Backspegel lös ( Bilder )

Här snackas det plåt, plast och glas
E.Johansson
GT-intresserad
Inlägg: 15
Blev medlem: tor aug 20, 2009 07:42
Ort: Bor

Backspegel lös ( Bilder )

Inlägg av E.Johansson »

Tjena. Min högerspegel har vart lös och en morgon så hängde den bara i elkablarna.
Min fråga är hur den ska sitta, eller är den skrot?

Bild


Bild
Spegelhus och glaset
Scorpio86
GT-fanatiker
Inlägg: 284
Blev medlem: tor dec 20, 2007 02:08

Inlägg av Scorpio86 »

Du kan ju limma ihop det. Om du tittar på baksidan av glaset så stämmer det överens med vita ringen. Så på med lite valfritt starkt lim och sätt ihop det. Och sätt dit några små pinnar till ringarna så du får en styrning. Eller köp nytt jag hade nog lagat med det är valfritt lycka till
Användarvisningsbild
sleeper
GT-fanatiker
Inlägg: 291
Blev medlem: tor dec 13, 2007 19:16
Ort: Eskilstuna

Inlägg av sleeper »

Är det verkligen trasigt? Bilden på glaset är lite otydlig men meningen är ju att man bara trycker dit glaset väl, den runda delen på glaset är ju som ett lock som man sätter fast på spegelmotorn/"burken".
Ska sitta 4 små hakar/snäpp-fästen på "locket/glaset" som håller det på plats.
Bilarna: http://www.garaget.org/quattro
Audi coupe quattro -87
Mickel
GT-diggare
Inlägg: 65
Blev medlem: tor aug 06, 2009 19:48
Ort: V

Inlägg av Mickel »

sleeper skrev:Är det verkligen trasigt? Bilden på glaset är lite otydlig men meningen är ju att man bara trycker dit glaset väl, den runda delen på glaset är ju som ett lock som man sätter fast på spegelmotorn/"burken".
Ska sitta 4 små hakar/snäpp-fästen på "locket/glaset" som håller det på plats.
När jag bytte på min hundra satt det ett sånt du nämnde på förarsidan och ett sånt som Johansson har på högersidan. Man fick använda en skruvmejsel underifrån (genom ett hål i spegelhuset) för att rotera den där vita cirkeln, den låser nämligen fast spegeln i motorn genom att dom fyra öronen blockeras. Hoppas ni förstod :P

Men det ser ju inte ut att vara nåt hål i nederkant på det där spegelhuset ::
E.Johansson
GT-intresserad
Inlägg: 15
Blev medlem: tor aug 20, 2009 07:42
Ort: Bor

Inlägg av E.Johansson »

Tacksam för alla svar. Spegeln är fixad, var bara att göra som Mickel skrev. Finns ett hål under spegelhuset.
Skriv svar