Fronten

Här snackas det plåt, plast och glas
xe0n
GT-tok
Inlägg: 105
Blev medlem: lör jan 12, 2008 16:58

Fronten

Inlägg av xe0n »

Fronten på GT, Hur sitter den fast?
Punktad?

Hur får man lös den UTAN att skada den?
Min är ju lagad med diverse tillhygg och den skall bytas ut.
Jag har en reservdelsbil med fräsh front men då måste den ju gå att få lös utan att skada.

Det skulle ju kunna gå att kapa ut men det vore väl ändå "ordentligast" att göra det rätt från början.
xe0n
GT-tok
Inlägg: 105
Blev medlem: lör jan 12, 2008 16:58

Inlägg av xe0n »

ingen som har tagit lös hela fronten på en GT?
sheet, trodde det var någon här som har gått igenom samma grej.

Får väl kapa sönder hela frambalk/front och försöka svetsa ihop det då :/
Användarvisningsbild
Gizmo
GT-fanatiker
Inlägg: 1034
Blev medlem: lör jul 08, 2006 21:52
Ort: Landskrona
Kontakt:

Inlägg av Gizmo »

Jag tror inte att du bara kan ta loss den. utan du måste kapa i den för o få bort den..
Audi - Four rings to rule them all.. http://www.garaget.org/?car=5922
Användarvisningsbild
Jimmen
GT-fanatiker
Inlägg: 361
Blev medlem: sön okt 30, 2005 13:41
Ort: Vicktory Lake

Inlägg av Jimmen »

Jag kapade rakt av i "krockbalkarna" och punktade nya fronten och sen mätte och justerade innan jag helsvetsade ihop det igen typ... Finns nog lite bilder om du kollar på min sida på garaget.org som länkas till här nere... Kan skicka lite mer bilder på "ingreppet" via mail om du vill...
xe0n
GT-tok
Inlägg: 105
Blev medlem: lör jan 12, 2008 16:58

Inlägg av xe0n »

Jimmen skrev:Jag kapade rakt av i "krockbalkarna" och punktade nya fronten och sen mätte och justerade innan jag helsvetsade ihop det igen typ... Finns nog lite bilder om du kollar på min sida på garaget.org som länkas till här nere... Kan skicka lite mer bilder på "ingreppet" via mail om du vill...
Vore superschysst om du kunde maila lite bilder på det.
Är lite osäker på hur jag ska göra, Fronten måste bytas så enkelt är det.
Om ni har kikat på min projekt tråd så ser ni att man har lappat ihop den med ett rör :(
zlobo
GT-fanatiker
Inlägg: 1335
Blev medlem: mån maj 21, 2007 13:25
Ort: V�xj�
Kontakt:

Inlägg av zlobo »

den är skruvad och punktad.
Slobodan Kostic,
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
xe0n
GT-tok
Inlägg: 105
Blev medlem: lör jan 12, 2008 16:58

Inlägg av xe0n »

zlobo skrev:den är skruvad och punktad.
Alltså borde det väl att så gott som, kunna tas lös hel istället för att kapa ut hela "ramen"?
zlobo
GT-fanatiker
Inlägg: 1335
Blev medlem: mån maj 21, 2007 13:25
Ort: V�xj�
Kontakt:

Inlägg av zlobo »

xe0n skrev:
zlobo skrev:den är skruvad och punktad.
Alltså borde det väl att så gott som, kunna tas lös hel istället för att kapa ut hela "ramen"?
ja vi lyckades på min kompis gt.. men det var inte lätt samt att den blev lite smått deformerad där plåten var som runnast och där den var punktad.
Slobodan Kostic,
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
xe0n
GT-tok
Inlägg: 105
Blev medlem: lör jan 12, 2008 16:58

Inlägg av xe0n »

zlobo skrev:
xe0n skrev: Alltså borde det väl att så gott som, kunna tas lös hel istället för att kapa ut hela "ramen"?
ja vi lyckades på min kompis gt.. men det var inte lätt samt att den blev lite smått deformerad där plåten var som runnast och där den var punktad.
Det får duga, Det är inte omöjligt iaf.
får spåna lite hur det ser ut. Tack för informationen :)
Skriv svar