huv vajer!?

Här snackas det plåt, plast och glas
Användarvisningsbild
SibbSon
GT-fanatiker
Inlägg: 495
Blev medlem: tor sep 29, 2005 12:18
Ort: Sthlm

huv vajer!?

Inlägg av SibbSon »

Hur Faen fästes huv vajern vid första öglan? har ny vajer & så som jag försökt fästa rätt i 4 timmar (gav upp) men den måste lixom gå bakvägen på ngt sätt för att dras upp på samma sätt som öglan på höger sida (om man sitter i kupén)..ngn som skulle kunna kolla? :oops:
Användarvisningsbild
NSX
GT-fanatiker
Inlägg: 318
Blev medlem: fre okt 07, 2005 08:17
Ort: Skellefte

Inlägg av NSX »

Kikade på några sprängskisser verkar som att wiren dras igen två hål (en på var sin sida om bilen) och låses fast med två skuvar. Samma princip som gaswiren brukar vara fäst på en moped.
Användarvisningsbild
SibbSon
GT-fanatiker
Inlägg: 495
Blev medlem: tor sep 29, 2005 12:18
Ort: Sthlm

Inlägg av SibbSon »

ja vet hur du menar men som du just beskrev e fel, för genom första "öglan" måste den gå framför innan den kan gå igenom för att få den dra upp lås mekanismen.. hoppas ngn har några fler förslag :S
Användarvisningsbild
NSX
GT-fanatiker
Inlägg: 318
Blev medlem: fre okt 07, 2005 08:17
Ort: Skellefte

Inlägg av NSX »

Japp du har nog helt rätt i att jag har fel. Svårt att se på en sprängskiss hur allt ser ut och ska sitta när man inte sätt i verkligheten.
Men som det ser ut på sprängskissen är det bara en öggla på vänster sida som wiren är inträdd i. På andra sidan ser jag bara en låsring (nippel).

Försökte maila sprängskissen men lcykades inte. Men den är nog antagligen inte till någon hjälp.
Användarvisningsbild
SibbSon
GT-fanatiker
Inlägg: 495
Blev medlem: tor sep 29, 2005 12:18
Ort: Sthlm

japp

Inlägg av SibbSon »

aaah..nippeln finns inte till salu längre, så ganska svårt & veta hur man ska göra ngn egen konstruktion =P
Användarvisningsbild
NSX
GT-fanatiker
Inlägg: 318
Blev medlem: fre okt 07, 2005 08:17
Ort: Skellefte

Inlägg av NSX »

Aha typiskt.. Då gäller det att vara rädd om wiren altså. Är du säker på att den inte säljs längre?
Men den borde väl gå att ersätta med annat...
Användarvisningsbild
SibbSon
GT-fanatiker
Inlägg: 495
Blev medlem: tor sep 29, 2005 12:18
Ort: Sthlm

helty säker!

Inlägg av SibbSon »

vart inne på VAG & frågat vi 2 tillfällen.. hoppas på att hitta ngn skrot gt ngn stans & ta från..svårt & hitta en skrot GT i sthlm dock...
Skriv svar