taklucka

Här snackas det plåt, plast och glas
CHEVYMAN
GT-intresserad
Inlägg: 40
Blev medlem: tis okt 24, 2006 22:18
Ort: kumla/byrsta

taklucka

Inlägg av CHEVYMAN »

har -83 gt coupe´ med tak lucka.gummitätningen är dålig.finns den att få tag i?
GT-83:A+MITSUBISHI GALANT 150++HK V6(katt bland hermelinerna)
Användarvisningsbild
Christian_J
GT-fanatiker
Inlägg: 272
Blev medlem: fre okt 08, 2004 20:49
Ort: S
Kontakt:

Inlägg av Christian_J »

Jajjamensan, men jag vågar inte ge dig ett artikelnummer för jag kan ha tittat fel i mina kvitton (beteckningarna kan vara lite intetsägande - det stod bara "tätning"). Har jag rätt så kostade den mig 661:- + moms, den ska vara luden när den är fräsch... :wink:

Borde väl vara samma på en 83:a som en 87:a, någon?

Regnar det in så är iaf första punkten att blåsa ur avrinningkanalerna med tryckluft, dom samlar på sig "gojs"... :shock:

mvh

/Christian
CHEVYMAN
GT-intresserad
Inlägg: 40
Blev medlem: tis okt 24, 2006 22:18
Ort: kumla/byrsta

taklucka

Inlägg av CHEVYMAN »

okey.tack för svaret....finns det nå´n som vet art nr på listen som skulle varit "luden" men är tvärstel?
GT-83:A+MITSUBISHI GALANT 150++HK V6(katt bland hermelinerna)
Användarvisningsbild
Simpa
GT-fanatiker
Inlägg: 421
Blev medlem: mån feb 19, 2007 21:03
Ort: Solna

Inlägg av Simpa »

Letar oxå efter en sån nu. ca.750kr skulle Audi ha för listen, tyckte det va lite surt. Undra om man kan göra ngt av en glasskiva och några vinylremsor.... Lägger hellre en tusenlapp på en en glaslucka än en list till plåtluckan som ändå bara går att öppna en springa på eller ta bort helt...

Har nån gjort glaslucka själv?
Användarvisningsbild
gt_87
GT-fanatiker
Inlägg: 1624
Blev medlem: tis feb 28, 2006 09:25
Ort: Gotland

Inlägg av gt_87 »

har inte gjort glass lucka men har haft "sky port" filandia 2000 hette luckan och det va det sämsta jag haft. det läckte in vatten hela tiden ur man än gjorde för att få det tätt
Användarvisningsbild
Simpa
GT-fanatiker
Inlägg: 421
Blev medlem: mån feb 19, 2007 21:03
Ort: Solna

Inlägg av Simpa »

Tänkte att man skär ut en mall i papp eller värmer med pistol på en tunn plastskiva, ger den sen till en glasmästare som skär till den och lägger en gummilist runt om. Sen limmar på de fästen som behövs för att den ska sitta på plats. behöver inte kunna öppna den, bara den sitter och är tät.
Är jag ute och cyklar...? ::
Audimannen2
GT-fanatiker
Inlägg: 564
Blev medlem: ons dec 28, 2005 13:08
Ort: Uppsala/Alunda

Inlägg av Audimannen2 »

Det skulle säkert kunna gå, det skulle vara läckert med glaslucka. Men när man ändå håller på med det så skulle i alla fall jag fixa så att man kan öppna den för det är manligt *yea*
Användarvisningsbild
bruzze
GT-fanatiker
Inlägg: 1528
Blev medlem: mån mar 12, 2007 13:53
Ort: Link

Inlägg av bruzze »

Jag köpte en lucka nyligen av Hasse GT för min hade rostat igenom. Det var enklast så. Annars hade jag ganska långt gångna planer på att gjuta en glasfiberform av en lucka och sedan gjuta en av glasfiber eller kanske kolfiber *yea* . Kolfiber ska vara svårt att få bra om man har veck och böjjar men luckan är ju nästa rak så det ska ju funka.

Jag funderar på om det kan funka att göra en form i glasfiber och sedan skära till en lucka av plexi eller motsvarande som man sedan bakar en en ugn så den får samma form... Skulle vara coolt. Sen lackar man luckan svart under där fästena sitter. Eller kanske toningsspray.

Tänk om man hade mera tid!!!

Någon bilmodell har en lucka som går upp över taket när man vevar bak den. Det skulle ingengörerna som skapade GT-luckan ha tänkt på ::

/Bruzze
Användarvisningsbild
Simpa
GT-fanatiker
Inlägg: 421
Blev medlem: mån feb 19, 2007 21:03
Ort: Solna

Inlägg av Simpa »

Eller så köper man ett sånt där bakåframvänt plast-scoop, om man vill bli av med det vinande ljudet. Borde väl räcka?

För övrigt så sa en bekant till mig att listen som var runt takluckan, den som har varit luden 1986, att det går att köpa på metervara, att det är en standardlist. Det vore ju smidigt, bara klämma över själv.
HASSE GT
GT-fanatiker
Inlägg: 185
Blev medlem: fre jun 17, 2005 00:01
Ort: Kolb

list

Inlägg av HASSE GT »

hej alla! Kolla med veteranprodukter i Kalstad dom brukar ha det mästa i list väg på metervara MVH HASSE GT
GT Four ever
AudiArt
GT-fanatiker
Inlägg: 410
Blev medlem: tis okt 17, 2006 18:13
Ort: Solna

Inlägg av AudiArt »

Var köper man listerna till luckan. Skulle behöva nya!
Användarvisningsbild
Simpa
GT-fanatiker
Inlägg: 421
Blev medlem: mån feb 19, 2007 21:03
Ort: Solna

Inlägg av Simpa »

www.kuntze.se har massor av lister på metervara. Jag skulle åkt och kollat där, men nu köpte jag en ny lucka av Gt_87 istället. Alternativt hos Audi för ca 800kr.
QuattroGmbH
GT-diggare
Inlägg: 55
Blev medlem: tor feb 09, 2006 11:23
Ort: Ume

Inlägg av QuattroGmbH »

Så listen går inte att få tag i? :O
Och är det någon som har en baklykta liggandes? Höger, det mörka glaset.. :oops:
Användarvisningsbild
Simpa
GT-fanatiker
Inlägg: 421
Blev medlem: mån feb 19, 2007 21:03
Ort: Solna

Inlägg av Simpa »

Jo, hos Audi för ca.800kr. Har dock hört att det är klurigt att få dem att passa, utan att luckan glider upp nån millimeter.
Skriv svar