Rostskyddsgrundfärg som reser sig och spricker..

Här snackas det plåt, plast och glas
Erre
GT-tok
Inlägg: 125
Blev medlem: lör mar 13, 2010 20:26
Ort: Sk�ne

Rostskyddsgrundfärg som reser sig och spricker..

Inlägg av Erre »

Har lagat en del rost på GT:n idag, och avslutade dagens arbete med att måla på ett lager rostskyddsgrundfärg. Var ute ett par timmar senare och kollade på det, och upptäckte att färgen rest sig och spruckit på ett ställe :shock: Vad kan detta bero på? Är det något jag gjort fel, eller är det dålig färg?
Tiden g�r, alla andra tar bilen..
Användarvisningsbild
Wallin
GT-fanatiker
Inlägg: 495
Blev medlem: ons okt 10, 2007 15:36
Ort: Vinterborg

Inlägg av Wallin »

låter som dålig färg måste jag säga, om du inte rengjort under med något som inte vill vara kompis med färgen.. annars brukar det väl aldrig resa sig :roll:
Erre
GT-tok
Inlägg: 125
Blev medlem: lör mar 13, 2010 20:26
Ort: Sk�ne

Inlägg av Erre »

Oki :( Då är den säkert inte särskilt bra som rostskydd när den sitter där heller?.. Brukar lackeringsfirmor sälja lack i mindre kvantiteter? Alla färgbutiker jag varit i har haft väldigt dåligt med rostskyddsfärg och billack, så jag har köpt av vad de har på mekonomen.. :?
Tiden g�r, alla andra tar bilen..
Användarvisningsbild
Wallin
GT-fanatiker
Inlägg: 495
Blev medlem: ons okt 10, 2007 15:36
Ort: Vinterborg

Inlägg av Wallin »

den rostskyddsfärg som mekonomen säljer sitter jävligt bra, den använder jag oftast om man inte köper på nån färgaffär som säljer riktig rostskyddsgrund! *yes*
Erre
GT-tok
Inlägg: 125
Blev medlem: lör mar 13, 2010 20:26
Ort: Sk�ne

Inlägg av Erre »

Vilken av dem? De har två sorter. Den ena hade de bara i roströd, så jag tog den andra. Tänkte att det borde bli bättre med grå grundfärg när bilen ska vara silvermetallic *hehe*
Tiden g�r, alla andra tar bilen..
Skriv svar