Angående kompositbackluckor

Här snackas det plåt, plast och glas
Användarvisningsbild
Christian_J
GT-fanatiker
Inlägg: 272
Blev medlem: fre okt 08, 2004 20:49
Ort: S
Kontakt:

Angående kompositbackluckor

Inlägg av Christian_J »

Hejsan audinördar!

Jag har funderat över en grej efter en diskussion om bakluckor förra helgen. Vi kan börja med att konstatera att alla framhjulsdrivna Coupe GT har plåtlucka och att den är helt slät på ovansidan. Vi kan vidare konstatera att Coupe GT före 1985 (Typ 81) har en annan spoiler än de ifrån 1985 och framåt (Typ 85). Fortsatt kan vi konstatera att Typ 85 och Audi Coupe GT Quattro har samma spoiler. Quattron har dock baklucka i kompositmaterial enligt mig.

Nu till själva frågan, är Quattrons lucka slät på ovansidan eller har den en förhöjning där spoilern är monterad? Eller gäller det bara UrQuattro? Han jag disskuterade med hävdade att det endast fanns en typ av kompositlucka och den sitter på UrQuattro. (punkt) Men jag har sett kompositluckor på Coupe GT Quattro, och jag vill minnas att den såg ut precis som på en vanlig GT (typ 85). Någon som kan bringa klarhet i det här ämnet...? :cry:

Varför hakar man upp sig på sånt här egentligen? Och varför har jag en rostig baklucka och inte en i komposit? :roll:

/Christian
bigdaddy
GT-intresserad
Inlägg: 29
Blev medlem: fre okt 08, 2004 08:25
Ort: V

Inlägg av bigdaddy »

Tjenahejsan

Jag kan som lycklig ägare till en GT Quattro-86 intyga att bakluckan har små upphöjningar där spoilern sitter...och att GT Quattro före -86 har plåtlucka...kompositbakluckan kom -86, dvs samtidigt med urisen...vilket ju kan leda till slutsatsen att dessa bakluckor är likadana...

mvh/Micke
Reed
GT-intresserad
Inlägg: 15
Blev medlem: sön nov 28, 2004 11:43
Ort: S

Inlägg av Reed »

jo, min 88:a har kompositlucka
Skriv svar