Bygga om till quattro.. vilket golv ?

Här snackas det plåt, plast och glas
NipO
GT-fanatiker
Inlägg: 465
Blev medlem: lör jul 28, 2007 23:36
Ort: Tran�s
Kontakt:

Bygga om till quattro.. vilket golv ?

Inlägg av NipO »

Tja!

Har suttit o tittat lite på om man kanske skulle bygga quattro.. men man behöver ju i stort sätt hela golvet för att de ska vara någorlunda smidigt att få upp bakaxel osv.


här är lite längder och bredder på några av dom äldre Audi quattrona. .(detta är alltså hur bred och lång hela bilen är.. golvet vet man ju inte riktigt hur brett det är)

Audi 100q
längd 4900mm
bredd 1820mm

audi 80q nyamodellen
längd 4500mm
bredd 1700mm

audi 80quattro gamla modellen
längd 4650mm
bredd 1690mm

och sen e ju GTn

GTn
längd 4450mm
bredd 1690mm

ska man gå efter bara bredden på golvet är det ju garanterat bäst att hitta golv från den äldre Audi 80n.
Men längden är ju nästan vettigast att ta från den nya modellen på Audi 80.
Men sen har man ju 100an också men den stämmer ju inte så bra i varken längd eller bredd, men det kanske är den man ska plocka ifrån iaf ?

har suttit och spekulerat i det länge själv nu men jag kommer inte fram till något bra.

Problemet med att ta från en äldre audi 80 är att det inte finns så många + att jag tycker det är synd att slakta ner en sån.

nyare Audi 80n går att hitta ganska smidigt men den är ju något bredare men frågan är om uppfästningarna sitter så långt ut att man måste ha hela bredden eller om det går att kapa lite lagom?

Audi 100an är också lätthittad men det kvarstår ju ändå ett bekymmer där.. den stämmer egentligen sämst i både längd och bredd. . men det kanske är den man ska plocka ifrån ändå ?


Tacksam för hjälp :)
Audi GT Quattro -85
Användarvisningsbild
Totti
GT-fanatiker
Inlägg: 898
Blev medlem: sön jul 01, 2007 11:49
Ort: Tran
Kontakt:

Inlägg av Totti »

100q tror jag itne har samma drivlina bak som en vanlig gt/urq,80q,s2, tror det ser helt annorlunda ut bak med fjäderbenen!


de flesta som bygger tar juh från gte quattron, gamla modellen....
80quattro -85 ***
Audi Gt -86
Audi coupe -90
NipO
GT-fanatiker
Inlägg: 465
Blev medlem: lör jul 28, 2007 23:36
Ort: Tran�s
Kontakt:

Inlägg av NipO »

Totti skrev:100q tror jag itne har samma drivlina bak som en vanlig gt/urq,80q,s2, tror det ser helt annorlunda ut bak med fjäderbenen!


de flesta som bygger tar juh från gte quattron, gamla modellen....
okej. då kan man ju utesluta 100q iaf.

Ja, gamla 80qn är ju egentligen mest lik antar jag. Men dom e ju ganska svåra att hitta. iofs behöver det ju inte va någon pärla direkt ..
Audi GT Quattro -85
Skriv svar