Plåten till motorfästen

Här snackas det plåt, plast och glas
Användarvisningsbild
dagg
GT-fanatiker
Inlägg: 1088
Blev medlem: fre jul 20, 2007 20:57
Ort: R

Plåten till motorfästen

Inlägg av dagg »

hej hallå
undrar om själva plåten till motorfästet finns att köpa löst? hoppas ni vet vad jag menar, det inom den röda markeringen..

Bild

på 80´n ser det nämligen ut så här.. motorfästena sitter i framvagnsbalken till 1,8 motorn.. och som ni vet så ska jag i med gt motorn..hade ju underlättat om man slapp kapa ur fästena från gt:n

Bild
Die for metal!
zlobo
GT-fanatiker
Inlägg: 1335
Blev medlem: mån maj 21, 2007 13:25
Ort: V�xj�
Kontakt:

Inlägg av zlobo »

japp
kostar ca 1000 / st
893803030 höger fäste
893803030 vänster,

tror det är rätt art nr

bättre o göra egna.. eller åka till skroten o kapa bort från en a80 b4
Slobodan Kostic,
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
Användarvisningsbild
Totti
GT-fanatiker
Inlägg: 898
Blev medlem: sön jul 01, 2007 11:49
Ort: Tran
Kontakt:

Inlägg av Totti »

bara kapa på gtn å svetsa ordenligt=) hur skall du göra vid besiktning? hoppas dom inge märker?:)
80quattro -85 ***
Audi Gt -86
Audi coupe -90
Användarvisningsbild
dagg
GT-fanatiker
Inlägg: 1088
Blev medlem: fre jul 20, 2007 20:57
Ort: R

Inlägg av dagg »

Zlobo: Tack för de! satan va dyrt =/ jag har ju fästena som jag kan kapa ur.. men jag tänkte att de kanske blir lättare att få det exakt på samma ställe med nya.. har jag fel?

Är de inte svårt att göra egna?? för de är väl väldigt viktigt att dom sitter rätt så motorn blir rak??

Totti: ja de var så jag hade tänkt från början,,, De blir regbesiktning =)
Die for metal!
zlobo
GT-fanatiker
Inlägg: 1335
Blev medlem: mån maj 21, 2007 13:25
Ort: V�xj�
Kontakt:

Inlägg av zlobo »

dagg skrev:Zlobo: Tack för de! satan va dyrt =/ jag har ju fästena som jag kan kapa ur.. men jag tänkte att de kanske blir lättare att få det exakt på samma ställe med nya.. har jag fel?

Är de inte svårt att göra egna?? för de är väl väldigt viktigt att dom sitter rätt så motorn blir rak??
inget är o möjligt.. ja hadde i första hand kapat från ngn annan bil.
o fåt i dom så nära original som möjligt.. motorn bör vara rak men lite fel är ingen fara det går o justera.
Slobodan Kostic,
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
Användarvisningsbild
dagg
GT-fanatiker
Inlägg: 1088
Blev medlem: fre jul 20, 2007 20:57
Ort: R

Inlägg av dagg »

zlobo skrev:
dagg skrev:Zlobo: Tack för de! satan va dyrt =/ jag har ju fästena som jag kan kapa ur.. men jag tänkte att de kanske blir lättare att få det exakt på samma ställe med nya.. har jag fel?

Är de inte svårt att göra egna?? för de är väl väldigt viktigt att dom sitter rätt så motorn blir rak??
inget är o möjligt.. ja hadde i första hand kapat från ngn annan bil.
o fåt i dom så nära original som möjligt.. motorn bör vara rak men lite fel är ingen fara det går o justera.
okej, låter ju kanon.. börjar med det sen då! karossen i motorrummet ser ju likadant ut på bilarna, så om man kapar ur fint så borde det ju bli rätt! =) men först lär ja ur me motorn,, de börjar jag nog med i helgen lite smått..

tack så mkt för svaren!
Die for metal!
evil.tweety
GT-fanatiker
Inlägg: 674
Blev medlem: lör aug 23, 2008 20:34
Ort: N

