Smakråd för tillfällig övertäckning av lackskada?

Här snackas det plåt, plast och glas
Användarvisningsbild
sleeper
GT-fanatiker
Inlägg: 291
Blev medlem: tor dec 13, 2007 19:16
Ort: Eskilstuna

Smakråd för tillfällig övertäckning av lackskada?

Inlägg av sleeper »

Bild

Någon tidigare ägare har varit riktigt snäll mot min bil som synes på bild.
Det har suttit klistermärken på C-stolpen med inblandning av ord som "lack", "bortskrapat" och "plåtrent".. inga snälla ord för en bil.
Tyvärr säger ekonomin nej till ordentlig omlackering.
Att bara lacka det berörda området tvivlar jag starkt på att det går att få bra, eller? Någon med erfarenheter?

I första hand tänkte jag sätta någon dekal för att täcka över.
Tyvärr är formen inte lätt att hitta något lämpligt till men jag har funderat på något i stil med:
Bild
Alltså "GT" tillräckligt stort för att täcka det skadade och sen texten "quattro" under i mindre text.

Eller så har jag tänkt dela på en nordicaudi-dekal och sätta "NA"-märket över det skadade området och låta texten "nordicaudi.com" löpa ovanför det svarta gallret, längst ner på c-stolpen.
Bild

Såhär ser deras dekal ut:
Bild

Andra förslag mottages tacksamt, vill inte klistra på vad som helst men täckas över det ska det. Förslag på färg på eventuell dekal som passar vore också bra. Silver lutar det väl åt för att matcha lister och fälgar etc. men svart kanske vore något för att få det lite mer diskret.

Vad tycker ni! ? Ös på med tankar och idéer! *yes*

Ps. ber om ursäkt för mina icke-existerande talanger för Paint. ds.
Senast redigerad av 1 sleeper, redigerad totalt 0 gånger.
Bilarna: http://www.garaget.org/quattro
Audi coupe quattro -87
Fegis
GT-fanatiker
Inlägg: 647
Blev medlem: sön aug 24, 2008 16:49
Ort: Tidaholm

Inlägg av Fegis »

Prova först slipa o ev spackla och sedan täcka över det med den vanliga färgen o se hur det blir. Blir det inte bra så får du väl ta en dekal :)
Användarvisningsbild
sleeper
GT-fanatiker
Inlägg: 291
Blev medlem: tor dec 13, 2007 19:16
Ort: Eskilstuna

Inlägg av sleeper »

ja det grundjobbet måste ju ändå göras men jag räknar ändå med att det kommer synas.. men man vet ju aldrig, beror väl på vem som gör jobbet. :)
Bilarna: http://www.garaget.org/quattro
Audi coupe quattro -87
Användarvisningsbild
Megiltura
GT-fanatiker
Inlägg: 285
Blev medlem: tis mar 13, 2007 10:00
Ort: Kungsbacka
Kontakt:

Inlägg av Megiltura »

Jag tror på att måla över, det kan bli riktigt bra om man är ordentlig, se bara till att få tag på helt rätt färg.

Är det en quattro? i så fall finns det snygga geco-ödlor som man kan köpa och sätta dit, tror att det hade kunnat bli snyggt.
www.Garage11.se bilder och mycket mer.
Användarvisningsbild
sleeper
GT-fanatiker
Inlägg: 291
Blev medlem: tor dec 13, 2007 19:16
Ort: Eskilstuna

Inlägg av sleeper »

Bra där, konkreta förslag, det gillar vi!
Har tänkt på den med men den faller mig nog inte riktigt i smaken faktiskt.. men ja, man ska aldrig säga aldrig. :)
Bilarna: http://www.garaget.org/quattro
Audi coupe quattro -87
Skriv svar