Bild på bakluckan i plast

Här snackas det plåt, plast och glas
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Bild på bakluckan i plast

Inlägg av Edis »

Här kommer en bild till Er som inte känner till att det finns en baklucka i plast, tror att de gjordes till 20V-urisarna.

De är lätta att känna igen om man kollar under vingens "fot", notera upphöjningen i luckan:
Bild
Användarvisningsbild
rallytobbe
GT-fanatiker
Inlägg: 566
Blev medlem: sön apr 03, 2005 14:47
Ort: Tran
Kontakt:

Inlägg av rallytobbe »

tror de gjordes så grupp B vingen skulle passa på quattro/urisarna,adolfssons bakluckor i glasfiber har förhöjningen
Audimannen2
GT-fanatiker
Inlägg: 564
Blev medlem: ons dec 28, 2005 13:08
Ort: Uppsala/Alunda

Inlägg av Audimannen2 »

Men den där upphöjningen på skuffen har min Ur 86:a har jag sett o den luckan är i plåt faktiskt :D såg skillnaden mellan den o GT:n.
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Audimannen2 skrev:Men den där upphöjningen på skuffen har min Ur 86:a har jag sett o den luckan är i plåt faktiskt :D såg skillnaden mellan den o GT:n.
Hmmmm, det var intressant! Är du 100 på att den är i plåt?
Audimannen2
GT-fanatiker
Inlägg: 564
Blev medlem: ons dec 28, 2005 13:08
Ort: Uppsala/Alunda

Inlägg av Audimannen2 »

Nu var jag ut en sväng i garaget o kollade med magnet penna till och med :D o dra på trissor så var bakluckan i plast :shock: Jag trodde den var i plåt för gas dämparna är slut så man får hålla upp luckan själv o har tyckt att den är tung, iaf för att vara plast. Då måste dom bytt nån gång för då är väl inte det där original? Men samtidigt inte fel med den där upphöjningen :D
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Puh, du skapade verkligen myror i huvudet på mig :lol:

Vingen gör nog sitt till, den tynger ner luckan en hel del, och jag märker ingen större skillnad i känsla mellan plåt- och plastluckorna på mina bilar.

Jag vet inte exakt vad som gäller för vad plastbakluckorna, men det hade varit intressant att veta om din är original eller inte.
Audimannen2
GT-fanatiker
Inlägg: 564
Blev medlem: ons dec 28, 2005 13:08
Ort: Uppsala/Alunda

Inlägg av Audimannen2 »

hehe kan tänka mig det :D trodde faktiskt det var plåt för jag ser ingen skillnad så iaf. Ja man skulle vilja veta hur det ligger till :D Jag kan dra lite kort fakta iaf, den är importerad maj 88:a (hade då gått 52 mil :D )hade stått sen 95 uppe i umeå o var orörd tills jag köpte den, så det kanske är original ändå? :/
Skriv svar