Plåten till motorfästen
Plåten till motorfästen
hej hallå
undrar om själva plåten till motorfästet finns att köpa löst? hoppas ni vet vad jag menar, det inom den röda markeringen..
på 80´n ser det nämligen ut så här.. motorfästena sitter i framvagnsbalken till 1,8 motorn.. och som ni vet så ska jag i med gt motorn..hade ju underlättat om man slapp kapa ur fästena från gt:n
undrar om själva plåten till motorfästet finns att köpa löst? hoppas ni vet vad jag menar, det inom den röda markeringen..
på 80´n ser det nämligen ut så här.. motorfästena sitter i framvagnsbalken till 1,8 motorn.. och som ni vet så ska jag i med gt motorn..hade ju underlättat om man slapp kapa ur fästena från gt:n
Die for metal!
japp
kostar ca 1000 / st
893803030 höger fäste
893803030 vänster,
tror det är rätt art nr
bättre o göra egna.. eller åka till skroten o kapa bort från en a80 b4
kostar ca 1000 / st
893803030 höger fäste
893803030 vänster,
tror det är rätt art nr
bättre o göra egna.. eller åka till skroten o kapa bort från en a80 b4
Slobodan Kostic,
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
Zlobo: Tack för de! satan va dyrt =/ jag har ju fästena som jag kan kapa ur.. men jag tänkte att de kanske blir lättare att få det exakt på samma ställe med nya.. har jag fel?
Är de inte svårt att göra egna?? för de är väl väldigt viktigt att dom sitter rätt så motorn blir rak??
Totti: ja de var så jag hade tänkt från början,,, De blir regbesiktning =)
Är de inte svårt att göra egna?? för de är väl väldigt viktigt att dom sitter rätt så motorn blir rak??
Totti: ja de var så jag hade tänkt från början,,, De blir regbesiktning =)
Die for metal!
inget är o möjligt.. ja hadde i första hand kapat från ngn annan bil.dagg skrev:Zlobo: Tack för de! satan va dyrt =/ jag har ju fästena som jag kan kapa ur.. men jag tänkte att de kanske blir lättare att få det exakt på samma ställe med nya.. har jag fel?
Är de inte svårt att göra egna?? för de är väl väldigt viktigt att dom sitter rätt så motorn blir rak??
o fåt i dom så nära original som möjligt.. motorn bör vara rak men lite fel är ingen fara det går o justera.
Slobodan Kostic,
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
okej, låter ju kanon.. börjar med det sen då! karossen i motorrummet ser ju likadant ut på bilarna, så om man kapar ur fint så borde det ju bli rätt! =) men först lär ja ur me motorn,, de börjar jag nog med i helgen lite smått..zlobo skrev:inget är o möjligt.. ja hadde i första hand kapat från ngn annan bil.dagg skrev:Zlobo: Tack för de! satan va dyrt =/ jag har ju fästena som jag kan kapa ur.. men jag tänkte att de kanske blir lättare att få det exakt på samma ställe med nya.. har jag fel?
Är de inte svårt att göra egna?? för de är väl väldigt viktigt att dom sitter rätt så motorn blir rak??
o fåt i dom så nära original som möjligt.. motorn bör vara rak men lite fel är ingen fara det går o justera.
tack så mkt för svaren!
Die for metal!
-
- GT-fanatiker
- Inlägg: 674
- Blev medlem: lör aug 23, 2008 20:34
- Ort: N
ett tips om du nu ändå ska regg besiktiga varför kastar du inte ner en turbo motor på en gång kostar lika mycket. skulle jag ha gjort iaf.tänk oxå på att bilprovninge godkänner inte motorer som är skita och oljiga så tvätta allt och få det att se snyggt ut innan du åker in. Dom kan vara lite kinkiga på det.Och en annan sak du får inte kasta i en motor som är äldre än den som sitter/satt i bilen du ska montera motorn i. tänk oxå på att det är olika bromsar på gt och 80:an ser lika ut men olika diameter på dom invändigt kan dom oxå slå ner på. inte för att verka negativ på någe sett men det är bara för att det ska gå smidigt för din egen del.
jadu vart får man tag på en turbo motor till å börja med? har ju en gt motor så tänkte börja med det...evil.tweety skrev:ett tips om du nu ändå ska regg besiktiga varför kastar du inte ner en turbo motor på en gång kostar lika mycket. skulle jag ha gjort iaf.tänk oxå på att bilprovninge godkänner inte motorer som är skita och oljiga så tvätta allt och få det att se snyggt ut innan du åker in. Dom kan vara lite kinkiga på det.Och en annan sak du får inte kasta i en motor som är äldre än den som sitter/satt i bilen du ska montera motorn i. tänk oxå på att det är olika bromsar på gt och 80:an ser lika ut men olika diameter på dom invändigt kan dom oxå slå ner på. inte för att verka negativ på någe sett men det är bara för att det ska gå smidigt för din egen del.
å innan jag regbesiktigar så kommer allt att vara ny lackat.
säker på det där med äldre motor?
