lister runt bakrutorna?

Här snackas det plåt, plast och glas
Audi4ever
GT-intresserad
Inlägg: 14
Blev medlem: sön dec 17, 2006 21:05
Ort: Alunda

lister runt bakrutorna?

Inlägg av Audi4ever »

hej håller på och plockar ihop bilen och skulle sätta dit listerna till sido rutorna men fick f#n inte dit dem, undrar om det är någon som vet hur man gör eller om man är tvungen att sätta dit dem innan men sätter i rutan? tacksam för hjälp!
Användarvisningsbild
bruzze
GT-fanatiker
Inlägg: 1528
Blev medlem: mån mar 12, 2007 13:53
Ort: Link

Inlägg av bruzze »

Sätt rutan i listen och sätt en elkabel innanför den del av listen som ska in i bilen. Ändarna ska ut där nere. Sen sätter du i rutan där nere först och drar elkabeln innåt varvid listen glider in innanför karossen. Du kan få banka lite på rutan efteråt för att få in den den sista biten. Samma knep används till fram och bakruta. Du kan använda ett mindre rep med bara det inte är så smalt att det skär in i listen.

Lycka till
/Bruzze
Audi4ever
GT-intresserad
Inlägg: 14
Blev medlem: sön dec 17, 2006 21:05
Ort: Alunda

Inlägg av Audi4ever »

jag var nog lite otydlig vad det var för lister jag menade, det är "plåtlisterna" jag menar som sitter på gummilisten runt rutan. själva gummilisten är inget problem att få i. har någon tips på hur man får i dem så skulle det vara skit bra! :D
Användarvisningsbild
bruzze
GT-fanatiker
Inlägg: 1528
Blev medlem: mån mar 12, 2007 13:53
Ort: Link

Inlägg av bruzze »

OK då blir det svårare. Jag har haft bort mina men jag minns inte hur jag satte tillbaka dom. Kolla med Rallytobbe, han har nyss gjort det.

Bruzze
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Jag hade för mig att jag hade läst något om att de är svåra att få dit, kolla in denna tråd en bit ner:
http://bilsnack.com/gt/viewtopic.php?t=36&start=75
Christian kanske har några bra tips.
Audi4ever
GT-intresserad
Inlägg: 14
Blev medlem: sön dec 17, 2006 21:05
Ort: Alunda

Inlägg av Audi4ever »

tackar för hjälpen! skall tästa plocka ut rutorna igen och motera dem med alu-listen redan fast satta i gummi-listen. Tack för hjälpen
Skriv svar