Lack

Här snackas det plåt, plast och glas
Användarvisningsbild
q-sovare
GT-fanatiker
Inlägg: 330
Blev medlem: tor aug 18, 2011 16:19
Ort: Taberg
Kontakt:

Lack

Inlägg av q-sovare »

Är det någon som har koll på hur sidokjolarna var lackade orginal! Ska de vara blanka eller matta med struktur som nederdelen på stötfångarna? Eller är det någon som har en annan åsikt hur dessa delar var lackade?!
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker
Inlägg: 1343
Blev medlem: lör jul 18, 2009 22:41

Inlägg av Nosliwe »

mina var matta med struktur.
Användarvisningsbild
q-sovare
GT-fanatiker
Inlägg: 330
Blev medlem: tor aug 18, 2011 16:19
Ort: Taberg
Kontakt:

Inlägg av q-sovare »

Ja jag tror åxå att det skall vara så, finns det någon med lackerings kunskap som skulle kunna svara i frågan? sedan är ju frågan halvblank, halvmatt, glans 30-60 nånting, för helmatt tror jag inte att det var!
Användarvisningsbild
q-sovare
GT-fanatiker
Inlägg: 330
Blev medlem: tor aug 18, 2011 16:19
Ort: Taberg
Kontakt:

Inlägg av q-sovare »

Nu har jag kommit på ett intressant spörsmål! Ska plåten bakom regplåten på bakluckan vara svartlackad! Alltså mellan de där svarta plastgrunkorna och ner till bakljusrampen? Gör inget om någon svarar fort och gärna med rätt svar, lackas nog på fredag!
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Jag är tämligen säker på att det sitter svart folie bakom nummerplåten på både urisen och GT:n.
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker
Inlägg: 1343
Blev medlem: lör jul 18, 2009 22:41

Inlägg av Nosliwe »

Satt folie där på min när jag tog isär den iaf och tror inte någon av dom föregående 21 ägarna har brytt sig om att montera det.
Användarvisningsbild
q-sovare
GT-fanatiker
Inlägg: 330
Blev medlem: tor aug 18, 2011 16:19
Ort: Taberg
Kontakt:

Inlägg av q-sovare »

Intressant! Jag har nämligen en extra baklucka som åxå är röd och den är lackad svart, men skarven till det röda är väldigt dålig så jag misstänker att någon bättrat på den! Men folie är bra, det är lätt ordnat, och enkelt att ta bort!
Tackar för svaren!
Skriv svar