Kontakt:

Inlägg av NipO »

nä, inte jag heller. de va farsan som kom farande med en dag :) ja gör de, det är en välinskaffning !
Audi GT Quattro -85
Skriv svar