Inlägg av evil.tweety »

ett tips om du nu ändå ska regg besiktiga varför kastar du inte ner en turbo motor på en gång kostar lika mycket. skulle jag ha gjort iaf.tänk oxå på att bilprovninge godkänner inte motorer som är skita och oljiga så tvätta allt och få det att se snyggt ut innan du åker in. Dom kan vara lite kinkiga på det.Och en annan sak du får inte kasta i en motor som är äldre än den som sitter/satt i bilen du ska montera motorn i. tänk oxå på att det är olika bromsar på gt och 80:an ser lika ut men olika diameter på dom invändigt kan dom oxå slå ner på. inte för att verka negativ på någe sett men det är bara för att det ska gå smidigt för din egen del.
Användarvisningsbild
dagg
GT-fanatiker
Inlägg: 1088
Blev medlem: fre jul 20, 2007 20:57
Ort: R

Inlägg av dagg »

evil.tweety skrev:ett tips om du nu ändå ska regg besiktiga varför kastar du inte ner en turbo motor på en gång kostar lika mycket. skulle jag ha gjort iaf.tänk oxå på att bilprovninge godkänner inte motorer som är skita och oljiga så tvätta allt och få det att se snyggt ut innan du åker in. Dom kan vara lite kinkiga på det.Och en annan sak du får inte kasta i en motor som är äldre än den som sitter/satt i bilen du ska montera motorn i. tänk oxå på att det är olika bromsar på gt och 80:an ser lika ut men olika diameter på dom invändigt kan dom oxå slå ner på. inte för att verka negativ på någe sett men det är bara för att det ska gå smidigt för din egen del.
jadu vart får man tag på en turbo motor till å börja med? har ju en gt motor så tänkte börja med det...
å innan jag regbesiktigar så kommer allt att vara ny lackat.
säker på det där med äldre motor?
Jag kommer ta allt från gt:n alltså även bromsar.. så de lär inte vara några problem.
Väldigt bra att du tog upp allt de här dock =)
Die for metal!
Fegis
GT-fanatiker
Inlägg: 647
Blev medlem: sön aug 24, 2008 16:49
Ort: Tidaholm

Inlägg av Fegis »

vill ni besiktiga era bilar åk till Tidaholm besiktningen, min gick igenom med 2,5tums avgasrör o med bara 2 ljuddämpare, (dom är inte så värst noga)

edit * alla som har trimmade bilar här omkring åker hit för att besiktiga, dom godkänner fan det mesta :P
Senast redigerad av 1 Fegis, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
dagg
GT-fanatiker
Inlägg: 1088
Blev medlem: fre jul 20, 2007 20:57
Ort: R

Inlägg av dagg »

Fegis skrev:vill ni besiktiga era bilar åk till Tidaholm besiktningen, min gick igenom med 2,5tums avgasrör o med bara 2 ljuddämpare, (dom är inte så värst noga)
jo fast nu är de ingen vanlig besiktning som gäller..
Die for metal!
Användarvisningsbild
Jimmen
GT-fanatiker
Inlägg: 361
Blev medlem: sön okt 30, 2005 13:41
Ort: Vicktory Lake

Inlägg av Jimmen »

Fegis skrev:vill ni besiktiga era bilar åk till Tidaholm besiktningen, min gick igenom med 2,5tums avgasrör o med bara 2 ljuddämpare, (dom är inte så värst noga)

Låter det inte för mycket så spelar det ingen roll, min besiktas med 2,5" och bara en japsdämpare, så länge det inte låter alldeles för mycket så!
evil.tweety
GT-fanatiker
Inlägg: 674
Blev medlem: lör aug 23, 2008 20:34
Ort: N

Inlägg av evil.tweety »

oki då kommer det bli snyggt.an det där med äldre motorer vet jag stämer.efter som jag var oxå inne på regbesiktiga min 90:a med turbo. men nu är ju allt om byggt så nu vet jag inte om det går längre.men men. anledningen till det är ju att. för att du ska kunna byta motor så vill ju bilprovningen att du har en nyare maskin i hälst en med kat. efter som dom vill att du ska få bättre avgasvärden.Men sen är de ju inte säkert att det blir så bara för att du har en nyare motor.och det spelar heller ingen roll om du har allt nytt i maskinen dom går på nr som sitter på sidan på blocket. Det är iaf det jag har fått höra av dom jag har pratat med.Men så klart sen finns det ju alltid undantag. ang turbo motorn lär du ju kunna hitta någon för 1000 -2000kr eller en hel bil det vore ju det bästa.
Användarvisningsbild
dagg
GT-fanatiker
Inlägg: 1088
Blev medlem: fre jul 20, 2007 20:57
Ort: R