Jag kommer ta allt från gt:n alltså även bromsar.. så de lär inte vara några problem.
Väldigt bra att du tog upp allt de här dock =)
Die for metal!
vill ni besiktiga era bilar åk till Tidaholm besiktningen, min gick igenom med 2,5tums avgasrör o med bara 2 ljuddämpare, (dom är inte så värst noga)
edit * alla som har trimmade bilar här omkring åker hit för att besiktiga, dom godkänner fan det mesta :P
edit * alla som har trimmade bilar här omkring åker hit för att besiktiga, dom godkänner fan det mesta :P
Senast redigerad av 1 Fegis, redigerad totalt 0 gånger.
Fegis skrev:vill ni besiktiga era bilar åk till Tidaholm besiktningen, min gick igenom med 2,5tums avgasrör o med bara 2 ljuddämpare, (dom är inte så värst noga)
Låter det inte för mycket så spelar det ingen roll, min besiktas med 2,5" och bara en japsdämpare, så länge det inte låter alldeles för mycket så!
-
- GT-fanatiker
- Inlägg: 674
- Blev medlem: lör aug 23, 2008 20:34
- Ort: N
oki då kommer det bli snyggt.an det där med äldre motorer vet jag stämer.efter som jag var oxå inne på regbesiktiga min 90:a med turbo. men nu är ju allt om byggt så nu vet jag inte om det går längre.men men. anledningen till det är ju att. för att du ska kunna byta motor så vill ju bilprovningen att du har en nyare maskin i hälst en med kat. efter som dom vill att du ska få bättre avgasvärden.Men sen är de ju inte säkert att det blir så bara för att du har en nyare motor.och det spelar heller ingen roll om du har allt nytt i maskinen dom går på nr som sitter på sidan på blocket. Det är iaf det jag har fått höra av dom jag har pratat med.Men så klart sen finns det ju alltid undantag. ang turbo motorn lär du ju kunna hitta någon för 1000 -2000kr eller en hel bil det vore ju det bästa.
Okej, drog iväg ett mail till sbp nu så vi får se va dom säger... ang turbo motor, så skippar jag det. glömde det nästan själv men, huvudsyftet med projektet är inte motorprestanda utan de är ljudbygge.. men vill ju ha en lite flashigare motor =)evil.tweety skrev:oki då kommer det bli snyggt.an det där med äldre motorer vet jag stämer.efter som jag var oxå inne på regbesiktiga min 90:a med turbo. men nu är ju allt om byggt så nu vet jag inte om det går längre.men men. anledningen till det är ju att. för att du ska kunna byta motor så vill ju bilprovningen att du har en nyare maskin i hälst en med kat. efter som dom vill att du ska få bättre avgasvärden.Men sen är de ju inte säkert att det blir så bara för att du har en nyare motor.och det spelar heller ingen roll om du har allt nytt i maskinen dom går på nr som sitter på sidan på blocket. Det är iaf det jag har fått höra av dom jag har pratat med.Men så klart sen finns det ju alltid undantag. ang turbo motorn lär du ju kunna hitta någon för 1000 -2000kr eller en hel bil det vore ju det bästa.
Die for metal!
-
- GT-fanatiker
- Inlägg: 674
- Blev medlem: lör aug 23, 2008 20:34
- Ort: N
Då kommer ju nästa fråga. varför i hela hälsike monterar du ner gt motor i 80:an om du ändå ska bonka en massa ljud i den. jag menar bara en jädra massa jobb i onödan bara för att,menar jag. då skulle det ju vart lättare att montera en 16v kr motor från en passat eller golf gti passar ju bolt on i din 80:a behöver ju bara ta lite små pil från din gammla 1,8 motor. nästan samma prestanda i den som i gt 5:an.Dock så är det ju råare ljud i 5:an men men. bra blir det nog till slut.
För att jag vill =)evil.tweety skrev:Då kommer ju nästa fråga. varför i hela hälsike monterar du ner gt motor i 80:an om du ändå ska bonka en massa ljud i den. jag menar bara en jädra massa jobb i onödan bara för att,menar jag. då skulle det ju vart lättare att montera en 16v kr motor från en passat eller golf gti passar ju bolt on i din 80:a behöver ju bara ta lite små pil från din gammla 1,8 motor. nästan samma prestanda i den som i gt 5:an.Dock så är det ju råare ljud i 5:an men men. bra blir det nog till slut.
Die for metal!
-
- GT-fanatiker
- Inlägg: 674
- Blev medlem: lör aug 23, 2008 20:34
- Ort: N
ringde till besiktningen idag.. dom sa att jag bara får stoppa i en motor me katalysator i 80´n alltså tidigast -88.. jiahapp, va fan gör man nu då? =p personligen tycker ja det lät väldigt konstigt.. känns som att de finns folk som gjort tvärt emot va han sa =S å ändå fått igenom en regbes.. en polare stoppa i en b20 -81 i en 142:a men då var visserligen 142:an en -69:a..
Die for metal!
-
- GT-fanatiker
- Inlägg: 674
- Blev medlem: lör aug 23, 2008 20:34
- Ort: N