Byta handtag?

Här snackas det plåt, plast och glas
JohnOlsson
GT-intresserad
Inlägg: 38
Blev medlem: fre nov 11, 2005 19:08
Ort: Vetlanda\Hultsfred
Kontakt:

Byta handtag?

Inlägg av JohnOlsson »

jag har då haft den stora äran :: att få mitt handtag förstört av någon anledning...

så inhandlade nytt handtag (yttre vänster) från en Golf, enligt sibbson och 2till personer så ska det vara samma, gud nåde er om ni har fel :evil: *asg*

så till den stora fråga: hur ska man göra för att byta?
lite brådis med tanke på att det måste vara klart tills på lördag...

tackar så mycket i förhand!
Användarvisningsbild
Dr_pepper
GT-fanatiker
Inlägg: 162
Blev medlem: mån mar 07, 2005 13:33

Inlägg av Dr_pepper »

Plocka bort dörrsidan. Sedan kommer du åt handtaget med lite möda från insidan. Där skall du haka av öppningsmekanismen och den till låspinnen. Det är ganska pilligt, man får kolla med händerna om man säger så :)

Sedan när du fått loss de grejerna så finns det en skruv på utsidan, under kromlisten, samt en från sidan av dörren.

Lycka till!
:(
Saab og900 Aero -88 www.garaget.org/?car=32951
Användarvisningsbild
NSX
GT-fanatiker
Inlägg: 318
Blev medlem: fre okt 07, 2005 08:17
Ort: Skellefte

Inlägg av NSX »

Minns inte riktigt hur det var på GT:n men på Audi 100 -83 - -88 behöver man inte plocka lös dörrsidan, om man inte tappar ner skruvarna in i dörren.

Fetta in dörrhantaget rejält brukar jag göra. På vintern brukar det annars kunna frysa och slitas hårt och i värsta fall gå sönder.
Användarvisningsbild
Dr_pepper
GT-fanatiker
Inlägg: 162
Blev medlem: mån mar 07, 2005 13:33

Inlägg av Dr_pepper »

Jag rekomenderar starkt att plocka bort dörrsidan. Man kan nog kanske få loss styrpinnarna från utsidan, men när man skall ha fast dem igen så är det pilligt trots att dörrsidan är borta...
:(
Saab og900 Aero -88 www.garaget.org/?car=32951
Skriv svar