Inlägg av dagg »

evil.tweety skrev:oki då kommer det bli snyggt.an det där med äldre motorer vet jag stämer.efter som jag var oxå inne på regbesiktiga min 90:a med turbo. men nu är ju allt om byggt så nu vet jag inte om det går längre.men men. anledningen till det är ju att. för att du ska kunna byta motor så vill ju bilprovningen att du har en nyare maskin i hälst en med kat. efter som dom vill att du ska få bättre avgasvärden.Men sen är de ju inte säkert att det blir så bara för att du har en nyare motor.och det spelar heller ingen roll om du har allt nytt i maskinen dom går på nr som sitter på sidan på blocket. Det är iaf det jag har fått höra av dom jag har pratat med.Men så klart sen finns det ju alltid undantag. ang turbo motorn lär du ju kunna hitta någon för 1000 -2000kr eller en hel bil det vore ju det bästa.
Okej, drog iväg ett mail till sbp nu så vi får se va dom säger... ang turbo motor, så skippar jag det. glömde det nästan själv men, huvudsyftet med projektet är inte motorprestanda utan de är ljudbygge.. men vill ju ha en lite flashigare motor =)
Die for metal!
evil.tweety
GT-fanatiker
Inlägg: 674
Blev medlem: lör aug 23, 2008 20:34
Ort: N

Inlägg av evil.tweety »

Då kommer ju nästa fråga. varför i hela hälsike monterar du ner gt motor i 80:an om du ändå ska bonka en massa ljud i den. :? jag menar bara en jädra massa jobb i onödan bara för att,menar jag. då skulle det ju vart lättare att montera en 16v kr motor från en passat eller golf gti passar ju bolt on i din 80:a behöver ju bara ta lite små pil från din gammla 1,8 motor. nästan samma prestanda i den som i gt 5:an.Dock så är det ju råare ljud i 5:an men men. bra blir det nog till slut.
Användarvisningsbild
dagg
GT-fanatiker
Inlägg: 1088
Blev medlem: fre jul 20, 2007 20:57
Ort: R

Inlägg av dagg »

evil.tweety skrev:Då kommer ju nästa fråga. varför i hela hälsike monterar du ner gt motor i 80:an om du ändå ska bonka en massa ljud i den. :? jag menar bara en jädra massa jobb i onödan bara för att,menar jag. då skulle det ju vart lättare att montera en 16v kr motor från en passat eller golf gti passar ju bolt on i din 80:a behöver ju bara ta lite små pil från din gammla 1,8 motor. nästan samma prestanda i den som i gt 5:an.Dock så är det ju råare ljud i 5:an men men. bra blir det nog till slut.
För att jag vill =)
Die for metal!
evil.tweety
GT-fanatiker
Inlägg: 674
Blev medlem: lör aug 23, 2008 20:34
Ort: N

Inlägg av evil.tweety »

haha ja det är ju oxå en anledning. :lol:
Användarvisningsbild
dagg
GT-fanatiker
Inlägg: 1088
Blev medlem: fre jul 20, 2007 20:57
Ort: R

Inlägg av dagg »

ringde till besiktningen idag.. dom sa att jag bara får stoppa i en motor me katalysator i 80´n alltså tidigast -88.. jiahapp, va fan gör man nu då? =p personligen tycker ja det lät väldigt konstigt.. känns som att de finns folk som gjort tvärt emot va han sa =S å ändå fått igenom en regbes.. en polare stoppa i en b20 -81 i en 142:a men då var visserligen 142:an en -69:a..
Die for metal!
evil.tweety
GT-fanatiker
Inlägg: 674
Blev medlem: lör aug 23, 2008 20:34
Ort: N

Inlägg av evil.tweety »

ta och montera en kat på din gt motor och hoppas på det bästa. :lol:
Användarvisningsbild
dagg
GT-fanatiker
Inlägg: 1088
Blev medlem: fre jul 20, 2007 20:57
Ort: R

Inlägg av dagg »

evil.tweety skrev:ta och montera en kat på din gt motor och hoppas på det bästa. :lol:
tror du det kan gå? =P
de lät på dom som att jag skulle behöva bevis från nån typ av verkstad på att de var rätt avgsvärden =S
Die for metal!
Skriv svar