Ska jag ha lister eller inte???

Här snackas det plåt, plast och glas
jockelind
GT-tok
Inlägg: 149
Blev medlem: sön nov 18, 2007 10:17
Ort: Skellefte�

Ska jag ha lister eller inte???

Inlägg av jockelind »

Undrar om man ska ha sidolisterna på min bil eller om man ska ta bort dom vad tycker ni??? ska även byta stötfångare bak till en som passar fronten :D
tacksam för alla kommentarer och tips :D

Bild
Fegis
GT-fanatiker
Inlägg: 647
Blev medlem: sön aug 24, 2008 16:49
Ort: Tidaholm

Inlägg av Fegis »

jag hade nog kört på lister men smaken är ju som baken =)
Användarvisningsbild
coupesudden
GT-fanatiker
Inlägg: 255
Blev medlem: fre jan 18, 2008 18:44
Ort: sunne

Inlägg av coupesudden »

ja med det kjolpaketet så kanske det passar bättre med lister tror jag .....

//mvh janne sundin
Användarvisningsbild
Dajjmen
GT-fanatiker
Inlägg: 658
Blev medlem: sön mar 25, 2007 23:26
Ort: Helsingborg

Inlägg av Dajjmen »

Jag tycker ju själv att det snyggare utan lister, men beror kanske på vilken kjolpaket man har också.

Så här ser min ut:
Bild

/Dajjmen
Bild
jockelind
GT-tok
Inlägg: 149
Blev medlem: sön nov 18, 2007 10:17
Ort: Skellefte�

Inlägg av jockelind »

joo det tycker nästan jag med men då måste man ju få tag på en del nya lister :D
jockelind
GT-tok
Inlägg: 149
Blev medlem: sön nov 18, 2007 10:17
Ort: Skellefte�

Inlägg av jockelind »

Dajjmen skrev:Jag tycker ju själv att det snyggare utan lister, men beror kanske på vilken kjolpaket man har också.

Så här ser min ut:
Bild

/Dajjmen
precis det beror på vilket kjolpaket man har orginal så är helt klart utan lister snyggast
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Frågar någon mig så säger jag lister, lister, lister och åter lister :wink:

Men det är min uppfattning och jag respekterar andras åsikt också *yes*
jockelind
GT-tok
Inlägg: 149
Blev medlem: sön nov 18, 2007 10:17
Ort: Skellefte�

Inlägg av jockelind »

som sagt uppskattar allas åsikter men tror nog det blir lister iallafall medans man har dom kjolarna :D
Fegis
GT-fanatiker
Inlägg: 647
Blev medlem: sön aug 24, 2008 16:49
Ort: Tidaholm

Inlägg av Fegis »

glömde ju säga att du har en väldigt fin färg på bilen hehe ;) då jag har samma färg :D
Användarvisningsbild
Totti
GT-fanatiker
Inlägg: 898
Blev medlem: sön jul 01, 2007 11:49
Ort: Tran
Kontakt:

Inlägg av Totti »

lister! tycker itne det e snyggt utan lister med dom kjolarna! hehe!
mvh tobbe
80quattro -85 ***
Audi Gt -86
Audi coupe -90
Användarvisningsbild
Matzioni
GT-diggare
Inlägg: 82
Blev medlem: ons jun 25, 2008 10:39
Ort: Siljansn
Kontakt:

Re: Ska jag ha lister eller inte???

Inlägg av Matzioni »

Ifall bilen är orginal så är den snyggare utan lister och det är även bättre utan för i mina ögon så är det bara samlare av fukt och skit som leder till rost vilket är väldigt tråkigt att se..

