hur får man bort kofonaren bak?

Här snackas det plåt, plast och glas
audigtcoupe
GT-intresserad
Inlägg: 17
Blev medlem: sön maj 14, 2006 21:15

hur får man bort kofonaren bak?

Inlägg av audigtcoupe »

jag undrar hur man får bort kofongaren bak? jag har lossat dom 2 skruvar av fyra,men dom 2 sista sitter ju kofongaren i vägen för så man kommer inte åt ock skruva.ock sen har jag lossat dom 3små skruvarna som sitter i bakskärmarna.men den lossnar ändå inte,vet ej hur jag ska göra,men jag ser 4 små skruv inan för skuffen men dom sitter kofonarn i vägen för så dom går inte och skruva bort. :shock:
projekt:audi gt-87 halft nerplockad
Användarvisningsbild
Raven_LIII
GT-fanatiker
Inlägg: 409
Blev medlem: tis okt 12, 2004 12:57
Ort: Ljusdal i G

Inlägg av Raven_LIII »

Ok,, Om inte minnet sviker nu så ska de bara va o skruva av 4 eller 6 muttrar på insidan (i bagagen) och sen dra kofångaren rakt bakåt :)
(Om inte dragkroken e ivägen, Då må man av me den först)
Användarvisningsbild
Christian_J
GT-fanatiker
Inlägg: 272
Blev medlem: fre okt 08, 2004 20:49
Ort: S
Kontakt:

Inlägg av Christian_J »

Är det en typ 85 så är det fyra (M8?) muttrar som ska loss i bagagerummet, två på varje sida. Sedan är det bara att dra loss kofångaren rakt bakåt. Skruvarna i hjulhusen håller bara "plastmupparna" som kofångaren är instucken i. Jag är helt säker för jag skruvade dit den nyligen.

mvh

/Christian
audigtcoupe
GT-intresserad
Inlägg: 17
Blev medlem: sön maj 14, 2006 21:15

Inlägg av audigtcoupe »

det var just det,jag ser bara jängorna som är i skuffen utan mönster.och på ut sidan av kofonarn är det ju dolt :?
projekt:audi gt-87 halft nerplockad
Användarvisningsbild
Cippi
GT-fanatiker
Inlägg: 201
Blev medlem: ons jun 01, 2005 14:07
Ort: V

Inlägg av Cippi »

Det är nog bara till att få loss dom från skuffen annars blir det nog svårt för dig. Det går jua att byta ut dom sen om gängorna är slut. Annars får du inte av den.
Audi 80 Quattro '87 1,9E Gryyymt drag...
XC 70 '98
Avverkade: Vit GT '88, Svart GT '86.
Användarvisningsbild
SibbSon
GT-fanatiker
Inlägg: 495
Blev medlem: tor sep 29, 2005 12:18
Ort: Sthlm

fått loss den?

Inlägg av SibbSon »

annars kan ja kolla hur man gör imorgon, har jue fått min avsliten när ja blev påkörd, så ja kan kolla upp alla skruvar osv imorgon annars!
//Sibba
audigtcoupe
GT-intresserad
Inlägg: 17
Blev medlem: sön maj 14, 2006 21:15

Inlägg av audigtcoupe »

hej igen! helt glömde bort den här tråden :lol: fick bort kofongaren smidigt de var bara och dra den bakot efter ha lossat skruvarna på insidan.son tur var så var det inte ett enda tecken på rost,så sparar man lite arbete på :D
projekt:audi gt-87 halft nerplockad
Skriv svar