Men som sagt innan med det kjolpaketet som du har så kanske det är snyggare att ha listerna på!
Audi quattro for life

http://www.garaget.org/Matzioni
Användarvisningsbild
stork3n
GT-fanatiker
Inlägg: 775
Blev medlem: tis apr 03, 2007 19:01
Ort: uppland

Inlägg av stork3n »

det kanske bara e jag som tycker att det skär sig när man sätter lister på sidan av bilen när man inte har det i fram eller bak.. personligen hade jag köpt andra sidokjolar, typ dom som realcar säljer.. då jag tycker att det e helt olika stilar på framkjolen och sidokjolarna.. men det e bara vad jag tycker. ni andra får tycka som ni vill :D

så att ha lister på bara sidan av bilen och inte i fram eller bak, det ser ut som att bara ha det på i fram och bak och inte på sidorna. det skär sig..

inget illa menat mot din bil eller så. det blir säkert bra. jag säger bara vad jag tror/tycker.. :D
jockelind
GT-tok
Inlägg: 149
Blev medlem: sön nov 18, 2007 10:17
Ort: Skellefte�

Inlägg av jockelind »

stork3n skrev:det kanske bara e jag som tycker att det skär sig när man sätter lister på sidan av bilen när man inte har det i fram eller bak.. personligen hade jag köpt andra sidokjolar, typ dom som realcar säljer.. då jag tycker att det e helt olika stilar på framkjolen och sidokjolarna.. men det e bara vad jag tycker. ni andra får tycka som ni vill :D

så att ha lister på bara sidan av bilen och inte i fram eller bak, det ser ut som att bara ha det på i fram och bak och inte på sidorna. det skär sig..

inget illa menat mot din bil eller så. det blir säkert bra. jag säger bara vad jag tror/tycker.. :D

nää tar inte illa upp håller faktiskt med dig vill hellst plocka listerna men det ska bli nya sidokjolar och även bakstötfångare som hör till fronten men dom är inte billiga :D
Användarvisningsbild
Wallin
GT-fanatiker
Inlägg: 495
Blev medlem: ons okt 10, 2007 15:36
Ort: Vinterborg

Inlägg av Wallin »

Fegis skrev:glömde ju säga att du har en väldigt fin färg på bilen hehe ;) då jag har samma färg :D
samma färg för mig med :)

har du fått skärmarna än förresten?
jockelind
GT-tok
Inlägg: 149
Blev medlem: sön nov 18, 2007 10:17
Ort: Skellefte�

Inlägg av jockelind »

Wallin skrev:
Fegis skrev:glömde ju säga att du har en väldigt fin färg på bilen hehe ;) då jag har samma färg :D
samma färg för mig med :)

har du fått skärmarna än förresten?
joo dom komm i fredags och såg riktigt fina ut faktiskt.. så då borde ju du snart få pengarna :D
Användarvisningsbild
Wallin
GT-fanatiker
Inlägg: 495
Blev medlem: ons okt 10, 2007 15:36
Ort: Vinterborg

Inlägg av Wallin »

Jo, är ju inga större fel på dom, br mkt finare än den du hade på ;D haha
Fegis
GT-fanatiker
Inlägg: 647
Blev medlem: sön aug 24, 2008 16:49
Ort: Tidaholm

Inlägg av Fegis »

På tal om lister, funderar på att ta bort mina lister. Ser ut som någon idiot försökt rycka bort en, vet ej om det är så men iallafall ser det inte bra ut :( så hur sitter listerna fast? I lim eller hur tar man bort dom på lättaste sätt? =)
Jojjan
GT-fanatiker
Inlägg: 921
Blev medlem: fre okt 20, 2006 10:00

Inlägg av Jojjan »

Listerna är limmade.
På 84:an sitter det en metallplatta i främre delen på listen på dörrarna mot främre öppningen (komplicerat) :wink:

Jag drog helt enkelt bort ena dörrlisten på min 84:a när jag skulle fixa till rosten som har blivit under den. Men jag ska ta bort listerna på 85:an snart och då ska jag testa att dra en stark fiskelina bakom listerna för att försöka vara så försiktig som möjligt.
Skriv svar